• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Haha đŸ€Ł Jag har försökt att inte anvĂ€nda min de senaste dagarna men i helgen blev det klockan som ska bĂ€ras hela mars
20230226_170944.jpg
Riktigt dÄligt med pannor i listan assÄ! Du och jag och @TerryTee som ocksÄ kör Zero..

Borde ju vara givet liksom! Gummi till simskolan och Alligator i kundmöten? 😂 Enkelt!
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Ska bli kul att höra vilken band som kÀnns bÀst.

Ja, nu har jag hunnit testa alla som fanns till förfogande 🙂
Och jag kÀnner att jag mÄste fÄ vÀlja tvÄ favoriter iaf


Det ena Ă€r absolut det mörkgröna skinnbandet frĂ„n Mays. Det sitter helt enkelt sĂ„ jĂ€kla bra (jag har en slĂ€ng av OCD, vilket gör att dom flesta band antingen kĂ€nns för tighta eller för lösa. Med andra ord, jag skulle alltid velat ha ett hĂ„l ”mittemellan” 😅). Men detta sitter perfekt! Och sĂ„ tycker jag att den lite mörkare gröna nyansen gör sig riktigt bra mot den ljusa tavlan!
A72FEC9B-96FB-443B-9888-1964512769F5.jpeg


Men! Jag Àr ocksÄ aningen petig och kan haka upp mig pÄ petitesser

Exempelvis som att det sitter ett skinnband pĂ„ en dykare.. 😉
SĂ„ dĂ„ Ă„terstĂ„r med andra ord antingen det gröna gummit eller canvasbandet som följer med. Och jag tycker nog egentligen att canvas Ă€r skönare Ă€n gummi, frĂ€mst pga att jag tycker att gummi kan ge en kĂ€nsla av att det ”klibbar” fast pĂ„ armen, och jag vill gĂ€rna kunna lĂ„ta klockan röra sig lite pĂ„ armen.
Men, den Ă€r helt klart snyggare pĂ„ gummit, sĂ„ jag lĂ€gger Ă€ndĂ„ min andra röst pĂ„ det 😎
2AD8F72D-9DA9-4FD6-9C8A-52A39BA7E944.jpeg


Summa summarum! Lite dressigare/mer casual, dÄ Äker det gröna lÀdret pÄ.
Men vill man Ă„t den hĂ€rliga/tooliga kĂ€nslan som klockan förtjĂ€nar, ja dĂ„ byter jag till det gröna OEM gummit 🙂
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ja, nu har jag hunnit testa alla som fanns till förfogande 🙂
Och jag kÀnner att jag mÄste fÄ vÀlja tvÄ favoriter iaf


Det ena Ă€r absolut det mörkgröna skinnbandet frĂ„n Mays. Det sitter helt enkelt sĂ„ jĂ€kla bra (jag har en slĂ€ng av OCD, vilket gör att dom flesta band antingen kĂ€nns för tighta eller för lösa. Med andra ord, jag skulle alltid velat ha ett hĂ„l ”mittemellan” 😅). Men detta sitter perfekt! Och sĂ„ tycker jag att den lite mörkare gröna nyansen gör sig riktigt bra mot den ljusa tavlan!
A72FEC9B-96FB-443B-9888-1964512769F5.jpeg


Men! Jag Àr ocksÄ aningen petig och kan haka upp mig pÄ petitesser

Exempelvis som att det sitter ett skinnband pĂ„ en dykare.. 😉
SĂ„ dĂ„ Ă„terstĂ„r med andra ord antingen det gröna gummit eller canvasbandet som följer med. Och jag tycker nog egentligen att canvas Ă€r skönare Ă€n gummi, frĂ€mst pga att jag tycker att gummi kan ge en kĂ€nsla av att det ”klibbar” fast pĂ„ armen, och jag vill gĂ€rna kunna lĂ„ta klockan röra sig lite pĂ„ armen.
Men, den Ă€r helt klart snyggare pĂ„ gummit, sĂ„ jag lĂ€gger Ă€ndĂ„ min andra röst pĂ„ det 😎
2AD8F72D-9DA9-4FD6-9C8A-52A39BA7E944.jpeg


Summa summarum! Lite dressigare/mer asual, dÄ Äker det gröna lÀdret pÄ.
Men vill man Ă„t den hĂ€rliga/tooliga kĂ€nslan som klockan förtjĂ€nar, ja dĂ„ byter jag till det gröna OEM gummit 🙂
BĂ„da banden passar grymt bra till klockan, men jag tycker du fĂ„r vĂ€lja 3st för det gröna canvas sitter ocksĂ„ som en smĂ€ck. Det Ă€r ngt med PANERAI och gröna band, iaf för mig 🙂
 

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Exempelvis som att det sitter ett skinnband pĂ„ en dykare.. 😉
SÄ dÄ ÄterstÄr med andra ord antingen det gröna gummit eller canvasbandet som följer med.
Det dĂ€r kĂ€nns sĂ„ mycket grupptryck frĂ„n rolex-, och tudortrĂ„den att det inte ska vara lĂ€der pĂ„ dykare. Det Ă€r ju hela historien att det ska vara det ju, rensa inte bort Panerais DNA hĂ€r med sĂ„dant trams! (Obs! Jag förstod din ironi i texten 😘 ville bara krossa myten 😄)

FB489B84-5426-4EF8-BB87-C5F437258F81.jpeg
13D1E4C0-CC8B-4E3D-8E25-6FAEBB0537D2.jpeg
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
BĂ„da banden passar grymt bra till klockan, men jag tycker du fĂ„r vĂ€lja 3st för det gröna canvas sitter ocksĂ„ som en smĂ€ck. Det Ă€r ngt med PANERAI och gröna band, iaf för mig 🙂

Du har helt rĂ€tt! Hade jag tillĂ„tit mig sjĂ€lv att ha 3st favoriter sĂ„ hade det gröna canvas-bandet ocksĂ„ fĂ„tt vara med 😅
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Det dĂ€r kĂ€nns sĂ„ mycket grupptryck frĂ„n rolex-, och tudortrĂ„den att det inte ska vara lĂ€der pĂ„ dykare. Det Ă€r ju hela historien att det ska vara det ju, rensa inte bort Panerais DNA hĂ€r med sĂ„dant trams! (Obs! Jag förstod din ironi i texten 😘 ville bara krossa myten 😄)

FB489B84-5426-4EF8-BB87-C5F437258F81.jpeg
13D1E4C0-CC8B-4E3D-8E25-6FAEBB0537D2.jpeg

Haha, det Ă€r noterat! Det blir bĂ€ttring frĂ„n min sida hĂ€danefter 😎 Och vad skönt att du förstod min ironi, sĂ„nt kan ibland vara lurigt i textform 😅
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja, nu har jag hunnit testa alla som fanns till förfogande 🙂
Och jag kÀnner att jag mÄste fÄ vÀlja tvÄ favoriter iaf


Det ena Ă€r absolut det mörkgröna skinnbandet frĂ„n Mays. Det sitter helt enkelt sĂ„ jĂ€kla bra (jag har en slĂ€ng av OCD, vilket gör att dom flesta band antingen kĂ€nns för tighta eller för lösa. Med andra ord, jag skulle alltid velat ha ett hĂ„l ”mittemellan” 😅). Men detta sitter perfekt! Och sĂ„ tycker jag att den lite mörkare gröna nyansen gör sig riktigt bra mot den ljusa tavlan!
A72FEC9B-96FB-443B-9888-1964512769F5.jpeg


Men! Jag Àr ocksÄ aningen petig och kan haka upp mig pÄ petitesser

Exempelvis som att det sitter ett skinnband pĂ„ en dykare.. 😉
SĂ„ dĂ„ Ă„terstĂ„r med andra ord antingen det gröna gummit eller canvasbandet som följer med. Och jag tycker nog egentligen att canvas Ă€r skönare Ă€n gummi, frĂ€mst pga att jag tycker att gummi kan ge en kĂ€nsla av att det ”klibbar” fast pĂ„ armen, och jag vill gĂ€rna kunna lĂ„ta klockan röra sig lite pĂ„ armen.
Men, den Ă€r helt klart snyggare pĂ„ gummit, sĂ„ jag lĂ€gger Ă€ndĂ„ min andra röst pĂ„ det 😎
2AD8F72D-9DA9-4FD6-9C8A-52A39BA7E944.jpeg


Summa summarum! Lite dressigare/mer casual, dÄ Äker det gröna lÀdret pÄ.
Men vill man Ă„t den hĂ€rliga/tooliga kĂ€nslan som klockan förtjĂ€nar, ja dĂ„ byter jag till det gröna OEM gummit 🙂

Prova haj-skinn frÄn Oleg, dÄ jÀvlar!
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
PRECIS!


Eller den ljusare fÀrgen (mer likt blÄhajen ovan) som fanns pÄ PreV Mare Nostrum
bla https://www.watches.de/en/archive/5643/pre-vendome-panerai-mare-nostrum-chronograph-5218-301/a
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
PRECIS!


Eller den ljusare fÀrgen (mer likt blÄhajen ovan) som fanns pÄ PreV Mare Nostrum
bla https://www.watches.de/en/archive/5643/pre-vendome-panerai-mare-nostrum-chronograph-5218-301/a
Den skulle passa fint!!! NÄgon inom SE som kan göra/fixa?
 

Caravelle33

Vacheron
PRECIS!


Eller den ljusare fÀrgen (mer likt blÄhajen ovan) som fanns pÄ PreV Mare Nostrum
bla https://www.watches.de/en/archive/5643/pre-vendome-panerai-mare-nostrum-chronograph-5218-301/a
325 $ Satan inte gratis!
 
Topp