• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Vostok

Audemars
Så är det nog. Men hann innan den tanken slog mig att först tänka "åh, har de även gjort en bilförarklocka?"
Lite a la 20-30 tal eller när det var som det kom en del modeller som vridit tavlan en bit så man lätt skulle se vad tiden var och ändå ha handen på ratten! Tänk vilket säljargument... mht att bilarna gick i vadå, 20-30 km i timmen? Då vågar man inte släppa ratten... 😁
Hahaha! Har du kört en bil från 30 talet i 30km i timmen förstår du nog varför man inte vågar släppa ratten 😂
 

SUL

Omega
Jo, det är inte lätt.

Har några favoriter, kanske den här bland mina Amphibia?

Ursäkta den fula speglingen kl 22, men ville ha med sunbursten så mycket som möjligt. Ännu snyggare i solsken!

20230313_182509.jpg


Bland Komandirskies, vet e fasen? Har för många...
Men om vi säger att det börjar brinna hos dig och du måste ut på fem sekunder och du hinner slita med dig en Komandirskie - för du har redan Amphibian i den andra handen - vilken blir det?
 

SUL

Omega
Den där skapar ha begär!😍👍
Den är kanske den klocka jag har som känns mest "levande", om man kan säga så om en klocka. Det är förmodligen materialen som gör något. Om jag inte missförstått det så oxiderar brons med åren så om de klockor som producerats i samma serie var lika när de var nya så kommer de med åren sannolikt att oxidera i olika takt eller på olika sätt beroende på väder, vind och användning. Så de får liksom en smula personlighet med tiden:
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
Den här är kanske den klocka jag har som känns mest "levande", om man kan säga så om en klocka. Det är förmodligen materialen som gör något. Om jag inte missförstått det så oxiderar brons med åren så om de klockor som producerats i samma serie var lika när de var nya så kommer de med åren sannolikt att oxidera i olika takt eller på olika sätt beroende på väder, vind och användning. Så de får liksom en smula personlighet med tiden:
Japp!och nya brons tunnan är ju så jädra fin så grattis till en grym klocka!😊
 
Topp