• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Delgada

Patek
Någon vaken i denna tråden nu?
20230104_214930.jpg
 

Beo

Patek

Vostok

Audemars
Ja den där är skum?vad är vitsen med dubbel datum??😊
Inte en aning faktiskt? Den yttre datum ringen ställer man ju manuellt dessutom?? Jäkla skum klocka :D

Edit: Hitta någon text om den på watchuseek..
The outer ring is days of the week for five weeks, I wonder if you line up those with the inner ring for date and it is a calender. That is what it looks like to me. It looks like you can shift the rings to line up with how the day and date shift from month to month.
 
Senast ändrad:
  • Love
Reactions: Beo

Beo

Patek
Inte en aning faktiskt? Den yttre datum ringen ställer man ju manuellt dessutom?? Jäkla skum klocka :D

Edit: Hitta någon text om den på watchuseek..
The outer ring is days of the week for five weeks, I wonder if you line up those with the inner ring for date and it is a calender. That is what it looks like to me. It looks like you can shift the rings to line up with how the day and date shift from month to month.
Ja det kan ju vara en förklaring kanske!👍😊
 

Utvisaren

Patek
God morgon! :)
Gräver lite i junk-högen och hittade igen denna Dnieper Vostok som jag köpte 2022-04-25 (dag 60 in i kriget) från Vinnytsia i Ukraina för 191kr

1672995516618.jpeg
Ah, har kikat på en sådan ett par ggr men inte slagit till. Gick dåligt sist jag köpte en reklamklocka för nån bank. Bra pris. Har glömt bort vad den där ukrainska köp o sälj sidan heter. :banghead:
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
En fråga har jag:

CCCP-märkt Komandirskieurtavla på amphibiaboett, är det förmodad ihopplock i efterhand? Under 90-talet kunde det förekomma vad jag förstår men då utan landsmärkning, men förekom det även under cccp-tiden eller är det senare påhitt? Har sett ett par nu nämligen till salu.
 

Vostok

Audemars
En fråga har jag:

CCCP-märkt Komandirskieurtavla på amphibiaboett, är det förmodad ihopplock i efterhand? Under 90-talet kunde det förekomma vad jag förstår men då utan landsmärkning, men förekom det även under cccp-tiden eller är det senare påhitt? Har sett ett par nu nämligen till salu.
Svårt att säga helt hundra? Har du någon bild så man kan se vad du menar för modell? :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Här är (stulna) bilder av 2 st som jag menar. Kan någon av dem vara en originalklocka?:
---
Den förste lär ska vara manuell, stålboett vad jag förstår? Beskrivs som krom.

amphko1w.jpg


amphko1b.jpg



Den andre beskrivs som automat. Också komandirskietavla och amphibianboett. Båda CCCP.


amphko2w.jpg


amphko2b.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Här är (stulna) bilder av 2 st som jag menar:
---
Den förste lär ska vara manuell, stålboett vad jag förstår? Beskrivs som krom.

amphko1w.jpg


amphko1b.jpg



Den andre beskrivs som automat. Också komandirskietavla och amphibianboett. Båda CCCP.


amphko2w.jpg


amphko2b.jpg


Kan någon av dem vara en originalklocka?
Dom där är nog rätt båda två.. Om du läser på urtavlan på den första står det dessutom "antimagnetisk" nertill vilket betyder att urtavlan är gjord för en Amphibia då det ej finns någon antimagnet sköld i en komandirskie boett :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Dom där är nog rätt båda två.. Om du läser på urtavlan på den första står det dessutom "antimagnetisk" nertill vilket betyder att urtavlan är gjord för en Amphibia då det ej finns någon antimagnet sköld i en komandirskie boett :)


Ok, tack för infon!
Det är något av en djungel av boetter o tavlor detta:)
 
  • Like
Reactions: SUL
Topp