• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Weberg

Audemars
Up for grabs inom kort om nån letar trevlig sommarklocka :)

Screenshot_20190321_165927.jpg
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
69166D19-CB0E-4B15-8423-C3B301E4A498.jpeg
Ingen yachting längre.. blev en D13050.1 istället..
den sägs vara från 1997 ,men kanske någon här vet vilket år D modellen (med guldring ) kom och vilket år man började med .1 efter 13050 så man kan komma lite närmare till att se om årtalet stämmer?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Liten bump på denna

finns det någon vettig sammanställning på vad som skiljer olika referenserna åt?
Den här är den bästa online på schneider-ufon:
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Den här är den bästa online på schneider-ufon:
Mkt bra. Upptäckte länken efter jag hade postat. Tack!
 

Marli

Cartier
Mitt tredje UFO har jag tyvärr bara sett på bild, velat ha ett sent ufo med utc länge så jag klippte denna direkt när den dök upp här på k&s. Skickades från Schweiz innan jul och det är det sista vi hört från den 😡. Börjar ge upp hoppet om att det ’bara’ är pandemi och strul som sinkar den. Kanske är den borta, surt som f*n när man lyckats hitta ett fullset....
 

Bilagor

  • AD97177B-4B6D-495D-82CB-23417268BE63.jpeg
    AD97177B-4B6D-495D-82CB-23417268BE63.jpeg
    102.8 KB · Visningar: 17

Weberg

Audemars
Mitt tredje UFO har jag tyvärr bara sett på bild, velat ha ett sent ufo med utc länge så jag klippte denna direkt när den dök upp här på k&s. Skickades från Schweiz innan jul och det är det sista vi hört från den 😡. Börjar ge upp hoppet om att det ’bara’ är pandemi och strul som sinkar den. Kanske är den borta, surt som f*n när man lyckats hitta ett fullset....
Shit va trist! Lider med dig. Hur löser ni det då, alltså har du försäkring och grejer?
 

Rulle

Audemars
Mitt tredje UFO har jag tyvärr bara sett på bild, velat ha ett sent ufo med utc länge så jag klippte denna direkt när den dök upp här på k&s. Skickades från Schweiz innan jul och det är det sista vi hört från den 😡. Börjar ge upp hoppet om att det ’bara’ är pandemi och strul som sinkar den. Kanske är den borta, surt som f*n när man lyckats hitta ett fullset....
aosehus?
 

Rulle

Audemars
Yes. Tråkigt för @Marli . Inte för att det hjälper nu men rek internationellt ska man undvika i dagsläget. Covid påverkar dessa försändelser väldigt mycket. Express med DHL, UPS eller FedEx fungerar fortfarande bra.

Ingen tröst i dagsläget :( hoppas att säljaren är behjälplig
problemet kan ju ocksä vara postnord!
köpte en klocka ifrpn han för ett bra tag sedan å bad han akicka den med dhl men han akickade den med vanliga posten å de sluta med att klockan låg hos postnord rebt för länge i väntan på införtullning
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
problemet kan ju ocksä vara postnord!
köpte en klocka ifrpn han för ett bra tag sedan å bad han akicka den med dhl men han akickade den med vanliga posten å de sluta med att klockan låg hos postnord rebt för länge i väntan på införtullning
Man brukar alltid få en scanning att den har anlänt till Sverige och är under tullbehandling. Har man inte fått det så ser läget inte så bra ut, tyvär.

Har sagt det förut. Använd inte vanlig postgång för klockor internationellt. Fruktansvärt långsamt och med begränsad spårbarhet

Tycker ärligt talat det är lite konstigt att säljaren som i det här fallet är en handlare ens skickar med rek.
 

Rulle

Audemars
Man brukar alltid få en scanning att den har anlänt till Sverige och är under tullbehandling. Har man inte fått det så ser läget inte så bra ut, tyvär.

Har sagt det förut. Använd inte vanlig postgång för klockor internationellt. Fruktansvärt långsamt och med begränsad spårbarhet

Tycker ärligt talat det är lite konstigt att säljaren som i det här fallet är en handlare ens skickar med rek.
kan vara så att den ligger på vänt i ett lösflak hos postnords tulllager....

inte första gången der händer utan att dom hunnit scannas
 

Marli

Cartier
Än så länge är min, kanske naiva...., förhoppning att det handlar om förseningar, Covid etc och inget annat. Men visst, det är ju inte ett gott tecken att sista scan på paketet är i Zürich på väg ut ur landet innan jul.

Någon som sitter på input kring hur processen funkar i Sverige, går allt internationellt in via Arlanda t.ex.?
 
Topp