• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Watchwear.se

Testade med 3 olika färger här.

4F23332A-3539-4C1C-BEA3-C5E977B8498A.jpeg
Blev en beställning på det svarta. Tänker att det är enklast att bära till "allt". Tack för hjälpen och inspon!

Nu kommer jag gå lite off topic och lite politisk kanske med en fråga.

Jag lyssnade nyss lite på senaste About effinh time podden där Adrian bland annat berättar lite om sina patentproblem. Han har ju så behövt ta bort allt som har med ”Nato” att göra ifrån sin hemsida.
En annan stor hemsida, Chespestnatostraps blev också tvungna att göra samma sak förra året. Även då byta namn pga ”Nato”.
Är detta något du bör kika på också?

Att diskutera detta här på forumet kanske är sjukt fel här och isf skit bara i frågan 😁

För övrig vill jag avsluta med att jag verkligen uppskattar din hemsida, du har ett sjukt bra urval av band!

Nu kommer jag gå lite off topic och lite politisk kanske med en fråga.

Jag lyssnade nyss lite på senaste About effinh time podden där Adrian bland annat berättar lite om sina patentproblem. Han har ju så behövt ta bort allt som har med ”Nato” att göra ifrån sin hemsida.
En annan stor hemsida, Chespestnatostraps blev också tvungna att göra samma sak förra året. Även då byta namn pga ”Nato”.
Är detta något du bör kika på också?

Att diskutera detta här på forumet kanske är sjukt fel här och isf skit bara i frågan 😁

För övrig vill jag avsluta med att jag verkligen uppskattar din hemsida, du har ett sjukt bra urval av band!

Har faktiskt inte tänkt på det så mycket. Vet bara att en del leverantören när man sagt att man behöver beställa natoband att de svarar med att de inte får heta så. :)

Erika’s Originals var på krigsstigen för några år sedan och hotade flera butiker med att man inte fick kalla band liknande deras för MN-strap. Jag fick personligen inte något ”hot” men valde att kalla banden för ”Nylon Elastic” istället. Får väl bli något liknade upplägg och det ska bli gnäll med ”Nato” tänker jag. 🤷🏼‍♂️

• Like
Reactions: JDQ
Ja det hade jag nog tänkt. Blir lite spontant vilka modeller det är varje dag.

Bra fråga. Får se om någon svarar. Har för mig att jag tidigare hört att det inte passar men så är jag ändå rätt säker på att jag sett någon som lyckats få dit gummit.
Jag har använt Curved gummit på de äldre varianterna av seamaster modellen. Kan vara trixigt att få på, men funkar med böjda bandstift

• Like
Reactions: JDQ
Under dagens lucka gömmer sig Gummi Curved Premium. Storleken är 20mm och finns i hela 51 olika färger / färgkombinationer.

Gummit passar bl.a MoonSwatch, Omega Seamaster, Omega Planet Ocean (42mm), Omega Speedmaster Professional, Rolex Submariner, Rolex GMT-Master II, Sinn 556, Baltic Aquascaphe med flera.

Gummi Curved Premium.JPG

Under dagens lucka gömmer sig Gummi Curved FKM. Storleken är 20mm och finns i 8 olika färger.

Gummit passar bl.a MoonSwatch, Omega Seamaster, Omega Planet Ocean (42mm), Omega Speedmaster Professional, Rolex Submariner, Rolex GMT-Master II, Sinn 556, Baltic Aquascaphe med flera.

Gummi Curved FKM.png

Bakom julkalenderns sista lucka gömmer sig Gummi Diver ISO FKM. Storleken är 20mm och 22mm och finns i 10 olika färger. Passar på att önska er en riktigt GOD JUL! 🎅

Gummi Diver ISO FKM.png

Hur långt är detta i 20mm? 🙂

Ska kolla på om det går att skriva det tydligare när det är flera storlekar. 20mm är ca 75 + 125mm.

Några nyheter är att Gummi Tropic Sport nu även finns i 22mm.

Gummi Tropic Sport.jpeg

Nya färger i 20mm och 22mm är turkos, ljusblå och khaki.

Gummi Tropic Sport nya.jpg

Även Gummi Waffle Premium finns i de nya färgerna.

Gummi Waffle Premium nya.jpg

CTS spänne finns nu att köpa löst. Även i svart och guld.

Spänne CTS.JPG

Även ett nytt spänne har kommit in som även det finns i silver, guld och svart.

Spänne CTS Exclusive.JPG

Tillbaka
Topp