• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vostok-Tråden

Rikala

Patek
2-Faktor
Ungefär som det här "fickuret" jag köpte för ett tag sedan 😂

IMG_20210507_174456.jpg

Herregud!!! Vilket fint fickur! Det fuck du billigt alltså! 🦧🦧🦧
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Dagens, en på varje arm.

Höger
20230507_113731.jpg


Vänster
20230507_114040.jpg


På höger arm, en Boctok. Finn fyra fel så vinner du en 🦄. Bonuspoäng om du kan vilket urverk som sitter i klockan!

På vänster arm, en av mina tre nyservade Luch elektromekaniska Luch 3055.

Här är de övriga två tillsammans med den vita.
20230507_113647.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Dagens, en på varje arm.

Höger
20230507_113731.jpg


Vänster
20230507_114040.jpg


På höger arm, en Boctok. Finn fyra fel så vinner du en 🦄. Bonuspoäng om du kan vilket urverk som sitter i klockan!

På vänster arm, en av mina tre nyservade Luch elektromekaniska Luch 3055.

Här är de övriga två tillsammans med den vita.
20230507_113647.jpg
Fel timvisare, fel minutvisare? ingen sekundvisare? fel krona? och 2428??? Kan ha fel på allt nu men det bjuder jag på 😂

Eller är det 2427 när den har svart datum kanske... Isf är det fel juvelantal på urtavlan 😂 Nä jag vet inte... Visa urverket!!! 😂 🤣
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Japp! under tusenlappen blev det med frakt och allt :)
Gäller att kolla i alla skumma kategorier. De "felmärkta" uren är numera nästan de enda man fyndar. Tror jag postat en Girrard Peregaux från 40-talet några gånger. Typ faktiskt i förra veckan. En sådan som någon valt att kalla damur i annonsen pga att den var "liten". Jo tjena, på 40-talet var inte uren så stora utan max ca 34 mm. Standard var snarast 30-32. Så den fick jag för hundralappar och den är värderad en bra bit högre om vi säger så. Gäller att ha ögonen med sig och veta vad man gör :) Inte för att jag gör det men är alltid kul att ge andra råd som de inte vill ha i alla fall :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fel timvisare, fel minutvisare? ingen sekundvisare? fel krona? och 2428??? Kan ha fel på allt nu men det bjuder jag på 😂

Eller är det 2427 när den har svart datum kanske... Isf är det fel juvelantal på urtavlan 😂 Nä jag vet inte... Visa urverket!!! 😂 🤣

Hehe, bra gissat 1 rätt definitivt, kanske två... kommer inte ihåg själv vilket urverk det är av de två! 🤣

Gäller att kolla i alla skumma kategorier. De "felmärkta" uren är numera nästan de enda man fyndar. Tror jag postat en Girrard Peregaux från 40-talet några gånger. Typ faktiskt i förra veckan. En sådan som någon valt att kalla damur i annonsen pga att den var "liten". Jo tjena, på 40-talet var inte uren så stora utan max ca 34 mm. Standard var snarast 30-32. Så den fick jag för hundralappar och den är värderad en bra bit högre om vi säger så. Gäller att ha ögonen med sig och veta vad man gör :) Inte för att jag gör det men är alltid kul att ge andra råd som de inte vill ha i alla fall :)

Hehe, jo det där ser man lite då och då!
Släng upp en länk till klockan så man får se skönheten!

Tror också jag köpt någon "damklocka", inget riktigt fynd dock.
 

Vostok

Audemars
Jag vet inte vad den kostade? Hittade bilden på något forum med de ovanligaste Vostok klockorna som tillverkats och den hade sålts på Meshok men det va flera år sedan.. Minns inte om det stod vad den gick för? Ska kolla om jag hittar igen det :D

Edit. inlägget var från Mars 2021 och så här stod det:
This Antarktika with the 2809 Precision caliber should rank quite high on the list -I bet most of us didn't even know about its existence.
(photo from the Meshok auction which ended at 52.500 rubles a couple of weeks ago)
 

Utvisaren

Patek
Hehe, bra gissat 1 rätt definitivt, kanske två... kommer inte ihåg själv vilket urverk det är av de två! 🤣



Hehe, jo det där ser man lite då och då!
Släng upp en länk till klockan så man får se skönheten!

Tror också jag köpt någon "damklocka", inget riktigt fynd dock.
På begäran. Rätt usel bild dock.

 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag vet inte vad den kostade? Hittade bilden på något forum med de ovanligaste Vostok klockorna som tillverkats och den hade sålts på Meshok men det va flera år sedan.. Minns inte om det stod vad den gick för? Ska kolla om jag hittar igen det :D

Edit. inlägget var från Mars 2021 och så här stod det:
This Antarktika with the 2809 Precision caliber should rank quite high on the list -I bet most of us didn't even know about its existence.
(photo from the Meshok auction which ended at 52.500 rubles a couple of weeks ago)

Det var ju inte så farligt... 😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
På begäran. Rätt usel bild dock.


Ah, supernajs ju! Gillar tanks, har ett par stycken.

Jo, har ju sett att just tanks säljs som damklockor ibland.

Det kan också bli fel åt andra hållet, som den här Timex:en jag köpte. Trodde det var en herrklocka. Bilder kan ljuga ibland. 😆 Kanske får ta och testa sätta den på ett bund (?!) Så den upplevs större...

Finns det några Vostok tanks, någon som vet? Slava finns ju iallafall som quartz.
 

Utvisaren

Patek
Ah, supernajs ju! Gillar tanks, har ett par stycken.

Jo, har ju sett att just tanks säljs som damklockor ibland.

Det kan också bli fel åt andra hållet, som den här Timex:en jag köpte. Trodde det var en herrklocka. Bilder kan ljuga ibland. 😆 Kanske får ta och testa sätta den på ett bund (?!) Så den upplevs större...

Finns det några Vostok tanks, någon som vet? Slava finns ju iallafall som quartz.
Finns många komandirski med tanks på... hö-hö... ;) 😁

Men annars är det nog en modell som är rätt ovanlig i österlandet. Nyare modeller isf.

Vostok Europe har några men räknas ju inte helt kanske...
 

Vostok

Audemars
Ah, supernajs ju! Gillar tanks, har ett par stycken.

Jo, har ju sett att just tanks säljs som damklockor ibland.

Det kan också bli fel åt andra hållet, som den här Timex:en jag köpte. Trodde det var en herrklocka. Bilder kan ljuga ibland. 😆 Kanske får ta och testa sätta den på ett bund (?!) Så den upplevs större...

Finns det några Vostok tanks, någon som vet? Slava finns ju iallafall som quartz.
;) 😂 🤣

01_6b2a1d3e-f641-48fe-8e8c-7e8a24d90eb1_1024x1024@2x.JPG
 

Vostok

Audemars
Ah, supernajs ju! Gillar tanks, har ett par stycken.

Jo, har ju sett att just tanks säljs som damklockor ibland.

Det kan också bli fel åt andra hållet, som den här Timex:en jag köpte. Trodde det var en herrklocka. Bilder kan ljuga ibland. 😆 Kanske får ta och testa sätta den på ett bund (?!) Så den upplevs större...

Finns det några Vostok tanks, någon som vet? Slava finns ju iallafall som quartz.
Fyrkantiga Vostok finns ju men det är väl inte riktigt vad du söker?

v1-jpg.8495330
 

Rikala

Patek
2-Faktor

Misstänkte att den bilden skulle komma, öppet mål! 😁

Det närmsta jag har i Vostok är väl den här, fast det är ju på fel håll...
20230507_203017.jpg


Fyrkantiga Vostok finns ju men det är väl inte riktigt vad du söker?

v1-jpg.8495330

Hmm.. vetef-sen om jag sett det förut! Vill ha!

Funderar på om man kapar bort lite på mitten på en sådan här har man ju en rätt juste tank.
20230507_203117.jpg

Blir sugen på o modda, tavla blir väl svårare dock, och hur man skall få ihop boetten. Lär väl behöva fräsa så man kan sätta dit ett rektangulärt glas med. Hmmm... Hade vart ett kul projekt!
 
Topp