• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa ditt tyska armbandsur!

JayJay

Rolex
Schweizarna står som ohotade kungar på världens klockscen men grannlandet Tyskland har också en del kul att bjuda på. För egen del har jag två och minst en till i siktet (dock av annat fabrikat).

Här är mina
Sinn524_zps59c34dcb.jpg


Visa nu vad Du har för gobitar i lådan!
 

JayJay

Rolex
Kul att det var så pass många fler än jag som har en Sinn (ensam e fan inte stark i den här världen). Jag tycker dock att det är märkligt att inte en enda Glashütte Original dykt upp eller åtminstone en NOMOS (kul med bild på en flippad men den räknas ändå inte liksom). Båda de märkena har flera klockor som jag för egen del är mkt intresserad av och som i sammanhanget känns prisvärda.
 

Denke

Brännström
2-Faktor
Sinn är ju lite småtrevliga men då det gäller tyskt vore ju en Glashütte Original 70's sitta riktigt fint... Den dagen en vettig sådan dyker upp på begagnatmarknaden startar jag sedelpressen på studs... :D
 

Denke

Brännström
2-Faktor
DDR perioden är enl. min mening ganska underskattade.:)

Nu var det kanske mer specifikt GO's moderna modell 70's jag tänkte på. Men det finns ju en riktigt cool förlaga från DDR-perioden.

Vet en som har två gamla skönt porriga kvadratiska GO från förr...försöker träget få hen att flippa minst en av dem till mig. :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
C

China

Guest
Nu var det kanske mer specifikt GO's moderna modell 70's jag tänkte på. Men det finns ju en riktigt cool förlaga från DDR-perioden.

Vet en som har två gamla skönt porriga kvadratiska GO från förr...försöker träget få hen att flippa minst en av dem till mig. :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lycka till!:)
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Pratade lite Tyskland med @Swizz beat lite tidigare.
Hittade ingen annan tråd om tyska klockor, så återupplivar den här. Sinn-tråden frodas men känns inte som det snackas så mycket om tyska klockor utöver det. Finns ju väldigt många kul märken i alla prisklasser. Damasko, Junghans, Lange, Glashütte Original, Hentschel, Union Glashütte, Mühle, Dornblüth mfl.

Själv har jag två för tillfället
Tourby marine
IMG_3163.jpg

IMG_3865.JPG


Mühle 29er big
IMG_0942.JPG

IMG_3937.JPG

En Mühle till ligger på önskelistan (Lunova tag/Datum)
En Hentschel hade inte heller varit helt fel
Hentschel_H1_1877_2-1200x503.jpg

tapatalk_1512828416362.jpeg
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Pratade lite Tyskland med @Swizz beat lite tidigare.
Hittade ingen annan tråd om tyska klockor, så återupplivar den här. Sinn-tråden frodas men känns inte som det snackas så mycket om tyska klockor utöver det. Finns ju väldigt många kul märken i alla prisklasser. Damasko, Junghans, Lange, Glashütte Original, Hentschel, Union Glashütte, Mühle, Dornblüth mfl.

Själv har jag två för tillfället
Tourby marine
IMG_3163.jpg

IMG_3865.JPG


Mühle 29er big
IMG_0942.JPG

IMG_3937.JPG

En Mühle till ligger på önskelistan (Lunova tag/Datum)
En Hentschel hade inte heller varit helt fel
Hentschel_H1_1877_2-1200x503.jpg

tapatalk_1512828416362.jpeg
Mühle regerar!
AC113EDE-4C1E-4DC5-A95B-72595632A83B.jpeg
 
Topp