Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När du beställde-vad heter färgen på bandet?Tack
Är ett trevligt och bekvämt band. Alligator från ABP
Nix tror att det var den här färgenNär du beställde-vad heter färgen på bandet?
Kan det vara den här?
![]()
For Omega with deployment clasp | 210 € | |
Type of leather | Square Scaled special tanning Alligator | + 100 € |
Leather color | Medium Brown Radika S47 - EC-S47 | - |
Buckle | I'll keep my OEM deployment clasp | - |
Width | Watch end / Buckle end - 19/16 | - |
length | Bespoke long side(mm) : 110 mm - short side (mm) : 90 mm | - |
Thickness | Padded 5 mm | - |
Stitching | Classic Hand-Sewn | + 100 € |
Stitching color | Tone on tone | - |
Lining | Classic Calf | - |
Holes | Rounded holes For Omega Clasp | - |
Edges | Chocolate Brown | + 25 € |
Option(s) | Thick attachments | + 50 € |
Classic spring bars | + 5 € |
Bra!Najs! Glömt bort den här tråden. Kommer posta lite kul snart.
Snygg och säkert ett fint hantverk bakom. Gillar hans servicepaket!Finns det verkligen ingen med en Hentschel på KS? I något hörn....in med lite bilder och erfa isf för jag är väldigt nära att beställa en svart H2a. Grym klocka som både funkar på croc o nato! Dressare men ändå sportig. Utförandet verkar top notch också. Det enda jag funderar på är om den är lång. Det verkar vara 47mm l2l vilket är ok om den sitter normalt över handleden.![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Jo jag har dammsugit nätet på info och tyvärr hittar jag inte det minsta som talar emot ett köp. Förutom att man kanske får räkna med att gifta sig med klockan då det nog är tveksamt restvärde på kort sikt iaf. Men det tänkte jag ändå lösa med en gravyr på baksidan som ingår i priset. Då blir det en keeper hursom....Snygg och säkert ett fint hantverk bakom. Gillar hans servicepaket!
PREMIUM Service Package includes:
A voucher for the first general service after approx. five years
A second strap of your choice
The individual engraving of the watch back
A photo album „The making of your Hentschel“
Wooden watchbox
Leather watchcase
63 months of guarantee
Finns en tråd på Uhrforum men det visste du säkert;
![]()
Hentschel Uhrenfreunde Club
Hiermit möchte ich den Hentschel Uhrenfreunde Club gründen. Die kleine Hamburger Manufaktur von Herrn Hentschel baut ihre Uhren noch von Hand. Der Kontakt zum Kunden ist ausdrücklich erwünscht und zusätzliche Wünsche werden erfüllt. Hier ist der Link zur Homepage,diese lädt zu einem virtuellen...uhrforum.de