• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Curved gummi från Watchwear.se på Diver 65.
IMG_20210719_123646.jpg

Snyggt!
Har du curved stift eller raka?
Precis som @L.D skrev så hr jag svårt att få dit dessa med raka stift.
Har inte provat med böjda.
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Snyggt!
Har du curved stift eller raka?
Precis som @L.D skrev så hr jag svårt att få dit dessa med raka stift.
Har inte provat med böjda.
Jag provade först med lite tjockare stift som jag böjde lite själv, då fick jag en glipa mot boetten. Så jag testade med de lite tunnare som skickades med och med dessa fick jag pressa in bandet mot boetten lite extra och då stängdes gapet och den sitter väldigt tajt.
 

Stokesey

Omega
Curved påminner om RubberB i kvalitén. Vet inte om de kallar det för vulkat gummi.

Vilken "rak" modell tänker du på?
Ok, jag skall erkänna att jag inte kan det här särskilt väl, men "vulkat gummi" tolkar jag som naturligt gummi?

Såg på hemsidan att det fanns något som liknande "curved" men utan dess "curved-ness" så de var de jag kallade vanlig. T.ex. den nedan:

 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ok, jag skall erkänna att jag inte kan det här särskilt väl, men "vulkat gummi" tolkar jag som naturligt gummi?

Såg på hemsidan att det fanns något som liknande "curved" men utan dess "curved-ness" så de var de jag kallade vanlig. T.ex. den nedan:


Problemet är att en del tillverkare skriver ”silicone” fastän det är en helt annan gummiblandning än vad man kanske förknippar med ett gummi i silikon, dvs ett sladdrig gummi som suger åt sig damm. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
OK, så silikon av högre kvalitet har inte de egenskaperna?

Jag kollar med leverantören vad de kallar gummiblandningen och nej det gummit som du pratade om har inte de egenskaperna. :)


Edit. Fick svar nu. Gummiblandingen kallas TPU (Thermoplastic polyurethane)

Här kan man se lite av skillnaderna på TPU och silikon (just detta är visserligen en jämförelse av mobilskal i de två olika materialen)

Difference-Between-TPU-and-Silicone-Tabular-Form.jpg
 

Stokesey

Omega

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Är det @Feskarn man ska tagga, som driver Watchwear? 🙂
Jag tänkte beställa ett grönt mocka i 18 mm.
Ser ut att vara slut. Kommer det komma in?

Det finns tyvärr varken ”vanligt” mocka eller racing i färgen grön (i 18mm) som det ser ut just nu. Utan det är något som vi i så fall får specialbeställa och det är rätt stora kvantiteter som måste beställas i så fall men jag ska titta på det. :)
 
Det finns tyvärr varken ”vanligt” mocka eller racing i färgen grön (i 18mm) som det ser ut just nu. Utan det är något som vi i så fall får specialbeställa och det är rätt stora kvantiteter som måste beställas i så fall men jag ska titta på det. :)

Tack för snabbt svar!
Jag såg att det fanns 18 mm i andra färger så då få det kanske bli ett brunt då. 👍
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
En liten uppdatering!

Sedan en tid finns det lite NATO-band i butiken. 6 olika färger i 18-22 mm.



Nytt för dagen är Waffle premium i grått och brunt.



Glöm ej rabattkoden "KS2021" för 15 % rabatt :)
 
Topp