• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa era 'Beaters'...

Surfarn

Omega
2-Faktor
image.jpeg
Denna har nog får utstå mest, men när det ska badas så får det hålla sig på land. Då (och nästan alltid annars) åker SKX007 på
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Känns som att det finns olika uppfattningar om vad beater är. För mig är det klockan som jag aldrig behöver ta av, oavsett vad som ska göras. Den KOMMER bli ärrad med all säkerhet. Det är inte vardagsklockan utan den som åker fram vid tillfällen då skaderisken är väldigt hög.
Två gamla bilder på min SKX007 som med tiden förhoppningsvis kommer bli vackert ärrad av att just vara en beater. Ännu håller den sig dock lite för fräsch ;)
Renovering:
xk2DLLJ.jpg

Bastu:
diMN4N8.jpg
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Har tyvärr ingen beater, köra alla mina klockor till allt, klockor är till för att användas :p!

dsc_4533-jpg.229408

Riktigt trevlig samling @Affe! Kul att det även smugit sig in en "katt bland hermelinerna" eller kanske en "hermelin bland katterna" beroende på hur man ser det, och att de faktiskt används i diverse sammanhang. Me like :happyhappy:
 

Poppe

Cartier
Ser här att det är många skx som åker på duktigt med spö. Antar att det är därför man sällan ser dom på k&s
 

Edin

Panerai
Och därmed är det en vardagsklocka men inte en beater.

Den är på närsom men inte när jag jag gräver runt under motorrummet, blandar betong, eller åker vattenskidor. Känns dumt med tanke på att varje gång jag gjort ovanstående har jag antingen skurit sönder mig i händer/armar, fått betong i antingen ögonen eller snustorr hud efteråt och fått blåmärken stora som Gotland på kroppen eller ett härligt 35 knops lavemang. Känns dumt att schasa med mitt track Record.. ;)
 
Topp