Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mitt senaste Zenith köp. Otrolig vacker klocka Zenith är verkligen en av de bästa urmakare.
![]()
Tackar.Oj jäklar va fin - Grattis!! Storlek på den?
Skön size! Läcker klockaZenith El Primero Chronomaster 38mm
![]()
Tack! Moderna stålsportkronografer på under 40mm växer inte direkt på träd, så väldigt nöjd med dennaSkön size! Läcker klocka
Så är det konstigt nog. Förstår att du är nöjd. Superläcker!Tack! Moderna stålsportkronografer på under 40mm växer inte direkt på träd, så väldigt nöjd med denna
Var har du köpt den? Den e grym!Tack! Moderna stålsportkronografer på under 40mm växer inte direkt på träd, så väldigt nöjd med denna
Tack, köpt av bekant här på KSVar har du köpt den? Den e grym!
Mycket bra vintage Zenith i fint skick, kul att se på forumetZenith 135 hemma efter service! En av de tidigaste kända exemplaren med guldboett. Från ca 1949. Urverksbilden tagen av min favoriturmakare Sven-Arne Jansson på URBRA.
![]()
![]()
![]()
Tack, har velat ha en i guld sedan jag såg @Jonulf s första gångenMycket bra vintage Zenith i fint skick, kul att se på forumet
Snygg! Bra fångatZenith 135 hemma efter service! En av de tidigaste kända exemplaren med guldboett. Från ca 1949. Urverksbilden tagen av min favoriturmakare Sven-Arne Jansson på URBRA.
![]()
![]()
![]()
Indexen på din är ju strået vassare!
Indexen på din är ju strået vassare!
Den är faktiskt bara dryga 35mm, men ger ett stort intryck eftersom tavlan är så stor. Här med min EP på 39mm som jämförelse! Perfekt dressur enligt min mening! Är din lite större?Dom är mysiga men dina är inte dumma heller! Vad är det för diameter på din? 37mm?
Den är faktiskt bara dryga 35mm, men ger ett stort intryck eftersom tavlan är så stor. Här med min EP på 39mm som jämförelse! Perfekt dressur enligt min mening! Är din lite större?![]()
Stor för tiden och rätt mäktigt att klämma in en balans på 14mm i ett verk på 30mmJa, min är 37mm. Har förstått att 135 verkets konstruktion med överdimensionerad balans blåste upp storleken.
Det er ganske dyrt og som jeg har forstått det av en diskusjon tidligere i tråden må klokken sendes til Zenith/Sveits for å bytte band så ganske omständigt.Lite småsugen på den Zenith Defy Classic som ligger ute på KS. Är dock inget fan av bandet. Någon som vet hur mycket ett gummi samt länk kostar?
Oj, knepigtDet er ganske dyrt og som jeg har forstått det av en diskusjon tidligere i tråden må klokken sendes til Zenith/Sveits for å bytte band så ganske omständigt.
Gummit finns på c24 för under 3000. Viklås runt 6k.Lite småsugen på den Zenith Defy Classic som ligger ute på KS. Är dock inget fan av bandet. Någon som vet hur mycket ett gummi samt länk kostar?
Jag har bytt gummi på min, inte svårare än något annat. Flyttade då också över viklåset utan några problemDet er ganske dyrt og som jeg har forstått det av en diskusjon tidligere i tråden må klokken sendes til Zenith/Sveits for å bytte band så ganske omständigt.
Oj, knepigtsåg någon recension att det var svårt att byta band. Visste dock inte att det var så pass svårt att man var tvungen att skicka klocka till alplandet.
Er det samme viklås på gummi og läder blir det jo en del billigere. For å bytte fra lenk til gummi må man iaf skicka den til Zenith, men mulig det går å bytte gummi og läder.Gummit finns på c24 för under 3000. Viklås runt 6k.
Jag har bytt gummi på min, inte svårare än något annat. Flyttade då också över viklåset utan några problem
Viklåset ser ut att vara lika på gummi och läder (på bilderna). Länk får man glömma isf. Isf är det ca 3kSEK för ett gummi. Hmm, tål att funderas på...Er det samme viklås på gummi og läder blir det jo en del billigere. For å bytte fra lenk til gummi må man iaf skicka den til Zenith, men mulig det går å bytte gummi og läder.