Tjena! Jag är ny här på KS efter att ha råkat snubbla in i Vostokland lite oförhappandes. Kul att se att det finns så många fina exemplar från denna intressanta tillverkare här, jag tänkte att jag skulle bidra med mina egna med när jag har pusslat ”klart” med dem.
Innan dess tänkte jag passa på att ställa en fråga här till er som är lite mer hemma på dessa ur än jag är. Jag sitter nämligen och väntar på leverans av en Neptun gmt i dagarna och har fullständigt gått bet på att sourca ett par av de adaptrar som används för att göra det möjligt att använda ett vanligt armband till den (Neptunen har ju en sådan där lite udda centrerad lug som man ser på damur ibland). Original ska väl enligt vad jag har hört inte vara något under av komfort så det vore ju tacknämligt att hitta en lösning
Men hittills har jag som sagt kammat noll, Meranom och alla andra ryska handlare verkar ha sopslut på dem och vare sig på e-bay, amazon eller någon av de europeiska modhandlarn verkar det gå att hitta ens spår av dem.
Så; råkar det vara någon här med bra koll och kan tipsa om var man kan snoka reda på dessa?
Vänta på att de fyller på hos Meranom är ju förstås ett alternativ, liksom att byta caset (såg en riktigt fin sådan gmt-mod i en av Vostok-grupperna nyligen) men det kändes som mer väntande och pillande än jag var riktigt sugen på att börja med
Nåväl, återkommer med bilder
mvh / Chrille