• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din Panerai!

Norrland

Vacheron
2-Faktor
#61
BDCAC258-0179-4B44-8E89-80B91E121A3A.jpeg
 

Greven78

Cartier
Fick precis nån form av sug efter en ny Panna. En 979 hade varit coolt och hårt. Någon som har en sådan som kan slänga upp en liten wrist shot för att övertyga mig till att jag måste ha en?
 

Lenne81

Cartier
2-Faktor
Fick hem en 111:a i riktigt fint skick. Har dock en fundering som säkert ni experter kan hjälpa mig med.
Hade hem en 112 med sandwich-tavla som var riktigt fin men klockan hade andra problem så den skickades tillbaka.
Hittade en 111:a istället som också skulle ha en sandwich-tavla så jag slog till på den istället. Fick hem den men det känns inte som denna har en sandwich-tavla utan att den mer är stämplad och sen målat med lysmassa, är jag helt ute och cyklar? Bifogar bild på 111:an samt bilden på klockan från annonsen. Bifogar även en bild på 112:an som hade sandwich-tavla.
 

Bilagor

  • 4360A2EB-125D-4D20-A76A-4F09DBA3CA26.jpeg
    4360A2EB-125D-4D20-A76A-4F09DBA3CA26.jpeg
    369.9 KB · Visningar: 9
  • 590290EE-B10D-4A4B-ADD5-E8EAF786A6AD.jpeg
    590290EE-B10D-4A4B-ADD5-E8EAF786A6AD.jpeg
    210.6 KB · Visningar: 8
  • EF9A33B8-2F88-4772-A12C-6FBE071BD7CF.jpeg
    EF9A33B8-2F88-4772-A12C-6FBE071BD7CF.jpeg
    350.2 KB · Visningar: 9

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick hem en 111:a i riktigt fint skick. Har dock en fundering som säkert ni experter kan hjälpa mig med.
Hade hem en 112 med sandwich-tavla som var riktigt fin men klockan hade andra problem så den skickades tillbaka.
Hittade en 111:a istället som också skulle ha en sandwich-tavla så jag slog till på den istället. Fick hem den men det känns inte som denna har en sandwich-tavla utan att den mer är stämplad och sen målat med lysmassa, är jag helt ute och cyklar? Bifogar bild på 111:an samt bilden på klockan från annonsen. Bifogar även en bild på 112:an som hade sandwich-tavla.

Både 111 och 112 kan komma med och utan sandwich, så det är inte otänkbart att din potentiella 111 har det som kallas "painted dial".

111orna på bilden har båda painted i mina ögon.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Fick hem en 111:a i riktigt fint skick. Har dock en fundering som säkert ni experter kan hjälpa mig med.
Hade hem en 112 med sandwich-tavla som var riktigt fin men klockan hade andra problem så den skickades tillbaka.
Hittade en 111:a istället som också skulle ha en sandwich-tavla så jag slog till på den istället. Fick hem den men det känns inte som denna har en sandwich-tavla utan att den mer är stämplad och sen målat med lysmassa, är jag helt ute och cyklar? Bifogar bild på 111:an samt bilden på klockan från annonsen. Bifogar även en bild på 112:an som hade sandwich-tavla.
Årsmodell på 111:an som du fått hem? Vilken serie är det: F,G,H,I,J etc
 

Lenne81

Cartier
2-Faktor
Både 111 och 112 kan komma med och utan sandwich, så det är inte otänkbart att din potentiella 111 har det som kallas "painted dial".

111orna på bilden har båda painted i mina ögon.
Jo, jag har sett att de kan komma med tavlor som är sandwich och tavlor som inte är sandwich. Hade något med årsbokstaven att göra? Var bara mer en fundering om det var någon annan som var av den uppfattningen att klockan inte har en sandwich-tavla eller om det var så att jag såg fel (är ganska novis på Panerai eftersom jag ej ägt en tidigare utan bara läst och sett bilder).
Stod i annonsen att klockan skulle ha sandwich-tavla och det var en sådan jag var ute efter.
 

Lenne81

Cartier
2-Faktor
Både 111 och 112 kan komma med och utan sandwich, så det är inte otänkbart att din potentiella 111 har det som kallas "painted dial".

111orna på bilden har båda painted i mina ögon.
Tycker däremot att index på klockan i bilden från annonsen ser mer utskurna ut (men svårt att se när den är rakt framifrån, men om man kollar på index kring sekundvisaren och 6:an så tycker jag de ser utskurna ut).
 
Topp