• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Jockinho

Patek
2-Faktor
Köpte ett Gummi Curved till min SMP300 och är väldigt nöjd! Velade ett tag mellan blått och svart, men gjorde helt rätt val att köra på det svarta. Färgen är en riktigt fin mörk grå som matchar urtavlan som kan upplevas som grå helt perfekt 😊

Passformen mot boetten är även den helt perfekt, men hålen för bandstiften sitter lite off. Kämpade med raka bandstift ett tag innan jag böjde till ett par raka en aning som gjorde att det gick att montera enkelt. Det går dock att böja bandet så det skapas ett glapp mot boetten på ca 1 mm så jag ska ge raka bandstift ett försök igen. Det borde vara möjligt att få dit det på raka med lite vilja, får återkomma när/om jag lyckas med det.

Som vanligt snabbt leverans och allt precis som det ska! Tack @Feskarn 😀

Uppdatering: Fick dit bandet med raka bandstift och det sitter som en smäck!

IMG_4256.jpeg

Och så ett vitt i sommar så 👌🏻
När passformen på de gummina är perfekt så är det ju sjukt bra deal 🙂
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Måste säga att servicen är sjukt bra👍🏻🙂
Jag beställde 8 band i går 15:20 och fick ett sms 09:12 idag att de fanns att hämta ut.
Världsklass!
Så nu blir det ett testande bland de 19st i lådan och dom 11 som redan sitter på klockorna😅


20230406_145447.jpg



20230406_145704.jpg


20230406_145841.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Vårt lilla påskägg till er är en rabattkod som ger 20 % rabatt på ett helt köp. Glad Påsk! 🐥💐

påsk3.jpg


Här kommer även lite nyheter som jag missat att lägga upp här.

Gummi Curved finns nu i ytterligare 5 st färger / färgkombinationer. Ljusgrå, ljusgrå/vit, ljusgrå/orange, beige/orange och brun/vit.

gummicurved.JPG




Även lite nya färger på elastiska nylonband aka MN-straps har kommit in. Ljusgrönt, ljusblå/vit, orange, grå/orang och blå/röd.

elasticnylon.JPG


 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Vårt lilla påskägg till er är en rabattkod som ger 20 % rabatt på ett helt köp. Glad Påsk! 🐥💐

påsk3.jpg


Här kommer även lite nyheter som jag missat att lägga upp här.

Gummi Curved finns nu i ytterligare 5 st färger / färgkombinationer. Ljusgrå, ljusgrå/vit, ljusgrå/orange, beige/orange och brun/vit.

gummicurved.JPG




Även lite nya färger på elastiska nylonband aka MN-straps har kommit in. Ljusgrönt, ljusblå/vit, orange, grå/orang och blå/röd.

elasticnylon.JPG


Försökte lägga in koden men får meddelandet att den inte gäller valda produkter?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Om jag inte minns fel så va det väl @NRE som postade denna bilden.

IMG_3495.jpeg


Jag tänker ett det nya ljusgråa gummit också borde funka bra till just Pluto.
Ja, grått är bra till den! Köpte ditt gråa gummi quick från din outlet men hade gärna fått vara lite ljusare. Är det nya curved ljusare så...

Tack för kommentar @NRE 👍
 
  • Like
Reactions: NRE
Några frågor :)
Passar curved gummi även till Air King 116900? Är det skillnad hur armbanden är fästa på de olika Rolexmodellerna? Går det att fixa frakt till Finland?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Några frågor :)
Passar curved gummi även till Air King 116900? Är det skillnad hur armbanden är fästa på de olika Rolexmodellerna? Går det att fixa frakt till Finland?

Frakt till Finland går att lösa men jag har tyvärr för mig att Gummi Curved ej passar Milgauss. Det är tyvärr som ni säger skillnaden mellan olika modeller där placeringen av hålen för bandstiften kan skilja.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag undrar om det finns färgglada gummi/silikonband i 18mm och kort modell, ca 105/60 eller möjligtvis något längre?
Tänkt att användas till en Omega Seamaster Pro midsize 36mm.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jag undrar om du har eller kommer kunna ta in den här typen av band som passar SKX-modellerna med curved ends?

Jag vill kunna fästa ett sånt här spänne på.

E27FFF59-11DC-4463-953B-A7105B71EA3A.jpeg


FD00A11E-643E-43B5-9643-1E451CF838F4.jpeg

Jag undrar om det finns färgglada gummi/silikonband i 18mm och kort modell, ca 105/60 eller möjligtvis något längre?
Tänkt att användas till en Omega Seamaster Pro midsize 36mm.

Jag ska ta och kolla med leverantörerna om det är något de kan lösa. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Nytt i sortimentet är Gummi Curved i FKM-gummi. Det finns till en början i 6 st färger och i storleken/bredden är 20mm. Största fördelen med just FKM-gummi är att det tål lite tuffare förhållanden.

IMG_3849.jpg

IMG_3851.jpg




Här kan man se vad det är för fler fördelar med just FKM-gummit jämfört med det gummi som "vanliga" Gummi Curved är tillverkat av.

tpuvsfkm.jpg
 
Topp