Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja vi fortsätter väl med The Interrupters då och min varg VostokNu kom en till som ville vara med.
![]()
![]()
Jag vill presentera ett band som jag lyssnar rätt mycket på under senaste tiden.
Ett punk ska band från USA; The Interrupters.
Tänder upp i spisen, häller upp i glaset och önskar skål och en riktigt fin helg med ett kupat plexi och en liten liten karaokeTänder en brasa och häller upp en öl. Nu börjar vi.
Kan vi få hit kamraterna @hepanter och @Utvisaren @Pippis pappa också och många fler. Alla är välkomna.
![]()
Vad snygg, finns modellen att köpa eller?Godmorgon.
![]()
Snällt!Klart du får vara. Efter ett par bira är ju Luch också Vostok.
![]()
Så jäkla läcker!!Snällt!![]()
![]()
Ja de är mysiga och det sitter sr44 i den som många andra ryss klockor.Så jäkla läcker!!![]()
Vad är det för batteri i dom? Mitt har tagit slut och jag tänkte beställa ett nytt men har inte fått tummen ur och öppna upp den och titta![]()
Snö igen? Ja det hade kommit lite här med men ingen mängd.. Va nyss ut på sjön och prövade pimpla lite men det blåste så jävla kallt så jag fick knappt på pirken då fingrarna va som isglassar
Kanon, såna har jag kanske rent av hemma!! Stort tack!!Ja de är mysiga och det sitter sr44 i den som många andra ryss klockor.![]()
Här är det snöglop och 0 gradigt och jag som ville ut i skogen!!!Snö igen? Ja det hade kommit lite här med men ingen mängd.. Va nyss ut på sjön och prövade pimpla lite men det blåste så jävla kallt så jag fick knappt på pirken då fingrarna va som isglassar![]()
Funkar även med lr44 men det andra räcker längre!Kanon, såna har jag kanske rent av hemma!! Stort tack!!![]()
Tack!Vad snygg, finns modellen att köpa eller?
Problemet löst - prisa gud och tack Tradera!Korkad som man är så budade jag på den där innan jag såg din kommentar här. Kontaktade säljaren nyss och bad att få häva budet, vet inte hur sånt funkar? Om det är möjligt eller om man blir tvungen att köpa en klocka som inte är genuin?
Ja där har du ju en från övergångsperiodenKanske ngt för den händige:
Mekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Måste erkänna att jag har dålig koll på Traderas utbud av Vostok.Så länge jag försökt följa "Vostok-marknaden", vilket började runt slutet av förra året, tycker jag det ofta enbart varit en eller ett par till salu vid varje givet tillfälle men nu verkar vi ha kommit in i ett stim. Ni som varit med längre har kanske en uppfattning om det var en tillfällig svacka eller om det är fler än vanligt just nu? Beroende på hur man räknar (Vostok/Boctok/Wostok/Vostok Europe...) så är cirkus ett dussin ute på Tradera just nu. Här är en lite utöver det vanliga man brukar se:
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Verkar vara ngt knas med den så den kräver väl lite mer av sin köpare om man vill få till den men annars inte dum.Ja där har du ju en från övergångsperioden![]()
Är väl bara fjädern som gått av när någon dragit den i bottenVerkar vara ngt knas med den så den kräver väl lite mer av sin köpare om man vill få till den men annars inte dum.![]()
Låter inte orimligt men en annan tycker sig ha gjort som Neil Armstrong och tagit ett giant step for mankind när jag justerade tiden i min 090 med en youtube-video som förlaga så att byta fjäder känns som överkurs...Ingen som är sugen på en burk
Är väl bara fjädern som gått av när någon dragit den i botten![]()
Skumt papper? står dessutom att det är ett 2415 verk i den på pappret då det helt tydligt är 2416 verk i klockan på bildernaDen här såg rätt fin ut även om den kanske inte var ett fynd men dock:
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Sedan brukar det väl anges modellbeteckning snarare än urverket i de där sammanhanget, jo, det såg lite otippat ut. Vet inte vad det var riktigt, kopior av Vostok är väl rätt ovanliga så det är kanske inte det men vad det är är en annan femma.Skumt papper? står dessutom att det är ett 2415 verk i den på pappret då det helt tydligt är 2416 i klockan på bilderna![]()
Som Lacken och Tråden i SR P3:s Mammas nya kille sketch skulle ha formulerat sig: Nu tror jag det ska joddlas öl här i tråden.Ingen som är sugen på en burk