• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Vostok

Audemars
Hem och käkat och kört rond två på sjön men nu va det dött..

1679326514013.jpeg
 

SUL

Omega
Hahahahaha!! "Rare"!! 😂
Äkta kina Vostok men någon skum urtavla 😂


s-l1600.jpg

s-l1600.jpg


Är inte det där Orients logga fast upp och ner?
 

SUL

Omega
Har fnulat över en sak med den här Komandirskien jag såg häromdagen, det brukar ju stå längst ner att de antingen är gjorda i USSR eller i Ryssland men den här står det varken eller på. Innebär det att det är en sk övergångsklocka som är tillverkad i perioden mellan Sovjetunionens fall och innan Ryssland helt stabiliserats som land? Så här skriver @Fixoflex : "Om ni ser en Vostokklocka utan härkomstmärkning under klockan 6 på urtavlan är det en sk övergångsklocka! I anslutning till sovjets upplösning, under det värsta tumultet saknades märkning på klockorna. Dessa klockor tillverkades ca 1991-1994[...]"
 

Vostok

Audemars
Har fnulat över en sak med den här Komandirskien jag såg häromdagen, det brukar ju stå längst ner att de antingen är gjorda i USSR eller i Ryssland men den här står det varken eller på. Innebär det att det är en sk övergångsklocka som är tillverkad i perioden mellan Sovjetunionens fall och innan Ryssland helt stabiliserats som land? Så här skriver @Fixoflex : "Om ni ser en Vostokklocka utan härkomstmärkning under klockan 6 på urtavlan är det en sk övergångsklocka! I anslutning till sovjets upplösning, under det värsta tumultet saknades märkning på klockorna. Dessa klockor tillverkades ca 1991-1994[...]"
Ja omärkt = övergångsklocka.. Dock tror jag den där urtavlan är fake men jag kan ha fel :)
 

Vostok

Audemars
Ja omärkt = övergångsklocka.. Dock tror jag den där urtavlan är fake men jag kan ha fel :)
Jag tror den där urtavlan är gjord av papper..
Trycket är blurrigt och ser inte bra ut med vita fiber stick in i det svarta trycket plus att hålet runt datum ej ser rakt ut och till höger om datum hålet skall det vara en liten vinkel utstansad i plåten men istället kan man se en svart prick som dom troligen använt sig av för att centrera pappret på urtavlan som sitter under pappret.

1679674592786.png


1679674422765.png
 

SUL

Omega
Jag tror den där urtavlan är gjord av papper..
Trycket är blurrigt och ser inte bra ut med vita fiber stick in i det svarta trycket plus att hålet runt datum ej ser rakt ut och till höger om datum hålet skall det vara en liten vinkel utstansad i plåten men istället kan man se en svart prick som dom troligen använt sig av för att centrera pappret på urtavlan som sitter under pappret.

1679674592786.png


1679674422765.png
Aha, då är jag med, tänkte just fråga vad du tänkte på då men då hann du före. :)
 

Vostok

Audemars
Lägg på någon hundring så får du en sprillans ny :)

 

SUL

Omega
Lägg på någon hundring så får du en sprillans ny :)

83,5€ plus frakt på 14,5€ landar på 98€ och en € står i drygt 11 sek., då landar du på ca 1100:-. Det här är halva priset mot det, men man kanske är snål... ;)
"The shipping costs for watches are €14.50 per watch order"
 

SUL

Omega
Jag tror den där urtavlan är gjord av papper..
Trycket är blurrigt och ser inte bra ut med vita fiber stick in i det svarta trycket plus att hålet runt datum ej ser rakt ut och till höger om datum hålet skall det vara en liten vinkel utstansad i plåten men istället kan man se en svart prick som dom troligen använt sig av för att centrera pappret på urtavlan som sitter under pappret.

1679674592786.png


1679674422765.png
Korkad som man är så budade jag på den där innan jag såg din kommentar här. Kontaktade säljaren nyss och bad att få häva budet, vet inte hur sånt funkar? Om det är möjligt eller om man blir tvungen att köpa en klocka som inte är genuin?
 
Topp