• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watches and Wonders 2024 the tråd >>>>>

Är väldigt nyfiken på vad Rolex kommer med för nyheter. De har ju all möjlighet i världen att släppa allt möjligt men gissningsvis någon ny färgkombination bara. Kommer nyheterna imorgon?

Är väldigt nyfiken på vad Rolex kommer med för nyheter. De har ju all möjlighet i världen att släppa allt möjligt men gissningsvis någon ny färgkombination bara. Kommer nyheterna imorgon?
Färger verkar komma och gå lite i tysthet. Den mintgröna dök liksom bara upp på hemsidan för DJ, först på 31:an under 2021.

Är det en Guilloche på rolexen? Kan bli riktigt bra! Vore kul om de försökte sig på lite mer komplikationer osv

Möjligt att jag är sen på bollen men såg att Rolex nu endast har OP i lackerade tavlor + celebration dail i 36/41mm kvar på hemsidan. Vill man ha 28, 31 eller 34 så är det nu endast Sunburst som gäller.
Edit: För 41mm i de lackerade är det nu endast celebration och grön kvar. De rosa lackerade är också borta.
Jag tror att de färgglada kommer att försvinna imorgon, eventuellt att celebration är kvar ett tag till. (Ska tilläggas att jag trott detta sedan årsskiftet 22-23 och ännu mer sedan celebration kom, så jag har förmodligen fel igen :) )

Kan det vara Sub med jubilee? Inte för att jubilee känns särskilt troligt, men inga polerade bandhorn, samt expect the unexpected 😉

Edit: bezel-tänderna ser dock ut som GMT

Tycker bezel tänderna ser ut exakt som min Sub jag har på mig just nu. Hoppas verkligen på Sub med Jubilee och att vi som redan har klockan får möjligheten att beställa jubilee till, vilket nog är otroligt om man känner Rolex rätt haha. Tycker det hade varit så jäkla trevligt att kunna varva med och har tänkt på det en del.

Tog inte många inlägg för att tråden ska bli ytterligare en rolextråd :)
Är väl inte jättekonstigt att den mest kända och populära tillverkaren som brukar ha mest hemlighetsmakeri omtalas i en spekulationstråd dagarna innan release?

Men ett toppensätt att påverka tråden i en annan riktning är ju att komma med konstruktiva inlägg i just en annan riktning 👍

Utöver Rolex ska det bli kul att följa VC och framförallt om de gör något med 222.

Grand Seiko, Cartier och Moser kommer följas lite extra. På tal om det hur följer ni bäst eventet?

Hemsidor, bloggar, sociala medier, Youtube osv kom gärna med tips på hur man följer på bästa sätt!

Utöver Rolex ska det bli kul att följa VC och framförallt om de gör något med 222.

Grand Seiko, Cartier och Moser kommer följas lite extra. På tal om det hur följer ni bäst eventet?

Hemsidor, bloggar, sociala medier, Youtube osv kom gärna med tips på hur man följer på bästa sätt!
Mkt youtube, annars hemsidan. Vissa tillverkare har livesändningar på Instagram.

Snyggt jobbat att alla nya modeller rullar på skärmarna på mässan dagen innan…

Bilagor

• A3E5FA5A-1C9E-4AC2-9FCA-AA565F985DC6.jpeg
    A3E5FA5A-1C9E-4AC2-9FCA-AA565F985DC6.jpeg
    120.3 KB · Visningar: 5
  • 52978C43-8035-4DF4-979F-C3ED9437D337.jpeg
    52978C43-8035-4DF4-979F-C3ED9437D337.jpeg
    159.8 KB · Visningar: 4
mycket guld och stenar. varför man gör en deepsea i hel guld förstår jag inte heller, det måste ju bli väldigt jobbigt att böra omkring på den vikten. den smala med textur på tavlan lär väl vara en celini?

Jag har följt för- och eftersnacket I 20 år. Mitt intryck är att det varit ungefär likadant varje år. Höga förväntvingar och vilda gissningar innan släppen och efteråt är reaktionerna mer avslagna.

Några undantag var när man släppte den röd/blå GMTn, Sky Dweller, Yact Master ll (aka Clown Master) Daytonan med Keramik och Milgauss. De rörde om en hel del och GMTn och Daytonan fick folk att bli rejält köpsugna (milt uttryckt).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp