• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Visa din Panerai!

Summer time ✨
69182372-BF1D-4B58-ACE3-EAED44C667EA.jpeg

Funderar lite på hur jag skall göra med denna. Den skall in på fullservice och glasbyte.

Borde man köra en polering på den också då blir den ju som fabriksny typ....eller skall man låta den ha kvar det lite ruggade utseendet fullt av hairlines? Den har ju inga dings eller så.

Edit: lutar ju åt att skita i polering, kanske hindrar @peterc eller @Caravelle33 från att lura av mig den...samt att själen sitter väll i bruksspåren?

Edit 2: kanske skulle postat detta i den allmänna tråden istället...men jag vidare ju min Panerai, min enda nu för tiden.
B7EF38C7-C149-4779-B0A6-1DD008B0D9F4.jpeg

Senast ändrad:
Funderar lite på hur jag skall göra med denna. Den skall in på fullservice och glasbyte.

Borde man köra en polering på den också då blir den ju som fabriksny typ....eller skall man låta den ha kvar det lite ruggade utseendet fullt av hairlines? Den har ju inga dings eller så.

Edit: lutar ju åt att skita i polering, kanske hindrar @peterc eller @Caravelle33 från att lura av mig den...samt att själen sitter väll i bruksspåren?

Edit 2: kanske skulle postat detta i den allmänna tråden istället...men jag vidare ju min Panerai, min enda nu för tiden.
Jag är en polerare, speciellt om jag ska sälja.

Jag säger strunta i det. Och om jag ska sälja, som @mårt är inne på, så tror jag en köpare hellre avgör själv om klockan ska poleras eller ej.

Tillbaka
Topp