• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

martaSM30

Audemars
Jag har tyvärr inte hittat många gummi i just 14mm men denna modell har jag möjlighet att ta hem. Ej avsmalnande utan 14mm även vid spännet.

74D988DB-A2C6-4098-B77D-84855CE578CE.JPG


C3B5E07E-8F2E-4783-A986-C1883B0FF428.JPG
De där tänker jag ser bra ut! Skulle vara kul att prova
 

urbanclark

Omega
2-Faktor
Det är inte ”glide lock” i spännet utan det finns istället spår för att flytta länken i några steg om man skulle behöva det. Det finns dock ”easy link” för att lätt kunna släppa på ca 0,5 cm.

Länkbitarna som går att korta är skruvade.
Alright, tackar så mycket. Finns risk att man snart skapat ett nytt behov... 🙄😅
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Tapparna på Quick release känns lite små mot hålen i bandhornen och glappar lite. Vågar man sig på att försöka dra ur bandstiften utan att gummit spricker, vad tror ni?

Är bara jag som snöat in på en skitsak egentligen tror jag🤓

Jag är också lite petig när det kommer till bandstift, det ska passa perfekt! På tropic sport bandet har jag kunnat ta bort Quick release stiften utan problem och satt dig andra
Det är bara att dra bort själva pinnen/spaken på band med quick release. De sitter inte alls hårt, så vilken tång som helst går bra. Sedan är det bara att peta ut bandstiften genom hålen som vanligt.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Eftersom jag mulade i originalbandstiften i mitt nya gummi med rätt mkt våld, och de sitter nu som satan, skulle jag behöva komplettera m ett par nya till länken till min Seiko. Är det dessa man ska ha för å få samma mått som originalet tro?

 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom jag mulade i originalbandstiften i mitt nya gummi med rätt mkt våld, och de sitter nu som satan, skulle jag behöva komplettera m ett par nya till länken till min Seiko. Är det dessa man ska ha för å få samma mått som originalet tro?


Ja om det är samma storlek så ska det allt funka men kanske svårt att mäta om det sitter fast. :)

För att vara på den säkra sidan kan du alltid fråga experterna på Kobra Kai.

 

rickards

Rolex
2-Faktor
Ja om det är samma storlek så ska det allt funka men kanske svårt att mäta om det sitter fast. :)

För att vara på den säkra sidan kan du alltid fråga experterna på Kobra Kai.

Yes, verkar vara de måtten som gäller på seikos feta bandstift, men jag meckade ut stiften ut bandet med lite lätt våld så jag reder mig med ett par nu ändå 👍
 

JohnHarrison

KS Explorers Club
Behövde lite nya band till BB58an inför QWGM. Passade på att även beställa några till SMPn.
Detta var min i särklass bästa helhetsupplevelse av nät-shopping alla kategorier! Top-notch hela vägen!
Mycket bra hemsida, enkel utcheckning/betalning, snabb orderbekräftelse, snabb leverans och sist men inte minst bra och prisvärda produkter 💪
Tack för bra service och det lilla extra @Feskarn 👍

A5B2820B-B06A-402F-B669-675FDC90682D.jpeg


Sen kan man ju fråga sig, hur smart var det av mig att köpa band till en annan klocka som jag inte kan använda nu mitt i OWGM…. snacka om självplågeri 😂
Länken var egentligen till SMPn men slängde på den på BB58an.
Blev helt ok!
Viklåset är mycket mer än ok. Med easylink också. För det priset…!

7E142728-89B0-4342-A520-D1A225866B67.jpeg

2982B68F-5891-44A6-934B-526F78DEAFAE.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Det är fortfarande fri frakt vid köp över 249 kr.

Ändrar ni inte fraktalternativ blir det automatiskt gratis frakt. Låter som att ni kanske har valt fraktalternativet ”Fast pris”.

8D7D3626-6F42-4F25-857B-858BA1866957.png
Jag valde ingenting🤷🏻‍♂️ Det var det som kom automatiskt. Jag får inte någon möjlighet att klicka i ”fri frakt”
B6BBF95D-4359-40ED-83A9-510830D20B67.jpeg


Edit: fungerade när jag tog bort rabattkoden. Så fort jag skriver in den på nytt så försvinner ”fri frakt” alternativet 🤷🏻‍♂️
38855AB1-EA11-4606-92CE-B2884E9DA056.jpeg
 
Senast ändrad:

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag valde ingenting🤷🏻‍♂️ Det var det som kom automatiskt. Jag får inte någon möjlighet att klicka i ”fri frakt”
B6BBF95D-4359-40ED-83A9-510830D20B67.jpeg


Edit: fungerade när jag tog bort rabattkoden. Så fort jag skriver in den på nytt så försvinner ”fri frakt” alternativet 🤷🏻‍♂️
38855AB1-EA11-4606-92CE-B2884E9DA056.jpeg

Ja då är det ju rabattkoden som gör att totalen hamnar under beloppet för fri frakt.

288 kr - 15 % = 244,80 kr.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ni har inga planer på att ta in gummiarmband i kortare längd?

Vilken längd tänker ni på? Tyvärr har ju de flesta tillverkarna en viss längd på sina ”formar” för gummibanden.

Senaste jag tog upp att jag ville ha gummi i annan bredd (19 och 21mm) var deras krav att tillverka minst 300 st band så kändes inte så aktuellt. 😄
 

Defreud

Panerai
2-Faktor
Vilken längd tänker ni på? Tyvärr har ju de flesta tillverkarna en viss längd på sina ”formar” för gummibanden.

Senaste jag tog upp att jag ville ha gummi i annan bredd (19 och 21mm) var deras krav att tillverka minst 300 st band så kändes inte så aktuellt. 😄
Tänker på ungefär 120 x 75 mm, tyvärr har man armar som en sparv :)
 

Andren

Omega
2-Faktor
Kanske är en dum fråga men testar ändå, frågan har kanske redan ställts tidigare i tråden. Letar efter ett gult Tropic med relativt stark färg (tänkte matcha med Synchron Poseidon). Bandet på hemsidan ser ut att vara ganska blek färg, är det bara produktbilden eller är det en svagare nyans av gul? Finns det någon annan bild? :)
 
Topp