• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

Wboy

Panerai
Det är lite det som avskräcker mig från Jlc! Just servicekostnader. Jag har egentligen inga belägg men när en service (med polering utan länk) ligger på ca 11500kr så tycker jag det är lite dyrt. Sen @yonsson verkade ha lite strul med sin deep Sea chrono. Därav är jag lite tveksam även om jag gillar Jlc rent generellt! Snygga ur, historik mm
Ni som är mer initierade får gärna fylla på! Tvätta bort min tveksamhet så jag skaffar en JLC :D
Låter dyrt, hoppas inte min Reverso GT kostar 11 000 att serva när det är dags, men det tror jag inte. yonssons historia har jag hört liknande från nästan alla klockmärken. Sånt som händer, men deppigt när det händer en själv. Sen var det väl butikens bemötande och service som var det mest skrämmande i den historien? Vill minnas att JLC:s bemötande var bra.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Låter dyrt, hoppas inte min Reverso GT kostar 11 000 att serva när det är dags, men det tror jag inte. yonssons historia har jag hört liknande från nästan alla klockmärken. Sånt som händer, men deppigt när det händer en själv. Sen var det väl butikens bemötande och service som var det mest skrämmande i den historien? Vill minnas att JLC:s bemötande var bra.
Instämmer! Verkar vara toppbemötande och bra kundvård! Men man vill ju veta mer om servicekostnader då det är fina delikata urverk. Rolex känns ruggade och funkar alltid. JLC lite mer till fint. Men jag kan ha fel!
 

97522583

Breitling
Kan sitta samma verk i olika modeller.
själva verket är det inte inte fel på. har däremot roseguldrotorn; http://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2015/11/JLC-geophysic-true-second-4.jpg?37508b

i min klocka, efter googlat bilder så verkar alla bilder och info jag sett så är rotorn den vanliga; http://storage.googleapis.com/pubzapuscentral/watchprosite/jlc/38/scaled/jlc_image.2446338.jpg

tycker förvisso min är snyggare men nyfiken om det är något defekt eller standard att man har olika rotor-del för en specifik modell.
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
själva verket är det inte inte fel på. har däremot roseguldrotorn; http://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2015/11/JLC-geophysic-true-second-4.jpg?37508b

i min klocka, efter googlat bilder så verkar alla bilder och info jag sett så är rotorn den vanliga; http://storage.googleapis.com/pubzapuscentral/watchprosite/jlc/38/scaled/jlc_image.2446338.jpg

tycker förvisso min är snyggare men nyfiken om det är något defekt eller standard att man har olika rotor-del för en specifik modell.
Förstår inte riktigt frågan, då rotorn är olika beroende vilket verk som sitter i klockan. Vilken klocka har du? Är det en geophysics så är den i guld, medan ex. Master-serien är den en enklare variant. Geophysics är en nivå upp och mer bearbetat.
 

97522583

Breitling
Förstår inte riktigt frågan, då rotorn är olika beroende vilket verk som sitter i klockan. Vilken klocka har du? Är det en geophysics så är den i guld, medan ex. Master-serien är den en enklare variant. Geophysics är en nivå upp och mer bearbetat.
har en ultrathin moonphase i stål, köpt 2016 i Stockholm från AD, i min klocka så är rotorn i guld;
http://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2015/11/JLC-geophysic-true-second-4.jpg?37508b

Detta är något jag reagerat på för när jag googlar ultrathin moon så verkar man ha en rotor i stål.
 

Vesper

Rolex

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är lite det som avskräcker mig från Jlc! Just servicekostnader. Jag har egentligen inga belägg men när en service (med polering utan länk) ligger på ca 11500kr så tycker jag det är lite dyrt. Sen @yonsson verkade ha lite strul med sin deep Sea chrono. Därav är jag lite tveksam även om jag gillar Jlc rent generellt! Snygga ur, historik mm
Ni som är mer initierade får gärna fylla på! Tvätta bort min tveksamhet så jag skaffar en JLC :D
Köp så ny du kan, med manuellt verk och med så få komplikationer som möjligt. Då ligger servicen långt fram i tiden och den kostar inte så mycket. Det är mitt tips mot höga servicekostnader på JLC och alla andra märken.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Dagsfärskt foto
LAH_2256.JPG
Ref 277.8.62
 

97522583

Breitling
Om det är så, så har dom kanske ändrat mellan tillverknings åren? För jag förutsätter att du jämför samma referens?
Ja, jag jämför med samma ref; q1368420

Min har dock inte samma rotor. Därför undra jag om det är normalt. tycker som sagt det är snyggare med guldrotor, JLC är väl ett av få märken där man kan felsöka en modell med bilder som lika gärna kan vara konst.
 

Bilagor

  • IMG_6944.JPG
    IMG_6944.JPG
    181.7 KB · Visningar: 74

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är lite det som avskräcker mig från Jlc! Just servicekostnader. Jag har egentligen inga belägg men när en service (med polering utan länk) ligger på ca 11500kr så tycker jag det är lite dyrt. Sen @yonsson verkade ha lite strul med sin deep Sea chrono. Därav är jag lite tveksam även om jag gillar Jlc rent generellt! Snygga ur, historik mm
Ni som är mer initierade får gärna fylla på! Tvätta bort min tveksamhet så jag skaffar en JLC :D
När min var nere i Schweiz på garanti-fix så skulle helservice där kostat den summan. Men som sagt Nymans lista borde ge en fingervisning vad det kostar på hemmaplan.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

nissehult

Patek
2-Faktor
Sjutton vad jag fick leta. Tråden var nere på sida 6!
Dränker mina sorger med lite öl.
Åter har jag missat en Reverso på Kaplans. Denna såldes inte på senaste auktionen. Provade, men köpte inte, och nu är den borta. Så går det när man har beslutsångest.
image.jpg
Vad tyckte du om länken? Passform och utseende?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag har tidigare inte tyckt att länken är så snygg. Men på senare tid så har de där hjärnspökena börjat övertala mig... Vi får se om jag får ett infall och beställer en länk. ;)
Var idf noga med ref på ändlänkarna. Jag beställde en länk från en gråhandlare till min gran sport chrono och tyckte jag var väääääääldigt tydlig men länken var till en vanlig gran sport auto. Det går tydligen heller inte att byta ändlänkar mellan dom så länken åkte tillbaka och klockan såldes ett tag senare. Saknar den lite ibland.
 

Igge

Panerai
Ni som get er på att själva bytt armband på Reverson, är det pilligt/svårt? Tycker det ser grymt tight ut mellan bandhornen och klockarmbandet, jag ser inte ens bandstiften.
 
Topp