@Feskarn känner du till om 22 mm curved gummi passar bra mot boetten på en skx?
Det känner jag tyvärr inte till men det går såklart bra att skicka i retur om det inte skulle passa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Feskarn känner du till om 22 mm curved gummi passar bra mot boetten på en skx?
Du tänker på för att se skillnaden på färgen på olika gummin som är i "samma" färg? Nej det finns det tyvärr inte men det borde jag ju kunna lösa. Får bara fundera på upplägget, alltså vart jag ska lägga de bilderna.
Ja precis! Ursäkta att jag var lite otydlig
Skulle du säga att det är stor skillnad?
Till exempel ser tropic och waffle ut att vara lite blekare i färgen än vent och diver?
Just nu ger koden 25kr i rabatt ej procent. Så du vet ville beställa liteDå var Black Week över för den här gången. Men för er som missade detta har ni chansen att även idag på Cyber Monday få 25 % rabatt med rabattkoden CYBER2022.
Just nu ger koden 25kr i rabatt ej procent. Så du vet ville beställa lite
Tack, funkade kanon nuUpptäckte precis det. Åtgärdat nu.
Tänkte kollar i tråden. Har köpt tre stycken gummi diver sedan de släpptes, tänkte se om det är fler än jag som har problem med att de är alltid en sida på bandet som är lite uppfläkt/ful vid luggen? Bilden nedan får illustrera vad jag menar, detta nog värst hittills av de tre jag köpt:
Ingen kritik gentemot watchwear, men tänker då de andra banden ofta håller hög kvalité om detta är något som är som det är eller värt se över för framtiden. Eller om jag mest haft otur på mina tre och är ensam i detta
Jag har returnerat några gummi till leverantören just för att de gått upp sådär. Så skicka du ett pm eller mail så ska jag titta på det. Verkar vara så att vissa färger är mer drabbade än andra. Jag kan acceptera att det är lite "gjutskägg" från tillverkningen men det är ju inte meningen att det ska gå upp sådär.
Men jag är på en av leverantörerna att jag hade velat ha liknande modell men av FKM-gummi. Får hoppas att de kan lösa det.
Som rookie i klockvärlden, hur ska man tänka med bandstift när man vill köra nato? Har läst någonstans att man ska gå upp 1mm i bred på stift när man kör nato. Eller drack jag för många öl o drömde det, haha!
Har en klocka med 20mm bandbred, ska jag välja 21mm på stiften då när jag vill ha natoband?
Som rookie i klockvärlden, hur ska man tänka med bandstift när man vill köra nato? Har läst någonstans att man ska gå upp 1mm i bred på stift när man kör nato. Eller drack jag för många öl o drömde det, haha!
Har en klocka med 20mm bandbred, ska jag välja 21mm på stiften då när jag vill ha natoband?
Om det är en klocka som har borrade bandhorn så kör på stift utan kragar.
Då undviker du risken att bandet fastnar i dessa och "drar loss dom".
@Feskarn Jag har mitt hembygge på 22mm med borrade luggar. Vilka bandstift ska jag ha då?
1. Till NATO (då vill jag ha så tjocka som möjligt).
2. Till gummi funkar de böjda bäst. Finns det såna utan kragar som man kan lita på till 22mm borrade luggar?
1. 2.5mm bandstift är de tjockaste jag har men sen är ju frågan vilken dimension det är på hålen i luggarna. Vanligast tjockleken på själva "toppen" på bandstiftet är 0.8-0.85mm och de lite tjockare 1.1mm.
2. Böjda bandstift utan kragar är inget som finns i sortimentet just nu men självklart kan jag ta in det.
Hr några GUMMI QUICK band som jag använder en hel del. Men storleksmässigt ligger jag mellan två hål. Vilket är det bästa sättet att göra ett nytt hål mellan två befintliga hål?
Tror tyvärr inte det. Tanken är att fasa ut den modellen. De enfärgade "vanliga" mockabanden är nämligen i mycket bättre kvalité.
Ska göra ett seriöst försök med alternativ 1 med hjälp av julbordet. Om det skiter sig blir det alt 2eller 3Här kommer 3 st alternativ:
1. Biffa till dig
2. Håltång. Problemet där är att på många är minsta storleken 2.5mm, vilket känns för stort.
3. Huggpipa. Finns från 1mm i slöjdbutiker.
Ps. Personligen hade jag gått på alternativ nr 3.
Tack för svar!Det är vulkaniserat silikonbaserat gummi så inte silikongummi som i glibbigt, sladdrigt och suger åt sig damm utan ett bra gummi.