Läckert. Tackar!Brukar nästan alltid skicka med ett par bandstift så det kommer med gummit.
Skulle man däremot föredra ett par tjockare bandstift då får man beställa det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läckert. Tackar!Brukar nästan alltid skicka med ett par bandstift så det kommer med gummit.
Skulle man däremot föredra ett par tjockare bandstift då får man beställa det.
De där tänker jag ser bra ut! Skulle vara kul att provaJag har tyvärr inte hittat många gummi i just 14mm men denna modell har jag möjlighet att ta hem. Ej avsmalnande utan 14mm även vid spännet.
Alright, tackar så mycket. Finns risk att man snart skapat ett nytt behov...Det är inte ”glide lock” i spännet utan det finns istället spår för att flytta länken i några steg om man skulle behöva det. Det finns dock ”easy link” för att lätt kunna släppa på ca 0,5 cm.
Länkbitarna som går att korta är skruvade.
Tapparna på Quick release känns lite små mot hålen i bandhornen och glappar lite. Vågar man sig på att försöka dra ur bandstiften utan att gummit spricker, vad tror ni?
Är bara jag som snöat in på en skitsak egentligen tror jag
Det är bara att dra bort själva pinnen/spaken på band med quick release. De sitter inte alls hårt, så vilken tång som helst går bra. Sedan är det bara att peta ut bandstiften genom hålen som vanligt.Jag är också lite petig när det kommer till bandstift, det ska passa perfekt! På tropic sport bandet har jag kunnat ta bort Quick release stiften utan problem och satt dig andra
Härligt ändå! Ja men det skulle jag absolut vilja prova. Så länge prisbilden är ok, vad kommer de ligga på ca?Jag har tyvärr inte hittat många gummi i just 14mm men denna modell har jag möjlighet att ta hem. Ej avsmalnande utan 14mm även vid spännet.
Eftersom jag mulade i originalbandstiften i mitt nya gummi med rätt mkt våld, och de sitter nu som satan, skulle jag behöva komplettera m ett par nya till länken till min Seiko. Är det dessa man ska ha för å få samma mått som originalet tro?
Bandstift ø 2.5mm (utan axlar) - Watchwear.se
Bandstift i rostfritt. Kommer i 2-pack Diameter på stiftet: ø 2.5mm Diameter på toppen: ø 1.1mmwatchwear.se
Yes, verkar vara de måtten som gäller på seikos feta bandstift, men jag meckade ut stiften ut bandet med lite lätt våld så jag reder mig med ett par nu ändåJa om det är samma storlek så ska det allt funka men kanske svårt att mäta om det sitter fast.
För att vara på den säkra sidan kan du alltid fråga experterna på Kobra Kai.
Kobra Kai
Välkommen till Kobra Kai. Klocksnacks egna dojo för diskussioner om asiatiska klockmärken. Moderatorer: Yonsson och Molle.klocksnack.se
Jag kan befria dig från ett 19mm! Pma isfKass som man är så beställde man två 19mm till moonswatchen.
Det går ju.. men det stör mig.
Får bli en ny beställning idag på 20mm.
Kass som man är så beställde man två 19mm till moonswatchen.
Det går ju.. men det stör mig.
Får bli en ny beställning idag på 20mm.
Slänger ett i retur och beställer ett nytt.Ja det va ju lite orutinerat. Blir det något över där så är det bara att skicka i retur så skickar jag istället ett i rätt storlek.
@Feskarn Tänkte lägga en beställning och noterade att frakt tillkommer. Är detta nytt? Står frtf fri frakt på förstasidan.
Jag valde ingenting Det var det som kom automatiskt. Jag får inte någon möjlighet att klicka i ”fri frakt”Det är fortfarande fri frakt vid köp över 249 kr.
Ändrar ni inte fraktalternativ blir det automatiskt gratis frakt. Låter som att ni kanske har valt fraktalternativet ”Fast pris”.
Jag valde ingenting Det var det som kom automatiskt. Jag får inte någon möjlighet att klicka i ”fri frakt”
Edit: fungerade när jag tog bort rabattkoden. Så fort jag skriver in den på nytt så försvinner ”fri frakt” alternativet
Ja då är det ju rabattkoden som gör att totalen hamnar under beloppet för fri frakt.
288 kr - 15 % = 244,80 kr.
Ni har inga planer på att ta in gummiarmband i kortare längd?
Tänker på ungefär 120 x 75 mm, tyvärr har man armar som en sparvVilken längd tänker ni på? Tyvärr har ju de flesta tillverkarna en viss längd på sina ”formar” för gummibanden.
Senaste jag tog upp att jag ville ha gummi i annan bredd (19 och 21mm) var deras krav att tillverka minst 300 st band så kändes inte så aktuellt.