Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En institution i den republikanska musikhyllan!God kväll medmänniskor och karaokevänner.
Nyförvärvet sitter stadigt på....
.... och nya lyssnarfavoriten i öronen. @Pippis pappa du måste sett dem live? Satfläsk vilket coolt gung!
Nu jäklar snackar vi franken
Vostok-Raketa-Orient, tre i en
En urtavla jag aldrig sett förr
Wow! Noice, det var inte igår. Memory Lane.Dresskod även här!
Go helg vänner!
Ja den eran (slutet 70-80)var en period med bra musik!Wow! Noice, det var inte igår. Memory Lane.
Jag har en "Scuba Dude" med 420 boett (köptes begagnad för en tid sedan).
Har märkt att det dyker upp små metallspån/partiklar vid bandhornen. Det byggs upp efter några dagars användande.
Gissar att det är bandstiften som skavs i hålen men det konstiga är att det ser ut att vara gulmetall.
Jag utgår ifrån att boetten är i stål, men har dessa klockor bandstift av mässing eller liknande? Är det isåfall original?
(Sorry om det är en dum fråga, detta är den första Vostok i min ägo.)
Tack för svar!Om det är en Amphibia i 420-boett skall boetten vara rostfri (det finns även 420-boett som är chromad, men din bör vara rostfri).
Bandstiften skall vara extra tjocka, ca 2mm i diameter om äkta, tror det finns både chromade och rostfria orginalstift.
Vet att äldre orginalstift brukar vara slitna så chromet saknas, nyare tror jag är rostfria.