• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Vostok

Audemars
W&CM idag.
20230309_091208.jpg

Hm. Skum solreflex i glaset!
Grymt läcker!! 😍
 

Utvisaren

Patek
Otroligt jävla töntig anledning att ens ta bort den från början skulle jag vilja säga.. 😂
Jo, båda sidorna i det lägret är ju lika ömkansvärda egentligen. Vad jag förstod, ena sidan som använder smileys till att håna folk med och andra sidan med de som tar det så illa personligt att man går in och arbetar för att få bort en smiley helt och hållet. Det är ju lite synd om deltagarna båda de lägren, men värst är ju att alla andra får betala priset dessutom. Kan man banna folk för OT inlägg så kan man väl banna folk som okynnesanvänder smileys? Eller? 😅
Man undrar ju stilla vem eller vilken organsisation som var så otroligt viktig för forumet att man gick så långt att man tog bort smileygubben?
 

Vostok

Audemars
Vart fäster man natobandet? Har alltid undrat det...

Banana-Single.jpg
Ja det är lite speciellt på dom där då dom har bara en "centerlug".
Man behöver göra ett 18mm brett hål i själva stammen och sedan dra bandet genom hålet...
Men det finns ett till sätt som är egentligen mycket smartare då man ej behöver göra något ingrepp på själva bananen samt att man får bättre balans på den (bifogar bilder på det två lösningarna jag brukar använda mig av) :)

1678443912343.jpeg

1678443932587.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ja det är lite speciellt på dom där då dom har bara en "centerlug".
Man behöver göra ett 18mm brett hål i själva stammen och sedan dra bandet genom hålet...
Men det finns ett till sätt som är egentligen mycket smartare då man ej behöver göra något ingrepp på själva bananen samt att man får bättre balans på den (bifogar bilder på det två lösningarna jag brukar använda mig av) :)

1678443912343.jpeg

1678443932587.jpeg

🤣🤣🤣
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ja det är lite speciellt på dom där då dom har bara en "centerlug".
Man behöver göra ett 18mm brett hål i själva stammen och sedan dra bandet genom hålet...
Men det finns ett till sätt som är egentligen mycket smartare då man ej behöver göra något ingrepp på själva bananen samt att man får bättre balans på den (bifogar bilder på det två lösningarna jag brukar använda mig av) :)

1678443912343.jpeg

1678443932587.jpeg

Exakt som på nedre bilden brukar jag alltid göra😐
 
Topp