• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ZRC North Adventure Tool Watch - Alban Michon Arktic Project

Nu är jag inget fan av reissues men med tanke på denna klockas historia så kan jag bara önska lycka till hoppas allt går bra.

Ursäkta mig, smaken är som baken. Men... Detta var nog bland den fulaste klocka jag har sett..

Detta kan vara något av det fulaste jag har sett i hela mitt liv...
Antar att ni inte går igång på vintagedykare från 60-talet;) Om vi bortser från kronans placering så har den ju det designspråk som gällde för dykare från den tiden innan rejäla kronskydd började gälla. Att kronan har placeringen kl 6 är däremot lite ovanligt och var för att minimera risken att ofrivilligt komma åt den vid dykning.

Nu är jag inget fan av reissues men med tanke på denna klockas historia så kan jag bara önska lycka till hoppas allt går bra.
Tack! Hoppas verkligen den går i hamn, gick riktigt tungt innan 3e uppdateringen. Kan tyckas att 330.000CHF var för ambitiöst satt mål och att det revideras om Kickstartern misslyckas.

Vilken tur att vi lyckades övertala tillverkaren så vi får välja till stållänken och finish då :) Vad har du för handledsmått, undrar också om du redan hunnit flippa klockan och i så fall varför om det är ok att fråga? Får gärna berätta om det var något mer som du gillade/ogillade med klockan.

Den är flippad. Fick frågan om den var till salu. Allt är alltid till salu. Gillade allt med den. Lätt med på topp fem över bästa klockor jag ägt.

• Like
Reactions: M26
Antar att ni inte går igång på vintagedykare från 60-talet;) Om vi bortser från kronans placering så har den ju det designspråk som gällde för dykare från den tiden innan rejäla kronskydd började gälla. Att kronan har placeringen kl 6 är däremot lite ovanligt och var för att minimera risken att ofrivilligt komma åt den vid dykning.
Detta är ju framförallt ett riktigt verktyg som är designat för sitt ändamål och inte för att se bra ut, även om skönhet är högst subjektivt.

Den är flippad. Fick frågan om den var till salu. Allt är alltid till salu. Gillade allt med den. Lätt med på topp fem över bästa klockor jag ägt.
Grymt, tack för info. Då ska du ju självklart ha en ny som dessutom bör vara betydligt billigare än när du senast inhandlade en ;) Får man fråga vad du fick ge för din då? Det enda jag inte riktigt gillar är den nya loggan på urtavlan med kronan, tycker originalet med triangeln är bättre men jag antar att de ville särskilja denna Kickstartern från sin vanliga linje på något sätt.

Kul att de inte gör fler exemplar än de som bokas via Kickstarter (om kampanjen lyckas), huvuddelen av alla backers har väl bokat ett exemplar antar jag så det borde bli lite drygt 200 klockor vid fullfinansierad kampanj.

Grymt, tack för info. Då ska du ju självklart ha en ny som dessutom bör vara betydligt billigare än när du senast inhandlade en ;) Får man fråga vad du fick ge för din då? Det enda jag inte riktigt gillar är den nya loggan på urtavlan med kronan, tycker originalet med triangeln är bättre men jag antar att de ville särskilja denna Kickstartern från sin vanliga linje på något sätt.

Tror jag betalde typ 23K exkl. den extra adaptern.

Sugen trots att den är ny. Tycker priset är bra jämfört med annat nytt, kontra vad andra verkar tycka..

Men jag antar att den bär stort? Ngn som har provat en ny ZRC?

Samtliga varianter är kraftigt rabatterade och ett riktigt bra erbjudande för vill man ha en ZRC Grands Fonds 300 på stållänk hos urhandlare så får man lägga ut ca 30.000kr och kan då endast inhandla den från Frankrike eller Schweiz, vill man ha NATO armbandet är det ytterligare 2.000kr och då måste man köpa till verktygssaten för 2.000kr för att kunna byta ut armbanden dvs. 35.000kr i runda slängar! I skrivande stund så saknas det 10.000CHF för att nå målen.

https://www.kickstarter.com/project...-tool-watch-alban-michon-arktic?ref=user_menu

Jag fattar inte den texten, finns samma klocka att köpa från urhandlare i Frankrike och Schweiz för de priser du nämner?

Kul att de inte gör fler exemplar än de som bokas via Kickstarter (om kampanjen lyckas), huvuddelen av alla backers har väl bokat ett exemplar antar jag så det borde bli lite drygt 200 klockor vid fullfinansierad kampanj.
Ja med undantag för en backer som bokat tre. Det bör bli under 300 i alla fall.

Jag fattar inte den texten, finns samma klocka att köpa från urhandlare i Frankrike och Schweiz för de priser du nämner?
Kanske något luddigt, de priser jag nämner är via Kickstarter, hos handlare får du betala 30-35tkr för samma paket och då något annat utförande. I alla fall listpris.

Kanske något luddigt, de priser jag nämner är via Kickstarter, hos handlare får du betala 30-35tkr för samma paket och då något annat utförande. I alla fall listpris.
Kickstarterklockan är alltså ett något annat utförande än de som säljs i butik och vars listpris nämns. Vad skiljer dem åt i utförande?

Kickstarter priserna är i tre utföranden den billigaste som är sandblästrad med endast NATO armband kostar 1390CHF, en satinerad variant som är monterad på NATO men man får med en matchande stållänk och verktygssats för att byta armband efter tycke för 1690CHF och den sista varianten är också satinerad men då monterad på stållänken och man får med NATO armband och verktygssats i boxen för 1790CHF. På samtliga nämnda priser tillkommer frakt och moms. Vill du köpa hos handlare får du betala 30-35tkr. Det som skiljer mot originalet och som du får hos handlare är framför allt designen på urtavlan och den sandblästrad finishen om du skulle välja den billigaste. Hoppas det blev något tydligare nu :)

Kickstarter priserna är i tre utföranden den billigaste som är sandblästrad med endast NATO armband kostar 1390CHF, en satinerad variant som är monterad på NATO men man får med en matchande stållänk och verktygssats för att byta armband efter tycke för 1690CHF och den sista varianten är också satinerad men då monterad på stållänken och man får med NATO armband och verktygssats i boxen för 1790CHF. På samtliga nämnda priser tillkommer frakt och moms. Vill du köpa hos handlare får du betala 30-35tkr. Det som skiljer mot originalet och som du får hos handlare är framför allt designen på urtavlan och den sandblästrad finishen om du skulle välja den billigaste. Hoppas det blev något tydligare nu :)
Jaha ok tack, då vet jag lite mer.

Uppnått mål!
CHF 343,537 pledged of CHF 336,250 goal
212 backers
7days to go

ZRC.png

Senast ändrad:
Verkligen, känns som att det stod och vägde ett tag men som tur är så verkar det ha släppt så snart vi började närma oss målet :)
När är det beräknat att du får klockan. Jag har sett annonsen på den äldre klockan här på KS och jag tycker designen är helrätt. Jättekul med en ny variant och du måste visa oss en rejäl paketöppning när den kommit.

När är det beräknat att du får klockan. Jag har sett annonsen på den äldre klockan här på KS och jag tycker designen är helrätt. Jättekul med en ny variant och du måste visa oss en rejäl paketöppning när den kommit.
Absolut! Tyvärr så blir det inte förrän om ett halvår då beräknad leverans är maj om allt faller väl ut. Nåja jag får trösta mig med mina Peacemakers som kommer i Januari så länge :)
upload_2017-11-14_9-58-11.png
upload_2017-11-14_9-55-6.png
upload_2017-11-14_9-59-5.png

Trillade dit nu :D
Den kommer bli megafet.
Det är jag övertygad om :) Kul att du bestämde dig för att pledga i slutändan, jag var själv lite tveksam precis i början men så snart stålbandet erbjöds så var jag fast till 100%. Stållänken är ju uppgraderad nu så den passar ända ner till 16cm handled. Enligt ZRC's egna estimering så verkar det bli närmare 250 klockor så med andra ord en limiterad utgåva på riktigt vilket bådar gott.

Det är jag övertygad om :) Kul att du bestämde dig för att pledga i slutändan, jag var själv lite tveksam precis i början men så snart stålbandet erbjöds så var jag fast till 100%. Stållänken är ju uppgraderad nu så den passar ända ner till 16cm handled. Enligt ZRC's egna estimering så verkar det bli närmare 250 klockor så med andra ord en limiterad utgåva på riktigt vilket bådar gott.

Jag med. Själv skippade jag länken. Vi kom inte helt överens förra gången. Nato kommer duga fint för mig. Funderar på något coolt velcro.

Tillbaka
Topp