@Feskarn Kommer Bergeon mejslarna med extra klingor eller enbart 1? Har sett lite blandad info på nätet när jag sökt på artnr.
De kommer med enbart en klinga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Feskarn Kommer Bergeon mejslarna med extra klingor eller enbart 1? Har sett lite blandad info på nätet när jag sökt på artnr.
Curved gummi från Watchwear.se på Diver 65.
Jag provade först med lite tjockare stift som jag böjde lite själv, då fick jag en glipa mot boetten. Så jag testade med de lite tunnare som skickades med och med dessa fick jag pressa in bandet mot boetten lite extra och då stängdes gapet och den sitter väldigt tajt.Snyggt!
Har du curved stift eller raka?
Precis som @L.D skrev så hr jag svårt att få dit dessa med raka stift.
Har inte provat med böjda.
Jag provade först med lite tjockare stift som jag böjde lite själv, då fick jag en glipa mot boetten. Så jag testade med de lite tunnare som skickades med och med dessa fick jag pressa in bandet mot boetten lite extra och då stängdes gapet och den sitter väldigt tajt.
Är gummi-armbanden silikon, naturligt gummi, FKM eller något annat?
Tackar! Vet ni något om de "vanliga"? Både curved och raka.Tropic och waffel är FKM och riktigt bra!
Tackar! Vet ni något om de "vanliga"? Både curved och raka.
Ok, jag skall erkänna att jag inte kan det här särskilt väl, men "vulkat gummi" tolkar jag som naturligt gummi?Curved påminner om RubberB i kvalitén. Vet inte om de kallar det för vulkat gummi.
Vilken "rak" modell tänker du på?
Ok, jag skall erkänna att jag inte kan det här särskilt väl, men "vulkat gummi" tolkar jag som naturligt gummi?
Såg på hemsidan att det fanns något som liknande "curved" men utan dess "curved-ness" så de var de jag kallade vanlig. T.ex. den nedan:
Gummi Grovt - svart - Watchwear.se
Klockband i gummi. Matta i färgen. Mjuka och följsamma. Bredd: 20mm / 22mm / 24mm Längd: 75mm + 115mm / 80mm + 120mm Bredd vid spänne: 18mm / 20mm / 22mmwatchwear.se
OK, så silikon av högre kvalitet har inte de egenskaperna?Problemet är att en del tillverkare skriver ”silicone” fastän det är en helt annan gummiblandning än vad man kanske förknippar med ett gummi i silikon, dvs ett sladdrig gummi som suger åt sig damm.
OK, så silikon av högre kvalitet har inte de egenskaperna?
Jag kollar med leverantören vad de kallar gummiblandningen och nej det gummit som du pratade om har inte de egenskaperna.
Edit. Fick svar nu. Gummiblandingen kallas TPU (Thermoplastic polyurethane)
Här kan man se lite av skillnaderna på TPU och silikon (just detta är visserligen en jämförelse av mobilskal i de två olika materialen)
Wow, vilket svar, tack!
@Feskarn Har dina waffleband små "hullingar" för att hålla ena keepern på plats? Ser ut så på vissa färger och andra inte.
Ok, tack för svar.Som det ser ut just nu är det bara gul och röd som har "hullingar" och "quick release"-bandstift. Det är nämligen senaste modellen av "Waffle premium".
@Feskarn när får ni in fler röda curved gummi på 22mm? köpte precis svarta, men är rätt sugen på röda också, men dessa är slut på 22mm
@Feskarn tropicbandet utan snabbfäste, funkar de med seikos fat-bars?
Det är tajt men det går.
… Sa flickanglidmedel (eller olivolja/babyolja, beroende på vad som finns hemma) är jäkligt effektivt på fat bars och tajta bandhål
Det är tajt men det går.
Fast då måste ska skaffa sådana ocksåÄr det inte bättre å köra såna skinny-fatbars? 2mm med seiko-topp?
Är det @Feskarn man ska tagga, som driver Watchwear?
Jag tänkte beställa ett grönt mocka i 18 mm.
Ser ut att vara slut. Kommer det komma in?
Det finns tyvärr varken ”vanligt” mocka eller racing i färgen grön (i 18mm) som det ser ut just nu. Utan det är något som vi i så fall får specialbeställa och det är rätt stora kvantiteter som måste beställas i så fall men jag ska titta på det.