ChrisMountain
Basic
Ja 140tusen pengar känns spontant dyrtEn av de snyggaste nyheterna i år helt klart. Till halva priset kunde den vara en kandidat....kanske!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja 140tusen pengar känns spontant dyrtEn av de snyggaste nyheterna i år helt klart. Till halva priset kunde den vara en kandidat....kanske!
Tidigare referenser har ju också varit märkta "40mm", men varit mer 38-39mm, så jag gissar på att den nya Daytonan är större? Verkar i alla fall vara lägre än tidigare referenser?40mm, 11,9mm hög
Samma typ av boettform så borde inte vara någon skillnad. Vet inte vad tidigare ref hade för höjd dockTidigare referenser har ju också varit märkta "40mm", men varit mer 38-39mm, så jag gissar på att den nya Daytonan är större? Verkar i alla fall vara lägre än tidigare referenser?
Antingen är glasringen mindre eller boetten större.Samma typ av boettform så borde inte vara någon skillnad. Vet inte vad tidigare ref hade för höjd dock
Haha, ska tänka på saken. Har nog svårare att förlåta användandet av handhjärtat Hoppas du kan förlåta mig, och ber om ursäkt för att jag inte tyckte samma som dig och hade en åsiktJag ber om ursäkt att den sarkastiska bilden inte passade dig i smaken. Jag hittade den på sociala medier och fann den humoristisk.
Jag hoppas du kan förlåta mig
Same, same but different…Inte för att det gör saken mycket bättre, men det är ett 32111 urverk med 120h vs 32110/ 72h .32110 från Valfluerier som tillverkas inom Richemont gruppen.
Gillar den också men när jag såg priset så ja... För de pengarna finns ju Laureato liksom.En av de snyggaste nyheterna i år helt klart. Till halva priset kunde den vara en kandidat....kanske!
Så.jävla.bra!Denna skojar man inte bort.
En av de snyggaste nyheterna i år helt klart. Till halva priset kunde den vara en kandidat....kanske!
En sak jag funderar på, och som kanske är en dum fråga, men med ”soft iron dial and inner case”… adderar det något till vikten som uppfattas av den som bär klockan? Första gången jag hört talas om en tavla i soft iron.En av de snyggaste nyheterna i år helt klart. Till halva priset kunde den vara en kandidat....kanske!
Säkert lite, men försumbart tänker jag. Det är väl för att skärma av verket från magnetism. Likt på Rolex Milgauss......den känns inte överdrivet tung....En sak jag funderar på, och som kanske är en dum fråga, men med ”soft iron dial and inner case”… adderar det något till vikten som uppfattas av den som bär klockan? Första gången jag hört talas om en tavla i soft iron.
Borde tillföra lite vikt, en så kallad Faradays bur eller Faraday cage om man vill ha lite mer resultat på en sökning.En sak jag funderar på, och som kanske är en dum fråga, men med ”soft iron dial and inner case”… adderar det något till vikten som uppfattas av den som bär klockan? Första gången jag hört talas om en tavla i soft iron.
Är väl en avsiktlig positionering från IWC's sida? Man vill väl etablera Ingenieur som en jämlike i gruppen med integrerade Genta-klassiker, man vill inte att den ses som en vardagligare budgetmodell. Och enklaste sättet att etablera detta är att sätta prisläget någonstans i samma härad. Om ett år eller två så har marknaden glömt att det skedde ett stort prishopp och kunder ser mer att man har ett integrerat Genta-alternativ som är i den överkomligare delen av skalan.Det verkar vara den allmänna uppfattningen om man tittar i kommentarsfälten hos klocksidorna (hodinkee mfl) och diverse forum. Väldigt snyggt men alldeles för dyrt. Även om IWC nu kanske insett att man varit lite väl entusiastisk när man satte priset, så är det svårt att se att de skulle sänka det. Synd.
Vet inte om "soft iron" skulle vara tyngre än alternativet rostfritt stål som ju skulle varit där istället? Eller mässing om det gäller tavlan? Det är ju inte som att man adderat material, netto, utan snarare ersatt ett material med ett annat.Borde tillföra lite vikt, en så kallad Faradays bur eller Faraday cage om man vill ha lite mer resultat på en sökning.
Ser man tillbaka på hur man gjorde förr var det iaf mer material tillagt. Tjockare tavla och ett extra boettlock. Jag har alltid trott det var bly, dvs med högre densitet men det kan ju vara fel. Generellt mer material, men viktskillnaden i slutänden lär vara marginell.Vet inte om "soft iron" skulle vara tyngre än alternativet rostfritt stål som ju skulle varit där istället? Eller mässing om det gäller tavlan? Det är ju inte som att man adderat material, netto, utan snarare ersatt ett material med ett annat.
Ja det kanske skiljer sig nu med annat material bara, som Aurum skriver så tänkte jag också på hur det var förr. Att det var en "bur" i boetten.Vet inte om "soft iron" skulle vara tyngre än alternativet rostfritt stål som ju skulle varit där istället? Eller mässing om det gäller tavlan? Det är ju inte som att man adderat material, netto, utan snarare ersatt ett material med ett annat.
Bra bilder! Ser fram emot att se Yacht-mastern i verkligheten, tavlan ser grym ut!Har precis fått en full cavity search och blivit insläppt. Hittade några sköningar på mässan.
Kul att dammodeller lyfts! Försöker läsa ikapp i denna tråd om årets släpp men som vanligt lyser dammodellerna med sin frånvaro. Får gå in på respektive hemsida och leta…(Ska bara på nått sätt lösa några fler timmar på dygnet ).Damklockor får oförtjänt lite uppmärksamhet. Speciellt eftersom tillverkarna ofta vågar ta ut svängarna lite mer bland damur. När det kommer till övriga assessorer och kläder så är ju tjejer betydligt djärvare och roligare än konservativa män. Avspeglas inte helt i klockbranschen och jag tror de har något att lära från modebranschen för att locka kvinnors intresse. Men denna nya modell från Piaget var riktigt fin och något jag gärna sett på min bättre hälft.
Tackat nej till den som i att köpa eller att få den?Kan tänkas att det kommer en uppdaterad version av IWC ingenieur med ett nytt ett riktigt in house urverk i framtiden. Men som troligen kommer fucka upp designen så man kan fortsätta och gnälla, typ datum utan stålram, 42 mm etc.
För jag såg en intervju med CEO Christoph Grainger där han bekräftade att det skulle komma nya versioner framöver i olika storlekar bla. Hursomhelst jag hade inte tackat nej till en svart ingenjör idag även om urverket inte håller mått!
Gillar verkligen den gråa tavlan på nya Yacht-Master!Har precis fått en full cavity search och blivit insläppt. Hittade några sköningar på mässan.
Listade de inte typ 140 innan?
150-160 har jag för mig
Finns en del på insta!Någon som har bra bilder/länk till rolex off catalog?
Tror du är inne på helt rätt grej.Är väl en avsiktlig positionering från IWC's sida? Man vill väl etablera Ingenieur som en jämlike i gruppen med integrerade Genta-klassiker, man vill inte att den ses som en vardagligare budgetmodell. Och enklaste sättet att etablera detta är att sätta prisläget någonstans i samma härad. Om ett år eller två så har marknaden glömt att det skedde ett stort prishopp och kunder ser mer att man har ett integrerat Genta-alternativ som är i den överkomligare delen av skalan.
De prissätter den utifrån att man får två varumärken för ett, dvs IWC och Gerald Genta.Tror du är inne på helt rätt grej.
De verkar precis ha hittat originalritningen på Ingenieuren, den var väl dyr...De prissätter den utifrån att man får två varumärken för ett, dvs IWC och Gerald Genta.