• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ZRC North Adventure Tool Watch - Alban Michon Arktic Project

Fan vad cool! Grattis! Lite avis faktiskt men gillar också att vänta. Alltid lite anti-klimax för mig när leverans väl sker. Får se när min kommer. Fortfarande inte fått ngn avisering.
Man tackar och bockar, jag den är riktigt cool. Tror inte du blir besviken denna gång :) Vad jag förstått så sker den andra leveransen under nästkommande vecka, det är en hel del som inte fått sin avisering ännu. Får dock vänta lite på mitt Nato-band då det hade blivit en miss från fabrikens sida för alla som hade beställt klockan först och lagt till stållänken i efterhand, nåja jag hade ändå för avsikt att slänga på länken direkt så nu kom den redan monterad på länk :)

@M26 hur är ditt första intryck av kvalitetskänslan? För mig var det 100% när jag fick min första. Finishen, känslan i vridringen (bästa jag upplevt), lumens applicering, kronans gängning, känslan i kronan och uppdraget etc, allt var verkligen perfekt tyckte jag. Vill känna exakt så igen och hoppas verkligen inte att klockorna stressades igenom QC.

@M26 hur är ditt första intryck av kvalitetskänslan? För mig var det 100% när jag fick min första. Finishen, känslan i vridringen (bästs jag upplevt), lumens applicering, kronans gängning, känslan i kronan och uppdraget etc, allt var verkligen perfekt tyckte jag. Vill känna exakt så igen och hoppas verkligen inte att klockorna stressades igenom QC.
Har faktiskt inte testat ringen eller kronan ännu men till fit och finish är den i paritet med Breitling, Omega och dylika märken med andra ord mycket god :)

PS Armbandet...jag bara älskar armbandet!!

Ska iväg och kolla på fotbollen nu men lovar att återkomma med fler bilder

Ser mkt lovande ut.
Stort grattis @M26
Just Grand fonds står på "vill prova på" listan.
Bara ös på med bilder för oss andra.

Fick precis min leverans :D Detta var bland det häftigaste jag sett, så ovanlig och cool och jag är så glad att jag bestämde mig för att haka på. Första intrycket är att den är perfekt helt enkelt! Var lite orolig att den skulle kännas avig pga. passningsbiten och vara något för lång men då mina handleder är relativt platta så viker den ner precis vid handledens slut. Bifogar lite bilder i all hast och får ta en lite noggrannare beskrivning längre fram.

Obs! Länken är inte inställd ännu så därför kan det se något konstigt ut på handleden.
IMG_20180706_145140.jpg
IMG_20180706_145229.jpg
IMG_20180706_145327.jpg
IMG_20180706_145729.jpg
IMG_20180706_145711.jpg
IMG_20180706_145707.jpg
IMG_20180706_145625.jpg
IMG_20180706_145622.jpg
IMG_20180706_145455.jpg
IMG_20180706_145449.jpg
IMG_20180706_145343.jpg
Den ser otroligt häftig och cool ut.
Förstår de som beställde en. En annan har inte tålamod att beställa nåt månader i förväg...

• Like
Reactions: M26
Den ser otroligt häftig och cool ut.
Förstår de som beställde en. En annan har inte tålamod att beställa nåt månader i förväg...
Tack. Synd att du inte hoppade på, det var en som hoppade av precis innan leverans. Den klockan auktionerades ut och gick för €5.500 ;)

@M26 hur är ditt första intryck av kvalitetskänslan? För mig var det 100% när jag fick min första. Finishen, känslan i vridringen (bästa jag upplevt), lumens applicering, kronans gängning, känslan i kronan och uppdraget etc, allt var verkligen perfekt tyckte jag. Vill känna exakt så igen och hoppas verkligen inte att klockorna stressades igenom QC.
Återvänder till detta då jag nu hunnit testa både ring och krona och måste säga att jag är mycket imponerad. Ringen klickar så precist utan något som helst spel och uppdraget i kronan är också grym, det enda som jag funnit lite klurigt är låset på armbandet som är lite svårt att få igen om man inte har en teknik för det annars så är jag supernöjd med allt!

Återvänder till detta då jag nu hunnit testa både ring och krona och måste säga att jag är mycket imponerad. Ringen klickar så precist utan något som helst spel och uppdraget i kronan är också grym, det enda som jag funnit lite klurigt är låset på armbandet som är lite svårt att få igen om man inte har en teknik för det annars så är jag supernöjd med allt!

Underbart att höra. Tack! Låset är en vanesak. Beställde själv utan länk denna gång. Cool men inte riktigt min grej.

Det höga glaset ser grymt ut.

Nu ska den vara på väg!

Verkar vara många som lackat ur på förseningarna samt helt missat att man måste betala moms.
Schysst, verkar som att de sände ut alla med stållänk först och tog itu med de med endast NATO efter. Lite underligt att så många missat momsen då det var en sådan uppståndelse om det redan under kampanjen. Jag personligen har inte haft några problem med förseningen, huvudsaken var att slutprodukten var bra och den är långt över min förväntan. En kul grej som jag lade märke till är att bezel inlägg tycks skifta beroende på version, de med sandblästrad har en matt bezel och med största sannolikhet DLC behandlat i rostfritt eller aluminium medan de med borstad har ett högglans inlägg som är suspekt likt keramik :) Vet ej om materialet skiljer på inlägg men finishen tycks göra det i alla fall.

Hej på er. Har precis fått mitt ZRC North Adventure på stålarmband. Jag älskar klockan, men det är en liten bit för tung för mig. Det är därför jag ska sälja. Så om någon är intresserad, skriv bara ett meddelande. Tack

Hej på er. Har precis fått mitt ZRC North Adventure på stålarmband. Jag älskar klockan, men det är en liten bit för tung för mig. Det är därför jag ska sälja. Så om någon är intresserad, skriv bara ett meddelande. Tack
Kan du inte lägga upp en säljannons med lite bilder?
Edit: insåg att det inte var möjligt.

Hi all, thanks for your messages and requests. I will continue in english, since it is terrible to work with the google translator :confused:

Before you ask, I´m selling the watch as it is shown in the pictures with all the boxes, paperwork, Toolkit. It is brand new with all protections.
Not in the pictures, but also part of the offer, is the Nato strap. The delivery of the strap is delayed by ZRC due to quality issues, as you all know. The buyer will get the strap as soon as I get it with a separate shipment.

Feel free to ask questions and have a nice day!

Kind regards
André :happyhappy:

Hi all, thanks for your messages and requests. I will continue in english, since it is terrible to work with the google translator :confused:

Before you ask, I´m selling the watch as it is shown in the pictures with all the boxes, paperwork, Toolkit. It is brand new with all protections.
Not in the pictures, but also part of the offer, is the Nato strap. The delivery of the strap is delayed by ZRC due to quality issues, as you all know. The buyer will get the strap as soon as I get it with a separate shipment.

Feel free to ask questions and have a nice day!

Kind regards
André :happyhappy:
Hi André! And Welcome to this lovely forum! Please note that we post For Sale ads in the for sale section, not in threads like this.
@hook @leben

Tillbaka
Topp