Men varför lägga den på tradera och som auktion? Sätt priset du vill ha och lägg ut. Sedan skall man nog ha klart för sig att efterfrågan på ryska varor inte är så hög. Varken tidigare och i synnerhet inte sedan kriget. Även bland klockintresserade så är ju ryska ur en lite udda företeelse. Och en viktig anledning för många som sysslar med ryska ur är ju också att prisaspekten är på en mer rimlig nivå än andra märken. Så klientelet som köper är kanske inte de med största plånboken heller. Generellt alltså. Mina spekuleringar, ingen fakta... Så det kan nog vara lurigt att få rimligt betalt, i synnerhet om man behöver pengarna snabbt.
Jag har väl sett att det blivit tvärt om efter kriget, att priserna gått upp (dock rätt lite, kanske var uppgången mer i början, så du kanske har rätt att priserna gått ner lite igen). Utbudet har blivit större, därmed också konkurrensen. För några år sedan fanns inte så många ryska klockor till salu på tradera.
Dock går det ju inte enkelriktat åt ett håll utan åt två håll, dels är det det du är inne på men att skaffa en rysk klocka har ju blivit svårare då svenska banker inte längre överför pengar till Ryssland. Så förändringarna har inte enbart skett på efterfrågesidan utan också på utbudssidan.
Edit: Nu lät jag nästan som en nationalekonom insåg jag...
Vissa ryska banker slipper sanktionerna numera och det skall gå och skicka pengar till Ryssland, vet dock inte om det går med svenska banker, men t.ex. engelska tjänster har möjligheten.
Det är det nog rätt få som har konton / kort i rätt bank i Ryssland, så det är väl fortfarande svårare att betala.
Så, det är det ju som du säger fortfarande svårare att köpa en rysk klocka ifrån Ryssland, men inte omöjligt.