• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Nytt år så ny rabattkod gäller. God fortsättning allihopa! :)

ks2022.jpg

@Feskarn Jag gillar dina curved-gummin och tänkte höra om du har övervägt att ta in andra lås till dem?
Innan jag hittade din sida (och beställde armbanden därifrån) sökte jag på Ebay och nätet efter gummiband med flip-locks.
Men det är ju en jäkla djungel och kan jag beställa från dig där jag vet att de passar dina gummin osv gör jag hellre det!

@Feskarn Jag gillar dina curved-gummin och tänkte höra om du har övervägt att ta in andra lås till dem?
Innan jag hittade din sida (och beställde armbanden därifrån) sökte jag på Ebay och nätet efter gummiband med flip-locks.
Men det är ju en jäkla djungel och kan jag beställa från dig där jag vet att de passar dina gummin osv gör jag hellre det!

Tänker ni på modellen av curved-gummi där man använder original clasp? De är ju utformade lite annorlunda så man får korta dom själv. Ska även finnas att beställa med någon noname-clasp.

Tänker ni på modellen av curved-gummi där man använder original clasp? De är ju utformade lite annorlunda så man får korta dom själv. Ska även finnas att beställa med någon noname-clasp.

Jag skulle vilja kunna köpa curved gummi med ett vikspänne till av god kvalitet som passar gummit.
Jag hittar inte något sånt på din sida.
Eller letar jag för dåligt? 😊

Jag skulle vilja kunna köpa curved gummi med ett vikspänne till av god kvalitet som passar gummit.
Jag hittar inte något sånt på din sida.
Eller letar jag för dåligt? 😊

Det finns tyvärr inte i sortimentet just nu. Men kan titta på att ta in det. Oklart hur kvalitén är på de spännen jag tänker på som går att köpa till men kan undersöka det.

Nyheter! Då var det dags att fylla på med lite nytt. Denna gången är det två nya sorters band och två verktyg.

Tropic Sport av FKM-gummi. Finns i 8 olika färger och storleken är 20mm.

IMG_2278.jpg

Natoband i mocka. Kommer i 5 olika färger och storlekarna är 20 och 22mm.

IMG_2279.jpg

Multiverktyg från Gerber. Modellerna är Prybrid-X Solid State samt Prybrid Utility Solid State.

IMG_2283.jpg

Hej allihopa! Lite nytt har fyllts på i butiken. Inte mindre än 12 st nya varianter av mockaband samt 2 st nya racing läder. Välkomna att ta en titt! :)

A0DA21B5-93F8-41EA-B19A-F322FB552F48.JPG

IMG_2591.jpg

Ps. Glöm inte rabattkoden KS2022 för 15 % rabatt.

Inte för att vara allt för negativ, men banden liknar de läderremmar som CNS säljer väldigt mycket.
CNS läder lämnar som säkert de flesta vet mycket övrigt att önska... Vad skiljer dina band från dessa?

Inte för att vara allt för negativ, men banden liknar de läderremmar som CNS säljer väldigt mycket.
CNS läder lämnar som säkert de flesta vet mycket övrigt att önska... Vad skiljer dina band från dessa?

Då jag aldrig klämt på något band ifrån just CNS kan jag tyvärr inte svara på vad som skiljer mot deras band men som du säger är åtminstone 2-3 st av banden väldigt lika deras. Deras "Heritage"-modell av mocka är dock lättare att se skillnad på för den ser väldigt slarvigt utskuren ut (börjat fransa sig redan vid produktfotografering) och saknar kantfärg.

Blir mest förundrad över hur de kan hålla så låga priset som de gör men de köper väl också in väldigt stora kvantiteter (från "Kvarnsjö Leather"). 🤭

Kanske klokt i fortsättningen att hålla koll på deras sortiment och inte ta in något som de har om nu folk inte varit nöjda med "deras" produkter.

Då jag aldrig klämt på något band ifrån just CNS kan jag tyvärr inte svara på vad som skiljer mot deras band men som du säger är åtminstone 2-3 st av banden väldigt lika deras. Deras "Heritage"-modell av mocka är dock lättare att se skillnad på för den ser väldigt slarvigt utskuren ut (börjat fransa sig redan vid produktfotografering) och saknar kantfärg.

Blir mest förundrad över hur de kan hålla så låga priset som de gör men de köper väl också in väldigt stora kvantiteter (från "Kvarnsjö Leather"). 🤭

Kanske klokt i fortsättningen att hålla koll på deras sortiment och inte ta in något som de har om nu folk inte varit nöjda med "deras" produkter.

Tack för svar! 👍

Inga problem 👍🏼 Vill inte köra någon pajkastning men var tvungen att kolla igenom lite mer av deras sortiment och genomgående verkar det ju vara så att det tummas på kvalitén gällande materialval för att kunna köpa/sälja billigt. Ett exempel där jag faktiskt lätt kan säga vad som skiljer mot våra band är deras sortiment av olika gummin där de valt ett billigt gummi medan vi kör på dyrare (mestadels FKM-gummi), vilket är som natt och dag. :)

Haft läder från cns och från watchwear, kvaliten upplevdes bättre på det senare. Lite styvt i början men mjuknade sedan. Och slits inte lika snabbt. Sen tycker jag att cns är lite olika, vissa bra andra sämst. Zulu är deras bästa vara för egen del.

även haft lite olika gummis från dem, watchwear är mkt bättre. Så värt en hunka mer 🤓

Glädjande nyheter till er som gillar elastiska natoband. 5 st nya färger har landat och storleken/bredden 18mm har tillkommit i samtliga färger.

IMG_3167.jpg

Även ett nytt verktyg har landat i form av ett fjäderbelastat länkstiftsverktyg. Kommer med 3 st fjädrar med olika hårdheter. Det fungerar så att ni lägger tryck tills den invändiga fjädern "snäpper till" och skjuter på länkstiftet.

IMG_3003.jpg

För att undvika att slinta vid justering av länken är det inte fel med en länkhållare. Vi har valt att ta hem en universell modell från schweiziska Horotec.

IMG_3017-scaled.jpg

Tillbaka
Topp