RDFG
Cartier
Apropå tiden som AD tar på sig att utföra service, exakt vad är det som tar så in i helvete lång tid?
Jag misstänker att lejonparten är väntetiden är tills urmakaren faktiskt börjar med just min klocka. Och om detta stämmer tycker jag det vore på tiden att man börjar införa "bokning" av service så man slipper va utan klockan så förbannat länge. Så funkar det ju med precis allting annat?
Min första och hittills enda service tog 10 veckor (taget ur minnet) och det är ju helt obegripligt.
Nu vet jag inte exakt vad de gör men om man ser det såhär (i min mening generöst räknat)
Demontering 1 arbetsdag
beställning av slitna delar*
Polering 3 arbetsdagar
Montering 2 arbetsdagar
Trycktest 1 arbetsdag
Gångtest 5 arbetsdagar
Jag slänger in ett par extradagar för leverans av delar och ger dom 3 hela veckor. Vart kommer dessa 7 extra veckor ifrån?
*om man inte har på lager dvs
(Nu pratar jag enbart om service av vanliga bruksklockor typ rolex, omega)
Jag misstänker att lejonparten är väntetiden är tills urmakaren faktiskt börjar med just min klocka. Och om detta stämmer tycker jag det vore på tiden att man börjar införa "bokning" av service så man slipper va utan klockan så förbannat länge. Så funkar det ju med precis allting annat?
Min första och hittills enda service tog 10 veckor (taget ur minnet) och det är ju helt obegripligt.
Nu vet jag inte exakt vad de gör men om man ser det såhär (i min mening generöst räknat)
Demontering 1 arbetsdag
beställning av slitna delar*
Polering 3 arbetsdagar
Montering 2 arbetsdagar
Trycktest 1 arbetsdag
Gångtest 5 arbetsdagar
Jag slänger in ett par extradagar för leverans av delar och ger dom 3 hela veckor. Vart kommer dessa 7 extra veckor ifrån?
*om man inte har på lager dvs
(Nu pratar jag enbart om service av vanliga bruksklockor typ rolex, omega)