• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa burgarna i STHLM

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Prime Burger, Birger Jarlsgatan.
Original Prime with cheese.

Trött kött, trött bröd. Inte så kul alls.
1 av 5 serti subar
image.jpeg
 

dauit

Panerai
2-Faktor
image.jpeg

Hemgjorda, briochebröd, stekt lök, kött på högrev, västerbottensost på ena med denna sås;
image.jpg
och på den andra mozzarella med en hemgjord sås på soltorkade tomater, vitlök, sriracha och majjo
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Behövde verkligen en BBB No. 1 +bacon! Har börjat gilla lite mer grönt på börgern :pompus:

Barrels Burgers & Beer - Stora Nygatan 20
:heart::heart::heart::heart:/5

image.jpeg




image.jpeg
Birka Burger & Beer
Riktigt trevligt nu när uteserveringarna har blivit större på Rörstrandsgatan. Men hur är det med burgarna. Brukar ju vara lite svajigt med burgarna. De frågar så artigt om burgarn ska serveras medium, yes annars blir den så torr. I sedvanlig ordning har de inte koll på de sista minuten vid stekbordet och den var genomstekt och torr. Varför är jag inte förvånad.... Finns så många bättre ställen. Det finns en anledning till varför kön är kort.
:rolex::rolex:++
Riktigt jäää*la kass service där framförallt. Har slutat gå dit :shifty:
 

Zingo

Rolex
Behövde verkligen en BBB No. 1 +bacon! Har börjat gilla lite mer grönt på börgern :pompus:

Barrels Burgers & Beer - Stora Nygatan 20
:heart::heart::heart::heart:/5

image.jpeg





Riktigt jäää*la kass service där framförallt. Har slutat gå dit :shifty:
To bad, dissade det också idag så vi gick till Bagpiper Inn och åt eminent bar mat.
 
  • Like
Reactions: JLW

Triumf

Rolex
2-Faktor
Prime Burger, Birger Jarlsgatan.
Original Prime with cheese.

Trött kött, trött bröd. Inte så kul alls.
1 av 5 serti subar
image.jpeg

....men ölen var god iaf? :banghead:
Så jäkla trist när dom totalt misslyckas med att servera bra mat och på så sätt förstöra hela ens matupplevelse, som du med surt förtjänade pengar ska betala för.
Visst, jag låter skittråkig och mina medmänniskor jag tar med ut på en bit mat får tyvärr höra turistens (min) klagan. Men! Som sagt! När jag väl är ute och är inte bara där för att få en bit mat i magen (kunde lika gärna kunnat ta Donken då) utan hela upplevelsen, tycker Jag att mina krav är fullt rimliga. Och nej, jag ska inte behöva gå till en 5-stjärnig Michelinrestaurang för att få det. (Där är kraven än högre).
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Åt gnarly burger idag i Kungsträdgården, katastrof!
Genomstekt, bröd för två burgare, ost som kom direkt från sin plast och inte ens börjar smällt och kallt bröd. Helt värdelöst...
Samma här, när trucken är ute och rullar och de är två grabbar som flippar blir det riktigt jävla gott - men på smaka hade de lite nya förmågor... Mitt bröd va torrt och köttet genomstekt + dåligt kryddat. Riktigt besviken :sorry:
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Lilys Burger Nytorget. Originalburgare med extra kött och ost. Tog med mig den hem så brödet hann bli lite väl geggigt.
God, dock inget speciellt. Bra stekt kött men lite tråkig smak. Dressingen var inte den godaste.

3/5 serti subar

image.jpeg
image.jpeg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hämtat hem från Prime
Green chili relish burger med extra kött
Jäkla bra!
@aleks testa den, den var så köttig så en extra köttbit blev rätt bra!
image.jpeg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Käkade BMB idag, var väl helt ok men lite mer smak på köttet och lite mer frasighet i brödet så hade den varit müsig

(vill även förtydliga att det är min sambo och inte jag som håller i bürgaren)
image.jpeg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
BMB Söderhallarna igår. Burgare för tredje dagen i rad.

Sist ut från deras meny blev en Beachtown BBQ, som sig bör med extra kött och ost. Veggoburgaren är inte ett alternativ.
Alltid varit tveksam till bbqsås på hamburgare men denna var inte tokig.
Håller nog både The Famous Bun Burger och Royl Cheese snäppet högre.

4/5 serti subar

image.jpeg
 

Calfen

Panerai
BMB Söderhallarna igår. Burgare för tredje dagen i rad.

Sist ut från deras meny blev en Beachtown BBQ, som sig bör med extra kött och ost. Veggoburgaren är inte ett alternativ.
Alltid varit tveksam till bbqsås på hamburgare men denna var inte tokig.
Håller nog både The Famous Bun Burger och Royl Cheese snäppet högre.

4/5 serti subar

image.jpeg

Ett måste nästan på BmB att ta extra kött och ost för att få en bra ost kött och bröd ratio! Men då är det riktigt bra enligt mig :D Bild tagen 20160617 i Farsta

image.jpeg
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
20160622_115125.jpg
Dammade av Barrels igår på lunchen. Dubbel Cheese och pompa som vanligt. Blev lite besviken denna gången. Det som normalt brukar vara 5/5 blev den här gången inte helt magiskt.

Varför?
Vetefan. Men kanske var det avsaknaden av en stor stark. Kanske var det de faktum att vi satt ute. Kanske var det a-lagaren som förgyllde(?) lunchen genom att stå och gapa " jävla idiot" till alla människor han mötte någon meter bort. Kanske var det alla fordon som till varje pris skulle köra på en gata med trafikförbud dagtid vilket gav en härlig odör av avgaser.
Troligtvis en kombination av allt ovan, men jag längtar redan tillbaka. Då ska det vara lite kyligare ute. Biran ska inmundigas och skit ska snackas...

20160622_120419.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
20160622_115125.jpg
Dammade av Barrels igår på lunchen. Dubbel Cheese och pompa som vanligt. Blev lite besviken denna gången. Det som normalt brukar vara 5/5 blev den här gången inte helt magiskt.

Varför?
Vetefan. Men kanske var det avsaknaden av en stor stark. Kanske var det de faktum att vi satt ute. Kanske var det a-lagaren som förgyllde(?) lunchen genom att stå och gapa " jävla idiot" till alla människor han mötte någon meter bort. Kanske var det alla fordon som till varje pris skulle köra på en gata med trafikförbud dagtid vilket gav en härlig odör av avgaser.
Troligtvis en kombination av allt ovan, men jag längtar redan tillbaka. Då ska det vara lite kyligare ute. Biran ska inmundigas och skit ska snackas...

20160622_120419.jpg

Alla faktorer runt om samt hur hungrig/sugen man är påverkar. Som när man äter Åre-choklad framför en sprakande brasa efter en lång dag i snön = spiken i kistan!

Sen köper man samma choklad och äter på en picknickfilt i solen. Inte lika gott, var smak har sin plats :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Prime Burger Folkkungagatan levererade bra mycket bättre än PB på Birger Jarlsgatan.

Körde en dubbel plain cheese. God men det var lite tråkigt med bara kött och ost då varken köttet eller osten var någon större smakupplevelse.
3/5 serti subar

image.jpeg
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Prime Burger Folkkungagatan levererade bra mycket bättre än PB på Birger Jarlsgatan.

Körde en dubbel plain cheese. God men det var lite tråkigt med bara kött och ost då varken köttet eller osten var någon större smakupplevelse.
3/5 serti subar

image.jpeg

Hur många burgare i veckan klipper du? :D
 
Topp