• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Vostok

Audemars
Jo men kunde de inte haft en siffra först som pekade på fabrik eller märke? Tex 12209, 22209, 32209 för första, andra resp tredje klockfabriken? Det är nog bara gamla Bulova koder som är omständigare. 😅
Vostok 2409... Eller vänta nu... Raketa 2409 är det ju... eller??? ;)

1672237806219.png


1672237898090.png
 
  • Love
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Vostok 2409... Eller vänta nu... Raketa 2409 är det ju... eller??? ;)

1672237806219.png


1672237898090.png
Tar tillbaka. Det är inte helt genomtänkt eller konsekvent 😂
22 är bredden på verket 09 är funktionen(handjagad utan datum)lika på de flesta ryska om jag inte har fel.😊
Passar på mellan salvorna!👌😀
F3F0B5AF-2141-44F1-A484-9332E9A8B7DF.jpeg
Så Norma 30-06 är alltså till 30mm AKAN som är... manuellt laddad? Konstig kombination 🤔
Överväger att posta en klocka som omväxling.
 

Utvisaren

Patek
Vilken härlig tråd det här var^^ Har själv alltid varit fascinerad av Vostok. Deras pris i förhållande till vad man får. Här är mina 5 som tyvärr får lite för lite handledstid.
20221230_094646.jpg
Fin bunt modernare ur. Att byta ur vid lunch är en vana som är ganska trevlig...
Så får man dubbel snurr på användandet! Eller en rejäl AW så ser det ut som man har två klockor på armen. 😃👍🍻
 

Utvisaren

Patek
Såja pojkar. Inte skall ni slåss med kniv nu när ni fått nya motorsågar i julklapp...

Vill bara flika ett utdrag ur den kanske bästa kundundersökning som jag deltagit i...

1672407192344.png


Och innan någon smartis påpekar min grad av ärlighet skall det åter påpekas att reklamen för lättklädda kvinnor i mitt flöde var geobaserad och inte beserat på vart jag surfar. Så.

Och @Delgada de vita handskarna i klockmekarlådan är just för att kunna handskas varsamt med vissa klockor. Inget annat. Jag blev sergeant i det militära och inte överste. Glasklart? 🤔 😂 ;)
 

Vostok

Audemars
Såja pojkar. Inte skall ni slåss med kniv nu när ni fått nya motorsågar i julklapp...

Vill bara flika ett utdrag ur den kanske bästa kundundersökning som jag deltagit i...

1672407192344.png


Och innan någon smartis påpekar min grad av ärlighet skall det åter påpekas att reklamen för lättklädda kvinnor i mitt flöde var geobaserad och inte beserat på vart jag surfar. Så.

Och @Delgada de vita handskarna i klockmekarlådan är just för att kunna handskas varsamt med vissa klockor. Inget annat. Jag blev sergeant i det militära och inte överste. Glasklart? 🤔 😂 ;)
Jag tänker absolut inte påpeka något angående din grad av ärlighet i något, förutom de vita handskarna.. Där kan du inte ens lura mig min bäste sergeant... 😂
Det kör vi ett gitarrsolo på 🎸 😂 😂 😂
 

Delgada

Patek
Såja pojkar. Inte skall ni slåss med kniv nu när ni fått nya motorsågar i julklapp...

Vill bara flika ett utdrag ur den kanske bästa kundundersökning som jag deltagit i...

1672407192344.png


Och innan någon smartis påpekar min grad av ärlighet skall det åter påpekas att reklamen för lättklädda kvinnor i mitt flöde var geobaserad och inte beserat på vart jag surfar. Så.

Och @Delgada de vita handskarna i klockmekarlådan är just för att kunna handskas varsamt med vissa klockor. Inget annat. Jag blev sergeant i det militära och inte överste. Glasklart? 🤔 😂 ;)
Bara det faktum att du känner dig föranledd att förklara dig ger mig misstanke om motsatsen.😄
 
Topp