Chronoscope är grym ju!Började med en Junghans Max Bill på meshband för sju-åtta år sedan, nuförtiden är det dessa Junghans som gäller.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Chronoscope är grym ju!Började med en Junghans Max Bill på meshband för sju-åtta år sedan, nuförtiden är det dessa Junghans som gäller.![]()
Intressant! Det där var ett märke som jag inte sett tidigare!Tyskarna vet vad de pysslar med, här kommer ett par EN av mina tyska klockor (edit: hade inte redigerat alla bilder jag tänkte lägga upp). Fler bilder kommer.
![]()
Ok! Familjen Schlund har haft tillverkning i några generationer, dock har de avvecklat varumärket Otto Schlund. Vad jag känner till så tillverkar de idag billigare ur under namnet OSCO och de äger och tillverkar XEMEX.Intressant! Det där var ett märke som jag inte sett tidigare!
Grattis! Gillar det blåa på visarna, riktigt snyggt![]()
Min första tysk!
Härligt med en Marin kompis!![]()
Min första tysk!
NajsFörsta tysken i min ”samling”. Alltid haft ögonen på denna men haft mina tvivel. Men efter nästan 1 år (!) tog jag mig själv i kragen och valde att hämta in den. Det blir blir keeper!![]()
Väldigt fin!Efter ha sålt min Sinn 104 så behövde jag en ny tysk! Fick bli en Stowa Marine classic 36.
![]()
Sinn 158 och Sinn 103 classic
![]()
![]()
Tack103 classic på det bandet är![]()