• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2022 the tråd >>>>>

Kan det inte vara så enkelt att det ”bara” är en GMT Coke som Rolex ska släppa?

De gjorde först en Batman för att lära sig hantera färger på keramiskt bezel, då blev det blått och svart..

sen löste de tekniken och gjorde en keramisk pepsi.

En Coke ligger väl nära tillhands…🤷🏼‍♂️ Keep it simple, enklaste lösningen är ofta den rätta osv ..?

Dubbelpostar då jag missade den här tråden och skrev samma i GMTtråden…
Ser ut att komma en ny Gmt av något slag imorgon. Coke, black, Sprite eller kanske en grå/svart? Men kommer de ändra på caset är min stora fråga. Blir det likt submariner ”41” med slimmade luggar? Vad tror ni?

Kronskydd och slät glasring?
Screenshot_2022-03-29-13-49-30-29_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg

Utifrån den listan kan det väl bara vara en ny mycket annorlunda Air King som kan ha combon slät ring, kronskydd och twinlock?

japp, brukar vara runt 1200
Var väl dock 00:00 för typ två-tre år sedan? När det kom en ny bluesy. Har för mig att det släpptes på natten samt att det var fel på bilden som släpptes då kronan inte var i guld (vilket sedan rättades). Finns det något officiellt sagt om det är 00:00 eller under dagen?

Är det livestreamen på W&W Youtube-kanal som gäller om man vill se Tudors släpp? Eller ser man den på annan plats?

Finns det någon historik med grön/svart GMT som jag inte har koll på, eller är det en helt ny färgskala?

Finns det någon historik med grön/svart GMT som jag inte har koll på, eller är det en helt ny färgskala?
This new edition of the watch echoes the GMT-Master created in 1955 which accompanied the advent of commercial flight. Adjustments were needed to move the winding crown to the left side of the watch case and the date aperture to 9 o’clock. Changes were also required to the process of measuring the precision of the watch during final testing.

1648626522713.png

Tillbaka
Topp