• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Klämde på 372 på em, känns bra...
IMG_20200803_180306_989.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
@peterc @azcii

För att vara lite mer utförlig i svaret till er fråga. Jag är klart nöjd med BMG:n då jag tycker att materialet (känslan och färg) samt den blåa urtavlan skiljer sig från de andra klockorna jag har. Jag är också nöjd då den faktiskt sitter väldigt bra. Den är lite stor, men samtidigt är urtavlan relativt liten, så summan blir godkänd och inte så störande. Jag har dock gått ned i vikt och fått tanigare handleder under sommaren, men det kompenseras med ett tjockare band. :D

På minussidan vad gäller klockan är den där datumkomplikationen, som jag bara tycker är onödig och lite knölig när man måste ställa fram datumet då man inte använt klockan. Jag tror inte jag är sugen på en winder... men kanske ...

Anyhow. BMG:n är ingen klocka jag tänker göra mig av med i närtid. :)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
@peterc @azcii

För att vara lite mer utförlig i svaret till er fråga. Jag är klart nöjd med BMG:n då jag tycker att materialet (känslan och färg) samt den blåa urtavlan skiljer sig från de andra klockorna jag har. Jag är också nöjd då den faktiskt sitter väldigt bra. Den är lite stor, men samtidigt är urtavlan relativt liten, så summan blir godkänd och inte så störande. Jag har dock gått ned i vikt och fått tanigare handleder under sommaren, men det kompenseras med ett tjockare band. :D

På minussidan vad gäller klockan är den där datumkomplikationen, som jag bara tycker är onödig och lite knölig när man måste ställa fram datumet då man inte använt klockan. Jag tror inte jag är sugen på en winder... men kanske ...

Anyhow. BMG:n är ingen klocka jag tänker göra mig av med i närtid. :)
Låter ju bra, var nyfiken på vad du tyckte då du inte haft Sub tidigare och var lite fundersam över storleken. Jag tycker vikten, den relativt låga profilen och tavlans storlek gör att klockan känns helt grym, gäller då både 692 och 1305, 671 känns klart större.
Winder är kanon och löser problemet.
(Har för övrigt en 1pcs winder till salu till resonabelt pris ;)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Låter ju bra, var nyfiken på vad du tyckte då du inte haft Sub tidigare och var lite fundersam över storleken. Jag tycker vikten, den relativt låga profilen och tavlans storlek gör att klockan känns helt grym, gäller då både 692 och 1305, 671 känns klart större.
Winder är kanon och löser problemet.
(Har för övrigt en 1pcs winder till salu till resonabelt pris ;)
Det är fortfarande en stor klocka för mig, men jag använder den mer avslappnat än jag använde min gamla 605 när jag hade den. Så, den har potential att stanna länge. 605 höll ett år, fast med rejält mycket mindre handledstid redan i början.
 
Topp