• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2022 the tråd >>>>>

This new edition of the watch echoes the GMT-Master created in 1955 which accompanied the advent of commercial flight. Adjustments were needed to move the winding crown to the left side of the watch case and the date aperture to 9 o’clock. Changes were also required to the process of measuring the precision of the watch during final testing.

1648626522713.png

Tack,
Den delen hade jag hygglig koll på. Var färgskalan svart/grön jag blev osäker på om det var ny eller något historiskt.

Blir ju en kul head-to-head match mellan dessa släppen.
evo-9-gmt-2022-e1648304078891.png

tudor-m79470-0001.png

Tudor 39mm mot GS 41mm men med en tjockare Tudor (första gången i världshistorien GS inte har tjockast boett?). Promenadseger för Tudor mediamässigt såklart men lite kul annars.

Jag tycker ändå de skulle behållt datumet kl 3 på GMT, blir bara snurrig av hur det ser ut nu.

Men om man nu ska ha den på vänster hand så är det väl logiskt att ha datumet längst ut mot handen? (Så att den smyger fram under manchetten typ). Vet inget om historik eller arv, försöker bara tänka logiskt

Men om man nu ska ha den på vänster hand så är det väl logiskt att ha datumet längst ut mot handen? (Så att den smyger fram under manchetten typ). Vet inget om historik eller arv, försöker bara tänka logiskt
Kanske det??? Ser keff ut imo.
Sett många destro men kan inte minnas någon datum kl 9.

Tillbaka
Topp