Bara att gratulera till en mycket fin klockaDen er min ja, var heldig å få kjøpt denne ny.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara att gratulera till en mycket fin klockaDen er min ja, var heldig å få kjøpt denne ny.
Den var riktigt, riktigt finDen er min ja, var heldig å få kjøpt denne ny.
Nästa år så är det ju 50-års jubileum för Apollo 13 färden. Blir spännande att se vilken Speedy Omega släpper då Kanske tom. blir som i år för Apollo 11, två stycken, vem vet?Den er min ja, var heldig å få kjøpt denne ny.
Efter att ha ägt klockan i närmare ett par veckor göra jag debut i tråden.
Omega Speedmaster har varit den klockan jag suktat mest efter sen mitt klockintresse startade, mestadels på grund av designen men också dess historia. Varför det har dröjt så länge innan jag köpte min första är att jag varit på jakt efter en årsklocka. Så när @Dennta i somras nämner på ett gtg att hans speedmaster är från 1987, så ställde jag mig direkt i kö om han skulle få för sig att sälja den. Det dröjde ett par månader innan han tagit sitt förnuft till fånga och sålde klockan till mig.
Grattis! Väldigt finEfter att ha ägt klockan i närmare ett par veckor göra jag debut i tråden.
Omega Speedmaster har varit den klockan jag suktat mest efter sen mitt klockintresse startade, mestadels på grund av designen men också dess historia. Varför det har dröjt så länge innan jag köpte min första är att jag varit på jakt efter en årsklocka. Så när @Dennta i somras nämner på ett gtg att hans speedmaster är från 1987, så ställde jag mig direkt i kö om han skulle få för sig att sälja den. Det dröjde ett par månader innan han tagit sitt förnuft till fånga och sålde klockan till mig.
Grymt fin klocka!Breddar tråden lite och bjuder på några bilder på min Speedmaster Broad Arrow
Efter att ha ägt klockan i närmare ett par veckor göra jag debut i tråden.
Fan, är lite småsugen på speedy redan igen. Vad är det med denna klocka egentligen!? Aja, det är väl inga fel att köpa den för tredje gången i framtidenEfter att ha ägt klockan i närmare ett par veckor göra jag debut i tråden.
Blev konstigt sugen på en Speedmaster pga denna bildVansinnigt snabb fredag idagVarning för dubbelpost och trevlig helg på er alla KS:are!
Verkar som att den passar på pre moon speedy, iallafall enligt denna trådTror ni denna länk passar till Speedmaster FOIS? https://www.tradera.com/item/191502/365451643/omega-dynamic-lank-19-mm-ny-
Hur stor handled har du? Man kan bli van vid en ny storlek rätt så fort. 42mm Speedy är liksom klassikern och jag känner att om den är någon annan storlek blir det fel. En Datejust ska liksom vara 36mm, på samma sätt tycker jag att speedy ska vara 42. Men sen har du ju som du säger de där andra alternativen också!Hej. Jag har ett dilemma med min framtida klocka. Sedan början av mitt klockintresse har omega speedmaster vart på nr 1 av "första riktiga klockan" och det kliar mer och mer i fingrarna nu.
Men nu till problemet, jag tycker att allt jag testat på armen som är 40mm eller över är för stort för mig, dvs den hederliga speedmaster professional tror jag är för stor, omega reduced har jag läst lite om men ogillar deras urtavla med siffrorna runt samt urverket på dem oroar mig lite. FOIS har jag också kollat på och den är nog min bästa potentiella köp men där följer ju inte metallstrap med. Har ni några tips?
Kanske är så, har inte så små handleder egentligen, är kanske bara min vintagesamling som håller sig under 39mm som får mig att tänka i de banorna. Får gå till någon AD och testa en nån dag kanske.Hur stor handled har du? Man kan bli van vid en ny storlek rätt så fort. 42mm Speedy är liksom klassikern och jag känner att om den är någon annan storlek blir det fel. En Datejust ska liksom vara 36mm, på samma sätt tycker jag att speedy ska vara 42. Men sen har du ju som du säger de där andra alternativen också!
Hej. Jag har ett dilemma med min framtida klocka. Sedan början av mitt klockintresse har omega speedmaster vart på nr 1 av "första riktiga klockan" och det kliar mer och mer i fingrarna nu.
Men nu till problemet, jag tycker att allt jag testat på armen som är 40mm eller över är för stort för mig, dvs den hederliga speedmaster professional tror jag är för stor, omega reduced har jag läst lite om men ogillar deras urtavla med siffrorna runt samt urverket på dem oroar mig lite. FOIS har jag också kollat på och den är nog min bästa potentiella köp men där följer ju inte metallstrap med. Har ni några tips?
Jag tänker att en Speedy "ska" vara stor. Form följer funktion liksom, lite som Panerai.Hej. Jag har ett dilemma med min framtida klocka. Sedan början av mitt klockintresse har omega speedmaster vart på nr 1 av "första riktiga klockan" och det kliar mer och mer i fingrarna nu.
Du får testa i butik helt enkelt.Kanske är så, har inte så små handleder egentligen, är kanske bara min vintagesamling som håller sig under 39mm som får mig att tänka i de banorna. Får gå till någon AD och testa en nån dag kanske.
Edit: Rätt mycket pengar för att hoppas på "att bli van" iofs. Speciellt när den kommer roteras med mina andra pjäser också.
Kul med speedmaster! Jag hade en FOIS tidigare och den är mkt trevlig. Tycker personligen att den upplevs som rätt mkt mindre på handleden. Går att köpa till en 1125-länk med 617 ändlänkar från omega som passar riktigt bra.Hej. Jag har ett dilemma med min framtida klocka. Sedan början av mitt klockintresse har omega speedmaster vart på nr 1 av "första riktiga klockan" och det kliar mer och mer i fingrarna nu.
Hej. Jag har ett dilemma med min framtida klocka. Sedan början av mitt klockintresse har omega speedmaster vart på nr 1 av "första riktiga klockan" och det kliar mer och mer i fingrarna nu.
Ser bra ut! Grattis och välkommen till Speedmaster tråden.Första klockan jag fastnade för när mitt eget klockintresse tog fart var en Speedy. Men det vart en gammal rolex gmt tt istället och sen en Omega deville chronoscope och sen en sub, nån seiko, ett par gmts, 2 breitling, en GS, en Daytona innan jag till slut gjorde slag i saken..
Igår fick jag hem en ny Speedy Pro 005 och det känns riktigt bra! Provade en på Bibloteksgatan för ett par månader sedan och insåg att jag bara måste ha en och som sagt nu sitter den på handleden
Trevlig helg alla snabba rymdmänniskor!
Speedyn klär verkligen i allt! Jag bytte band väldigt ofta när jag hade min.Bytte från länken för första gången idag. Sjukt svårt att välja, den passar ju på allt!
Blev det svarta sail cloth-bandet till slut. Tycker den ger klockan ett rätt "hårt" utseende.