• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

White side of the moon

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vilken oändligt dålig produktbild i 3D... Kolla kronan och kronografknapparna.
Pinsamt dåligt...

Klockan i sig. Njet.
 

Icaras

Rolex
Den är väl inte ens en LE förresten?

Ganska roligt att kolla Omegas hemsida.
image.jpg

50 modeller.

Går man därefter in på exempelvis speedmaster så ser det ut så här:
image.jpg


18 modeller till. Rörigt är bara förnamnet.
Skulle bara funnnits 3-4 speedmaster, resten kan de göra sig av med. Vem köper alla dessa gigantiska modeller som är automatiska med dag, veckodag, månfas etc. :bored:
 
Nja, inget för mig. Det som förvånar mest är dock hur heta känslor ett mindre lyckat klocksläpp från Omega drar igång. Det är väl inte hela världen liksom...
Personligen uppskattar jag att Omega släpper nya modeller och gärna tar ut svängarna designmässigt. Tycker att det är en rätt trevlig motvikt till den konservativa evolution som tex Rolex kör med. Båda angreppssätten behövs i klockvärlden tycker jag.
Att man sedan kör en massa limited editions på Speedmastern (detta förbannas också alltid) kan jag också acceptera (trots att jag långt ifrån gillar alla) så länge det medför att de har kvar "ur-speedyn" i programmet.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Nja, inget för mig. Det som förvånar mest är dock hur heta känslor ett mindre lyckat klocksläpp från Omega drar igång. Det är väl inte hela världen liksom...
Personligen uppskattar jag att Omega släpper nya modeller och gärna tar ut svängarna designmässigt. Tycker att det är en rätt trevlig motvikt till den konservativa evolution som tex Rolex kör med. Båda angreppssätten behövs i klockvärlden tycker jag.
Att man sedan kör en massa limited editions på Speedmastern (detta förbannas också alltid) kan jag också acceptera (trots att jag långt ifrån gillar alla) så länge det medför att de har kvar "ur-speedyn" i programmet.

Så jävla spot-on !
 

Isodor

Audemars
En tjejdinka helt klart.

Blir kul att se den IRL dock för den där produktbilden känns väldigt billig..
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tror inte Omegas största kundbas är klocknördar. Med andra ord, majoriteten av de som köper en Omega bryr sig nog inte om att det släpps ännu en till LE-modell.

För övrigt var den ju lite småhet.
 

Akerhage

Cartier
Jag tycker den ser billig ut av någon anledning, inte förtjust i den. Men är bra sugen på en DSOTM. Kan bli nästa köp.
 

R0B

Panerai
Tycker den är ganska fresh! Ska bli kul att se den live. Om den är fin så kan absolut tänka mig att köpa en till tjejen. Men 44mm är ju lite stort för en tjejklocka, hoppas den är mindre, typ 38-39! :)
 

POT

Friends of KS
Som någon skrev: "the ceramic side of the moon" eller varför inte "the commercial side of the moon"?

Borde ju räcka nu, månen är ju trots allt rund, inte kantig...

:p
 
Var nere på Eriksson i Sundbyberg och kollade deras utbud dels till mig själv och även till damen, jag har en Aqua terra GMT med svart teaktavla sen tidigare som jag är fantastiskt nöjd med men tänkte kolla lite nytt.

DSOTM är för svart och WSOTM är alldeles för vit, och lädret ser plastigt ut och får klockan att se billig ut. den enda som lirar bra och där man dessutom ser tavlan bra tycker jag är GSOTM, men tycker verkligen Omega gräver sin egen grav med alla dessa modeller.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker det är kul att Omega kör på och testar nya modeller. Som andra redan varit inne på så känns det som att man gärna dissar Omega bara för sakens skull. Denna är absolut inte för alla men jag tycker att den känns helt okej. Helt i samma klass som AP och Hublots experimenterande med material och design.

Tror också att många hänger upp sig på att det är en LE. Att man kallar det för en Limited Edition är rimligtvis för att man förstår att det inte kommer att vara en storsäljare som ska finnas i utbudet i hundra år. Det är knappast en LE som gimmick för att köparna ska känna sig speciella som äger nr xxxxx/25000.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Rykten gör gälland att Omega till nästa pride gör en gay side of the moon. Regnbågens all färger ska vara representerade.
image.jpg


Strap on strap i tajt latex, limiterad i 69 ex. Butch men ändå feminin.
Kommer i en läderbox som är att dö för ihop med en chihuahua och en cosmopolitan.
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Missade denna tråd från början! Men jag gillar att Omega tar ut svängarna, jag gillar även klockan och skulle lätt kunna tänka mig bära den trots att jag ej är qvinna till utseendet iaf. Visserligen är jag inte sugen att betala vad den nu kostar, hittade bara ett exemplar på C24 och den kostar 73k. Men för några kronor mindre så, ja kanske...
 

M021

Rolex
2-Faktor
Jag tycker det är ballt med vita klockor, vad som stör mig är det faktum att man enligt mig kortsiktigt mjölkar ur varje CHF som går men att det i längden blir deras egna grav. Sett till det så föredrar jag APS vita klockor bättre även om jag tycker OMEGA har lyckats bättre med färgerna.
 
Topp