• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Zenith-tråden

Mitt senaste Zenith köp. Otrolig vacker klocka Zenith är verkligen en av de bästa urmakare.
354CD3FB-B781-4C69-A95F-26AA230902E5.jpeg

Lite småsugen på den Zenith Defy Classic som ligger ute på KS. Är dock inget fan av bandet. Någon som vet hur mycket ett gummi samt länk kostar?

Lite småsugen på den Zenith Defy Classic som ligger ute på KS. Är dock inget fan av bandet. Någon som vet hur mycket ett gummi samt länk kostar?
Gummit finns på c24 för under 3000. Viklås runt 6k.
Det er ganske dyrt og som jeg har forstått det av en diskusjon tidligere i tråden må klokken sendes til Zenith/Sveits for å bytte band så ganske omständigt.
Jag har bytt gummi på min, inte svårare än något annat. Flyttade då också över viklåset utan några problem

Oj, knepigt :( såg någon recension att det var svårt att byta band. Visste dock inte att det var så pass svårt att man var tvungen att skicka klocka till alplandet.

Gummit finns på c24 för under 3000. Viklås runt 6k.

Jag har bytt gummi på min, inte svårare än något annat. Flyttade då också över viklåset utan några problem
Er det samme viklås på gummi og läder blir det jo en del billigere. For å bytte fra lenk til gummi må man iaf skicka den til Zenith, men mulig det går å bytte gummi og läder.

Er det samme viklås på gummi og läder blir det jo en del billigere. For å bytte fra lenk til gummi må man iaf skicka den til Zenith, men mulig det går å bytte gummi og läder.
Viklåset ser ut att vara lika på gummi och läder (på bilderna). Länk får man glömma isf. Isf är det ca 3kSEK för ett gummi. Hmm, tål att funderas på...

Edit: Blev dock inte lättare nu när man läst på lite och sett att Zenith uppdaterat viklåset då många tyckt den tidigare var obekväm. Den nya ska ha part nr. 27.95.0018.930

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp