• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Är bergeonmejslarna raka nedtill eller rundade? Svårt se på bilderna. Behöver justera mitt jubilee

Raka skulle jag nog säga om jag fattat din fråga rätt. :)

B4B59FD3-C97B-436C-90B6-46DEEF975F74.jpeg


Här ser du även bladet i profil
71E2605A-3FE7-408D-968E-D7DABC942DFA.jpeg
 

Carlhest

Omega
Hej igen,

Tänkte beställa mig ett Canvas snart. Fråga ang "Canvas Premium Svart" - På just den produkten ser det ut att vara två olika modeller. En med platt ände och en med spetsig, och även spännena är olika. Vilken är det som gäller?

Allt gott!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Hej igen,

Tänkte beställa mig ett Canvas snart. Fråga ang "Canvas Premium Svart" - På just den produkten ser det ut att vara två olika modeller. En med platt ände och en med spetsig, och även spännena är olika. Vilken är det som gäller?

Allt gott!
Hej,

Var tvungen att ta en titt på hemsidan för att förstå vad du menar. Produktbilden för bandet stämmer men galleribilderna var missvisande då det var bilder på ”vanligt” svart canvas. Nu är de borttagna. :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
En snabb fråga, hur tjockt är detta gummit närmast boetten?


Ser ganska tjockt ut, på ett positivt sätt :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
En snabb fråga, hur tjockt är detta gummit närmast boetten?


Ser ganska tjockt ut, på ett positivt sätt :)

Jag får det till 5mm. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn hur är kvaliten på våffelbandet? 🤗

Som jag skrivit på hemsidan är de av enklare modell i silikon. (Har dock varit med om sämre.) Är du ute efter högre kvalité är det på gång men de tillverkas just nu hos leverantör så det dröjer någon/några veckor till de dyker upp på hemsidan. De kommer då att finnas i flera färger. :)
 

Kallztarr

Omega
@Feskarn Snygg sida och bra jobbat! Lite off topic kanske men jag som är ny här och är lite nyfiken på vem du är? Är hemsidan ett sidointresse eller ditt heltidsjobb? Skulle vilja göra något liknande i framtiden (ej klockrelaterat) och undrar vad du har för erfarenhet. :D Sorry om det är frågor du redan svarat på.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
@Feskarn Snygg sida och bra jobbat! Lite off topic kanske men jag som är ny här och är lite nyfiken på vem du är? Är hemsidan ett sidointresse eller ditt heltidsjobb? Skulle vilja göra något liknande i framtiden (ej klockrelaterat) och undrar vad du har för erfarenhet. :D Sorry om det är frågor du redan svarat på.

Tack! Det är ett sidointresse just nu i alla fall. För mer info kan vi ta det på pm. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Nytt i butiken är Bergeon mejsel i 1.0mm, extrablad/reservblad till Bergeon mejsel 0.8-1.6mm samt fixeringsskruvar passande mejslar i samtliga storlekar.
FD3483FF-CE1F-46C5-BE7E-2C8BD923DE95.jpeg

Under veckan kommer även storlekarna 0.8mm samt 2.0mm dyka upp på Bergeon mejslar. :)
 
Topp