Tror dock inte ditt band hade blivit dressat givet bredd, stygn och tjocklek. Men det hade blivit mindre rått.Det är nog en smaksak, men för mig var det aldrig aktuellt att gå på målade, ville ha skinnet men inte en dressad känsla på bandet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror dock inte ditt band hade blivit dressat givet bredd, stygn och tjocklek. Men det hade blivit mindre rått.Det är nog en smaksak, men för mig var det aldrig aktuellt att gå på målade, ville ha skinnet men inte en dressad känsla på bandet.
Förstår hur du menar…Tror dock inte ditt band hade blivit dressat givet bredd, stygn och tjocklek. Men det hade blivit mindre rått.
.Tror dock inte ditt band hade blivit dressat givet bredd, stygn och tjocklek. Men det hade blivit mindre rått.
Klockan och bandetTaperat olivgrönt canvas på 594
Vad är taperat?Taperat olivgrönt canvas på 594
Kul på fester osv....Vad är taperat?
Avsmalning. I detta fall från 24mm till 22mmVad är taperat?
Det är ju inte ens ett ord #anglosismsnackAvsmalning. I detta fall från 24mm till 22mm
Jag har samma handledsstorlek som du, typ, men plattare handled, så 47mm sitter på mig ungefär som på dig. Tjocklek/omkrets är en indikator, men det finns andra Panerai ska ju bäras stort. Gillar du den, fortsätt ha den! Men ... har du testat bettarini? De sitter närmare handleden och det kan kännas bättre om du inte är helt trygg i den här.Hej alla! Ny på forumet, mycket intressanta trådar, kan inte förstå hur jag missat att bli medlem här
Här har vi min PAM01312 på 17,5mm handled. Har funderat både en och två gånger om jag tog mig vatten över huvudet när jag impulsköpte en 44mm. Men älskar den mer och mer för varje dag nu sedan snart ett år tillbaka! Vad tycker ni är minimum tjocklek på handled för att bära en Luminor 44mm?
Jag har 17 cm handled och kör enbart en 47mm luminor nu. Jag började med en 42 mm Radiomir 1940, sen 44 mm bettarini, sen 47 mm Luminor. Mitt problem har varit att det funkar tills jag börjar skifta mellan storlekar för mycket. När jag hade en 36mm Explorer så funkade helt enkelt inte 47mm, men kör jag enbart stort så känns det naturligt rätt snabbt. Viktigaste är ju att man gillar oversized-looken.Hej alla! Ny på forumet, mycket intressanta trådar, kan inte förstå hur jag missat att bli medlem här
Här har vi min PAM01312 på 17,5mm handled. Har funderat både en och två gånger om jag tog mig vatten över huvudet när jag impulsköpte en 44mm. Men älskar den mer och mer för varje dag nu sedan snart ett år tillbaka! Vad tycker ni är minimum tjocklek på handled för att bära en Luminor 44mm?
Nope aldrig testat Bettarinin, kanske ska fara iväg till nya Paneraibutiken i stan och prova någon dag! Gillar att bära den så kommer troligtvis inte byta ut i första taget. Håller även lite spaning på Speedmaster 57 som jag i princip bestämt ska bli min nästa klocka, så får ta ett steg i tagetPanerai ska ju bäras stort. Gillar du den, fortsätt ha den! Men ... har du testat bettarini? De sitter närmare handleden och det kan kännas bättre om du inte är helt trygg i den här.
Kul! Underskattad ref.Äntligen nytt, och blir med 104 för första gången - spännande!
håller med!Kul! Underskattad ref.
Men om det är en 104a (och inte ens en 1104a) måste den ha några år på nacken. Lyckades du hitta en m bra skick? Ser ju fin ut ovan.håller med!
Det är en 104 H-serie, japp den är i jättefint skick!Men om det är en 104a (och inte ens en 1104a) måste den ha några år på nacken. Lyckades du hitta en m bra skick? Ser ju fin ut ovan.