• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watches and Wonders 2023 the tråd >>>>>

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tycker fortfarande det är så förvånande att man utgår från den renderade bilden på hemsidan där uppenbarligen tavlan också ser helt annorlunda ut. Men om nu Jake har haft kontakt med en rep så får man nog lita på det.

Ska man anta att de ändrar allt grönt till samma nya nyans då? För idag är det ju samma grön på cermit och sprite och det verkar konstigt om de ska köra två olika gröna keramiska nyanser på produktionsbanden. Blev isf kort produktion på sprite "mk1" haha
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker fortfarande det är så förvånande att man utgår från den renderade bilden på hemsidan där uppenbarligen tavlan också ser helt annorlunda ut. Men om nu Jake har haft kontakt med en rep så får man nog lita på det.

Ska man anta att de ändrar allt grönt till samma nya nyans då? För idag är det ju samma grön på cermit och sprite och det verkar konstigt om de ska köra två olika gröna keramiska nyanser på produktionsbanden. Blev isf kort produktion på sprite "mk1" haha
Nya cermiten är "70-årsutgåvan" vad jag förstått och därav nya bezelfärgen. Jag tror det stannar på just den klockan av den anledningen.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nytt från VC?
Screenshot_20230330_154455_Samsung Internet.jpg
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Nya cermiten är "70-årsutgåvan" vad jag förstått och därav nya bezelfärgen. Jag tror det stannar på just den klockan av den anledningen.
Tycker fortfarande hela grejen att de gör en sådan medveten förändring med argumentet att det är pga jubileum men utan att kommunicera det skaver lite.
Dessutom skulle alltså 70-års utgåvan hylla 50-årsutgåvan (vilket väl kermit var?) vilket också är lite rörigt.

Men vad vet jag, jag är bara glad att jag fick min LV innan ringen blev ljusare. Jag tycker tom min är för ljus ibland :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tycker fortfarande hela grejen att de gör en sådan medveten förändring med argumentet att det är pga jubileum men utan att kommunicera det skaver lite.
Dessutom skulle alltså 70-års utgåvan hylla 50-årsutgåvan (vilket väl kermit var?) vilket också är lite rörigt.

Men vad vet jag, jag är bara glad att jag fick min LV innan ringen blev ljusare. Jag tycker tom min är för ljus ibland :)
Kan inte påstå att jag känner mig förorättad för att de inte sagt något. Känns väl som en typisk Rolex grej att inte säga något förrän någon frågar 🤷🏻‍♂️.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor

Xalle

Audemars
2-Faktor
Apropå LV. Om man får killgissa så kommer det en helt ny 70 års sub till hösten likt släppet förra hösten med deepsea challenge!
 
Bara för att vi ska hamna hos Rolex direkt, vilket ju är i stort sett oundvikligt ändå. Jag är rätt nyfiken på vilket av alla sina jubileum de faktiskt väljer att göra någonting av. Känslan är lite att det blir Daytonan som det händer något signifikant omkring. Submarinern fick ju en sån stor lyftning ifjol, tror de nöjer sig med nån kufisk special edition i ädelmetall för att fira 70 år medan Daytonan kanske får något nytt i basmodellerna, något som tar serien i en ny riktning.
Jag hade hoppats på en 70 års jubileum på submarinern men de kommer nog köra på 75 års jubileum när det väl är dags. Ser snyggare ut att skriva 75...
 
Topp