Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen möjlighet att ta in någon form av flatventband ala seiko?
@Feskarn har du ett svart curved gummi som passar till Omega PO 42mm (2500)?
En fråga till, jag har sett att det finns läder och mocka armband som är "curved" så att det sitter tätare mot klockan. Fixar man det med böjda bandstift eller måste bandet vara producerat så?
Tänkte bara kolla om det är samma orangea nyans på Waffle premium som på ert Quick release tropic?
Ser riktigt fina ut! Hade velat ha den lite blekare orangea som på tropic men blir nog en beställning ändå men till en annan klocka.Bättre ”tryck” i färgen på Waffle premium.
Jag har sett gummit på Omega PO 42mm så det ska funka. Böjda bandstift är bara svagt böjda så de funkar på alla klockor och kan hjälpa till de gånger gummit (med vanliga bandstift) hamnar lite off när det ska monteras på klockan.
Jag har sett gummit på Omega PO 42mm så det ska funka. Böjda bandstift är bara svagt böjda så de funkar på alla klockor och kan hjälpa till de gånger gummit (med vanliga bandstift) hamnar lite off när det ska monteras på klockan.
Curved läder sys på så sätt att de blir böjda. Du kan få en lite böjning med bandstiften men det är oftast marginellt/knappt märkvart.Ok men det svarta finns inte i lager eller? Vet du när det kommer in?
Se bild nedan på hur jag menar angående curved läder.
Ok tack!Curved läder sys på så sätt att de blir böjda. Du kan få en lite böjning med bandstiften men det är oftast marginellt/knappt märkvart.
Ok men det svarta finns inte i lager eller? Vet du när det kommer in?
Har läst det tidigare, men det tåls att upprepas
@Feskarn om möjligt så tror jag att det är fler än mig som verkligen skulle uppskatta band för smalare handleder (i mitt fall 15,5cm)
För mig är 70mm x 120mm grymt bra mått
Vanligt är 78 eller 75mm och trots att man kan tycka att det inte skiljer så mkt med 70mm, jo det gör det.
Bifogar en bild med hur ett band i vanlig storlek sitter, så alla ni med ”normala” handleder får en känsla för vad jag menar
Klockan sitter inte lika skönt.
Bra jobbat med butiken!
Nu är flightyn glad igen med nytt nylon strap! Bra utbud och grymt snabb leveranstid så lär bli fler köp från watchwear i framtiden
Monta Triumph på rundat gummi, superkombo!
Vad har bandstiften med diameter 1,8mm och 2mm för diameter på toppen?Nu kör vi igång BLACK WEEK hos oss. Ni har då 20 % rabatt på allt i butiken när ni anger rabattkoden "BLACK2021".
Lite nyheter har kommit in:
3 st olika set med pincetter i titan, rostfritt och rostfritt med epoxy-beläggning.
https://watchwear.se/produkt-kategori/verktyg/pincetter/
Boethållare för både mindre och större klockor.
https://watchwear.se/produkt-kategori/verktyg/boetthallare/
Bandstift i lite fler modeller/dimensioner
https://watchwear.se/produkt-kategori/tillbehor/bandstift/
Ställde samma fråga när han släppte dom ;-) @Feskarn lovade uppdatera med den infon, såg att det var gjort på 2.5mm varianterna…Vad har bandstiften med diameter 1,8mm och 2mm för diameter på toppen?
Vad har bandstiften med diameter 1,8mm och 2mm för diameter på toppen?