Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant! Varför 2minuter före?Mina klockor måste alltid gå exakt två minuter före och tiden kontrolleras dagligen för ändamålet. Tvättar klockorna minst en gång i veckan, kanske inget överdrivet beteende hos mig.
För din egen del eller som öppen jour för KS'medlemmar?Blir orolig när jag läser den här tråden. Varför?
Jo för det ni skriver är ingenting av vad jag sysslar med, tänker inte ens lägga tid på att skriva ner det utan tänker ringa en psykolog nu på direkten.
För din egen del eller som öppen jour för KS'medlemmar?
Denna tråden är ju perfekt om man ska köpa klocka av någon. Man vet ju exempelvis att Zed sköter sig exemplariskt.![]()
Man vet ju också vilka man skall passa sig för att sälja till...
I likhet med maniskt samlande i så fall.Jag tror det handlar om ett inre kaos yonsson!
Det brukar resultera i att man stör sig på yttre felaktiga petitesser.J
Lider inte av sexbokstavsförkortning, men visst klocknörd är man såklart!WIS OCD är ett begrepp som på andra forum används ganska flitigt.
WIS= watch idiot savant
OCD= Obsessive compulsive disorder
Med andra ord är WIS OCD det som får oss klockintresserade stt bli tokiga eller få tvångsbeteende kopplat till klockor.
Jag får exempelvis panik av vridringar med lateralt eller horisontalt glapp, samt av vridringsinlägg som inte är 100% centrerade.
Så... Har du något roligt att delge?![]()
Jag har vridringen efter humör, jag matchar inte klockor, oftast är inte dag och datum korrekt ja inte ens tiden. Jag tutar mer och kör. Det enda jag inte gillar är att sälja klockor..
Tyder på en inre harmoni!Jag har vridringen efter humör, jag matchar inte klockor, oftast är inte dag och datum korrekt ja inte ens tiden. Jag tutar mer och kör. Det enda jag inte gillar är att sälja klockor..
Bortsett från det här att det ska vara rätt åtdragningsmoment på kronan...
Vridringen måste vara centrerad över kl 12.
Klockan får inte ha en minsta liten fläck. Tvättas en gång till några ggr i vecka beroende på vristtid.
Spännet måste vara centrerat på armen.
När klockan läggs på sin viloplats är det krona uppåt på sidan som gäller, rak länk så att klockan bildar en cirkel med öppet spänne. Får absolut inte vila på länken. Viloplatsen måste vara kliniskt ren från damm.
Vid borttagning och montering av länk, tejpa för bandhornen ordentligt.
Inga plötsliga handskakningar eller gud förbjude, dängande i bord eller dörrkarmar.
Vridringen är inte centrerad! Vänligen ladda upp en ny bild med vridringen centrerad.Fortsättning på galenskapen. Plötsligt inser man att man nog har en skruv lös.
Vridringen är inte centrerad! Vänligen ladda upp en ny bild med vridringen centrerad.
Men för helvete. Inte ok!Visste att någon skulle påpeka det. Den står faktiskt en halv mm fel från fabrik och jag har inte velat ta loss för att åtgärda. Har lärt mig att leva med det. Men i början var det jobbigt.
Men för helvete. Inte ok!
Äh. Jagade gjort det själv. Men du kan ju alltid ta in den till Bergströms. Det är ju en quick fix.Jag vill inte ta isär något. Det känns som en våldtäkt.![]()
Äh. Jagade gjort det själv. Men du kan ju alltid ta in den till Bergströms. Det är ju en quick fix.