• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Utvisaren

Patek
På tal om Ukraina så hittade jag ett Ukrainsk klockmärke för ett tag sedan om någon är intresserad :)

Tja, de vanliga beotterna i 316 stål och Ronda verk. Men en ny urtavla får man ju i alla fall ;)
 

Vostok

Audemars
Tja, de vanliga beotterna i 316 stål och Ronda verk. Men en ny urtavla får man ju i alla fall ;)
Ja fast den här boetten va ju lite ovanlig ändå :)

2.png
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Ja fast den här boetten va ju lite ovanlig ändå :)

2.png
Kikade mest på Antonov vilka har med dagens mått tämligen standardboett. Sedan om det står Tudor, Tvålex eller Grand seiko på spelar kanske mindre roll. Dock lite udda och bred fas in mot bandet. Det var faktiskt lite annorlunda än kreti och pleti. Rätt stiliga men som vanligt när de pusslar ihop klockor så bör de ju inte ligga över 2000 kr max. Tycker jag. Mht att det enda de gjort är att bestämma vilka delar klockan skall byggas av. Visst lite mer avancerade boetter än en tunna med handtag men i alla fall. För 4-6k kan man ju tex få jättefina vintageklockor/ 10-20 komandirskis/amphibia.

1679910993978.png
 

Utvisaren

Patek
Var det nån som sa rysk elgitarr. Den här fantastiska Uralgitarren släpade farsan hem efter en tjänsteresa till murmansk nån gång tidigt nittiotal.
13C16A00-2226-45A3-BE8E-95292A6D9D6A.jpeg
35FD6977-C2CF-4440-8273-586B27481903.jpeg

På den sista bilden får ni förställa er Yngwie Malmstens ryska motsvarighet visa upp sin Vostoksamling(googla Yngwie Malmsten Rolex så förstår ni)
Att man ens har en farsa som drar hem en elgitarr från tjänsteresan... bara en sådan sak. Det här med varumärke verkar ju inte vara heligt i Ryssland precis då man både hittar gitarrer, lastbilar och klockor med namnet Ural. Fast det är kanske inte möjligt att skydda iom att det är en bergskedja och iom att... man är i Ryssland? :hungry:
 

Utvisaren

Patek
Du har inte sprungit på nån boett som du vill byta bort? 🙂
Har inte sprungit alls i ärlighetens namn. Det är lite grus i livet så att leta boetter ligger dessvärre långt ner i att-göra-listan. Men lösa nyare boetter är det nog snålt om generellt. Det som jag möjligen har är hela klockor. Byten är tyvärr inte intressant för min del, utan sälja är vad som möjligen kan komma på tapeten. Återkommer när jag haft möjlighet att gå igenom vad som ligger.
 

Kreacon

Audemars
Har inte sprungit alls i ärlighetens namn. Det är lite grus i livet så att leta boetter ligger dessvärre långt ner i att-göra-listan. Men lösa nyare boetter är det nog snålt om generellt. Det som jag möjligen har är hela klockor. Byten är tyvärr inte intressant för min del, utan sälja är vad som möjligen kan komma på tapeten. Återkommer när jag haft möjlighet att gå igenom vad som ligger.
Grus i maskineriet går före allt! Hoppas det löser sig. ❤️ tack ok då vet jag läget ang boettfrågan!
 
Topp