• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Beställt igår eftermiddag, leverans idag. Världsklass!!
7D0B267E-D968-4482-90CC-8660367F40A6.jpeg
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Lite av ett långskott kanske, men har sett att en del säljare på etsy (svindyrt) och Aliexpress (sannolikt tråkig kvalitet och 2 månaders leveranstid) har curved gummin som matchar i färg med moonswatch. Är det något du tänker på att ta in?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Lite av ett långskott kanske, men har sett att en del säljare på etsy (svindyrt) och Aliexpress (sannolikt tråkig kvalitet och 2 månaders leveranstid) har curved gummin som matchar i färg med moonswatch. Är det något du tänker på att ta in?

Om ni tänker på samma modell av Gummi Curved som jag redan har i sortimentet men i ytterligare färger som matchar MoonSwatch så är svaret ja. Det är på gång. :)

Här är några av de färger som är på gång.

08E064FA-4A40-442B-AF46-F9655B7C84CF.JPG
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Skrev just ett jäkligt surt inlägg men som jag tur är hann sudda innan jag postade. Det är inte menat till er så får posta det i annan tråd…

Så till min fråga, existerar det, alltså, någonstans, (och är det isf något ni kan köpa in/tillverka), 14mm gummiband?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Skrev just ett jäkligt surt inlägg men som jag tur är hann sudda innan jag postade. Det är inte menat till er så får posta det i annan tråd…

Så till min fråga, existerar det, alltså, någonstans, (och är det isf något ni kan köpa in/tillverka), 14mm gummiband?

Jag ska höra mig för om/vad det finns för alternativ. :)
 

Enlundgren

Cartier
Tapparna på Quick release känns lite små mot hålen i bandhornen och glappar lite. Vågar man sig på att försöka dra ur bandstiften utan att gummit spricker, vad tror ni?

Är bara jag som snöat in på en skitsak egentligen tror jag🤓
Jag är också lite petig när det kommer till bandstift, det ska passa perfekt! På tropic sport bandet har jag kunnat ta bort Quick release stiften utan problem och satt dig andra
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Beställde ett Nato som kom snabbt!

Ser perfekt ut vid första anblick. Bra pris och bra service :D

Återkommer med bild när jag får hem klockan bandet är tänkt till.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tja @Feskarn ,

Såg denna på hemsidan. Är det så att spännet har on the fly adjustment? :)

Screenshot_20230223_130550_Chrome.jpg

Det är inte ”glide lock” i spännet utan det finns istället spår för att flytta länken i några steg om man skulle behöva det. Det finns dock ”easy link” för att lätt kunna släppa på ca 0,5 cm.

Länkbitarna som går att korta är skruvade.
 
Topp