• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

Favorit hittills.

BC978EE8-EE9E-4B23-82CD-AF27BEC4C1D0.jpeg
Svinbra. Tolkar det som att den inte har samma case som tribute? Eller?

När BB36 äntligen får in-house verk så förstör dom den med Gilt-markeringar istället för silver... Fattar inte att Tudor fortsatt envisas med fejkpatina grejen.
Verkar inte heller gå att få med Oysterlänk enligt hemsidan (även om nya länken säkert är en förbättring rent kvalitetsmässigt).

black-bay-31-36-39-41-5.jpg

Senast ändrad:
När BB36 äntligen får in-house verk så förstör dom den med Gilt-markeringar istället för guld... Fattar inte att Tudor fortsatt envisas med fejkpatina grejen.
Verkar inte heller gå att få med Oysterlänk enligt hemsidan (även om nya länken säkert är en förbättring rent kvalitetsmässigt).

Det där är inte gilt, men gilt är guld....

När BB36 äntligen får in-house verk så förstör dom den med Gilt-markeringar istället för guld... Fattar inte att Tudor fortsatt envisas med fejkpatina grejen.

Och bort med smileytexten såklart som jag tycker gör halva tavlan.

för att det säljer?
Frågan är om det verkligen säljer så mycket bättre? De flesta "entusiaster" gillar ju inte fejkpatina och den stora massan tror jag inte ens tänker på om det är silver eller guld. Men jag gissar bara och såklart har någon analytiker på Tudor stenkoll på detta :)

När BB36 äntligen får in-house verk så förstör dom den med Gilt-markeringar istället för silver... Fattar inte att Tudor fortsatt envisas med fejkpatina grejen.

Det är tråkigt att BB36 nu blivit ett ”dress ur” istället för en tool watch. Vet inte riktigt hur dom tänkte där. En OP är ju mer toolig nu.

I grunden rätt subtila förändringar Rolex gjort på Daytonan. Rolex har tittat den handuppdragna Daytonan med svart ring med stål avslutet. I sak gör det klockan mer balanserad rent estetiskt än den utgående modellen där avslutet är det keramiska materialet.

Frågan är om det verkligen säljer så mycket bättre? De flesta "entusiaster" gillar ju inte fejkpatina och den stora massan tror jag inte ens tänker på om det är silver eller guld. Men jag gissar bara och såklart har någon analytiker på Tudor stenkoll på detta :)
Ändå stor skillnad på att ha text och tryck i gilt och att "fejkpatinerad" gul lysmassa.

Tvivlar på att de skulle fortsätta ta fram och tillverka fler fejkpatinerade modeller om de inte sålde bra..

Alain Silberstein var också tidigt ute när det kom till att skoja till det i dag-fönstret.

217D9B65-A5F6-458D-B7F8-EAEA5A0E623C.jpeg
Gissar att Silberstein var långt före Swatch. Den jag postade är från 2015 vill jag minnas. Undrar vem som var först av alla. Gissar att någon fransman gjorde det 1969 i en klocka av grön plast.

Du får vara glad att de inte har fejkad spider-dial iaf..

Tillbaka
Topp