• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Nytt band som verkligen gav lite liv och höstkänsla i denna 🍂
EAF018AA-E410-456A-BF6B-BE02DC51B3A8.jpeg
5C30F016-38C7-4D60-91B8-60B3EF9FB3BE.jpeg
65AD4F6A-7F2E-47E6-BA01-F32C92EEC7B4.jpeg

@Feskarn har du ett svart curved gummi som passar till Omega PO 42mm (2500)?

En fråga till, jag har sett att det finns läder och mocka armband som är "curved" så att det sitter tätare mot klockan. Fixar man det med böjda bandstift eller måste bandet vara producerat så?

@Feskarn har du ett svart curved gummi som passar till Omega PO 42mm (2500)?

En fråga till, jag har sett att det finns läder och mocka armband som är "curved" så att det sitter tätare mot klockan. Fixar man det med böjda bandstift eller måste bandet vara producerat så?

Jag har sett gummit på Omega PO 42mm så det ska funka. Böjda bandstift är bara svagt böjda så de funkar på alla klockor och kan hjälpa till de gånger gummit (med vanliga bandstift) hamnar lite off när det ska monteras på klockan.

Jag har sett gummit på Omega PO 42mm så det ska funka. Böjda bandstift är bara svagt böjda så de funkar på alla klockor och kan hjälpa till de gånger gummit (med vanliga bandstift) hamnar lite off när det ska monteras på klockan.

Ok men det svarta finns inte i lager eller? Vet du när det kommer in?

Se bild nedan på hur jag menar angående curved läder.
1635317543166.jpeg

jag har slökämpat hela sommaren med ett par olika klockuppdrag.
Ett handlade om ett gummiarmband till min SKX007 som sitter tätt mot boetten.
Fick inte fast det alls och tänkte att jag får skylla mig själv som handlar skit från EBay.
Men! Räddningen kom via den här tråden som jag av en slump hamnade på och som informerade om att böjda bandstift kunde vara lösningen (hittar inte det inlägget nu).
Sagt och gjort! Beställning lades, stift levererades och nu sitter gummit som en smäck.
Tack Watchwear och @Feskarn!

Vidare hade jag ett problem med min oysterlänk jag köpt på EBay so. Jag inte kunde få till ändlänkarna på. De fastnade liksom och böjde sig inte så att länken var så följsam som den ska vara.
Även här löste Watchwear biffen med böjda bandstift!
Även en Bergeon boettöppnare fick slinka med.
Tack än en gång och jag kan hälsa alla att det är sjukt smidigt att handla där och med snabb leverans. Tio av tio toasters i betyg! 😃

1EC3A334-390A-4A75-95AD-98E6F0F2DC69.jpeg

En liten uppdatering!

Ny kategori i butiken är EDC, dvs Everyday Carry. Det är helt enkelt prylar som är bra att ha med sig och förenklar er vardag.

Som nybliven återförsäljare av Victorinox har vi börjat fylla på med lite fickknivar som passar utmärkt för att snabbt och lätt sprätta upp lådan vid paketöppning av er nya klocka, när ni sprättar upp ert kuvert med nya klockband eller med lite skills byter klockband.

199d2dbd-5c46-acc2-0c9e-ce87602e9bf2.jpg

3984dd29-ab1f-8e4d-201b-2e82d9eea5b3.jpg

b0df802c-9d4b-5166-171d-3f640e1eac07.jpg

Vi kommer även inom kort att ha två klockverktyg ifrån Victorinox i form av två olika boettknivar i butiken. Det första landade i Fredags och är Victorinox egna variant av Bergeon 7403 ( som faktiskt Victorinox tillverkar ).

IMG_1285.jpg

Glöm ej rabattkoden "KS2021" för 15 % rabatt :)

Senast ändrad:
Har läst det tidigare, men det tåls att upprepas
@Feskarn om möjligt så tror jag att det är fler än mig som verkligen skulle uppskatta band för smalare handleder (i mitt fall 15,5cm)

För mig är 70mm x 120mm grymt bra mått :D
Vanligt är 78 eller 75mm och trots att man kan tycka att det inte skiljer så mkt med 70mm, jo det gör det.

Bifogar en bild med hur ett band i vanlig storlek sitter, så alla ni med ”normala” handleder får en känsla för vad jag menar ;)
Klockan sitter inte lika skönt.
FFC00E5C-7A99-4A24-8E53-4FE184F377AB.jpeg
2511DA0D-BDCE-49BA-A36D-3431B12E2295.jpeg

Bra jobbat med butiken!

Har läst det tidigare, men det tåls att upprepas
@Feskarn om möjligt så tror jag att det är fler än mig som verkligen skulle uppskatta band för smalare handleder (i mitt fall 15,5cm)

För mig är 70mm x 120mm grymt bra mått :D
Vanligt är 78 eller 75mm och trots att man kan tycka att det inte skiljer så mkt med 70mm, jo det gör det.

Bifogar en bild med hur ett band i vanlig storlek sitter, så alla ni med ”normala” handleder får en känsla för vad jag menar ;)
Klockan sitter inte lika skönt.
FFC00E5C-7A99-4A24-8E53-4FE184F377AB.jpeg
2511DA0D-BDCE-49BA-A36D-3431B12E2295.jpeg

Bra jobbat med butiken!

Ska se om jag kan få till en lösning med annan leverantör. Problemet med nuvarande är att de i så fall måste specialbeställas och då krävs det inköp av minst 50 st band per storlek och färg så det blir väldigt många band. :nailbiting:

Nu är flightyn glad igen med nytt nylon strap! Bra utbud och grymt snabb leveranstid så lär bli fler köp från watchwear i framtiden 😊
20211118_141135.jpg

Tjusigt! ;) Ja jag får nästan alltid iväg beställningar samma dag som de kommer in på vardagar om inte posten tömt för dagen. Det som kan ställa till det är när PostNord fått för sig att köra varannandagsutdelning på sina håll. :eek:

Nu kör vi igång BLACK WEEK hos oss. Ni har då 20 % rabatt på allt i butiken när ni anger rabattkoden "BLACK2021".

Black Week.JPG

Lite nyheter har kommit in:

3 st olika set med pincetter i titan, rostfritt och rostfritt med epoxy-beläggning.

IMG_1622.JPG

https://watchwear.se/produkt-kategori/verktyg/pincetter/

Boethållare för både mindre och större klockor.

IMG_1623.JPG

https://watchwear.se/produkt-kategori/verktyg/boetthallare/

Bandstift i lite fler modeller/dimensioner

IMG_1621.JPG

https://watchwear.se/produkt-kategori/tillbehor/bandstift/

Nu kör vi igång BLACK WEEK hos oss. Ni har då 20 % rabatt på allt i butiken när ni anger rabattkoden "BLACK2021".

Black Week.JPG

Lite nyheter har kommit in:

3 st olika set med pincetter i titan, rostfritt och rostfritt med epoxy-beläggning.

IMG_1622.JPG

https://watchwear.se/produkt-kategori/verktyg/pincetter/

Boethållare för både mindre och större klockor.

IMG_1623.JPG

https://watchwear.se/produkt-kategori/verktyg/boetthallare/

Bandstift i lite fler modeller/dimensioner

IMG_1621.JPG

https://watchwear.se/produkt-kategori/tillbehor/bandstift/
Vad har bandstiften med diameter 1,8mm och 2mm för diameter på toppen?

Vad har bandstiften med diameter 1,8mm och 2mm för diameter på toppen?

Nu är det uppdaterat! :)

Om det är bandstift med större/kraftigare topp som ni är ute efter så är bandstift i 2.0mm med 1.1mm topp på väg och landar på Tisdag. Kommer både med "axlar" och utan.

Ps. Skulle kunna lägga upp de två artiklarna så de går att beställa nu under Black Week (med en notis om att de landar först på Tisdag)

Tillbaka
Topp