• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex - förstår inte hypen

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag får gå tillbaka och stirra på Rolexklockor i några år till så kanske jag också vänjer mig vid utseendet
Kanske dessa hjälper?

bild 1.jpg
 

Mille79

Trollungen
Kanske dessa hjälper?

bild 1.jpg

Den till vänster och mitten är just det som inte alls tilltalar mig när det gäller Rolex. Den till höger är ok men det finns inte en enda Rolex som tilltalar mig estetiskt som många andra klockor.

Men det finns ju också dom som tycker att kortärmade skjortor med glada färgmönster är snyggt...
 

frere

Audemars
2-Faktor
Amerikanskbrittiskschweizisktysk flygare? Eller?


Nej. Inget amerikanskt syns i klockans stil, och "schweizisk stil" är nog ett lite för brett begrepp för att betyda något i klocksammanhang. Men det var ju kul att du visste lite om varumärkets rötter!

Återigen, ha i åtanke vad begreppet stil betyder. Den här är också sjukt stilren och passar i ett stilrent hem. Om man följer stilen rokoko och bor i en lämplig bostad.
380120634.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ha ha nästan 100 inlägg på mindre än tre timmar! Oavsett vad man tycker om sakfrågan så har TS uppenbarligen tryckt på lite knappar här o där. Jag öppnar en bärtz och följer showen.;)
 

Mille79

Trollungen
Ha ha nästan 100 inlägg på mindre än tre timmar! Oavsett vad man tycker om sakfrågan så har TS uppenbarligen tryckt på lite knappar här o där. Jag öppnar en bärtz och följer showen.;)

Det var inte meningen. Jag skulle genuint vilja förstå vad det är som lockar med Rolexklockor (dom fula). Ingen kan väl tycka att en JLC Master Control är ful oavsett smak, men det tror jag inte gäller en tex expII
 

Espresso

Cartier
Det var inte meningen. Jag skulle genuint vilja förstå vad det är som lockar med Rolexklockor (dom fula). Ingen kan väl tycka att en JLC Master Control är ful oavsett smak, men det tror jag inte gäller en tex expII

Jag är ingen frälsare av Rolex som klockmärke, tycker de har både bättre och sämre modeller både tekniskt och estetiskt. Men det är ju rät intressant att du ifrågasätter dem som varumärke där mer eller mindre alla är fula och sedan hävdar att en JLC MC inte går att se något annat än skönhet i. Svårt att inte få trollkänslor tyvärr :confused:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag får gå tillbaka och stirra på Rolexklockor i några år till så kanske jag också vänjer mig vid utseendet

Det är väl inget måste att du ska gilla Rolex, alla har väl rätt till en smak. Där i mot var dina argument ute på väldigt djupt vatten.
Sedan kan jag garantera dig ett det finns folk som tycker JLC Master Control är ful eller tråkigt, hur underbar du än tycker den är. (jag gillar den så inte någon kritik från min sida angående JLC MC)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
JLC MC var ett exempel. Ta en Omega Speedmaster eller en iwc ingy

Det var väldigt spretigt med olika stilar om vad du tycker är snyggt, förutom att alla inte är Rolex. Men med de två senaste är väl allt annat än vad du definierade som stilrena tidigare (var det inte just stilrent du skrev att du gillade?)
 

bearyouden

Omega
2-Faktor
Undrar hur länge man måste hålla på innan man börjar att digga Rolex? Jag har klocknördat i snart 10 år och har fortfarande inte fattat grejen. Imö jättesnygga klockor men statusgrejen som omger märket gör att det blir helt ointressant för mig. Lite som att köpa och köra en Lamborghini.
Jag är väl förmodligen för mycket svensk jante för att fatta. :)
 

jbbs

Omega
Undrar hur länge man måste hålla på innan man börjar att digga Rolex? Jag har klocknördat i snart 10 år och har fortfarande inte fattat grejen. Imö jättesnygga klockor men statusgrejen som omger märket gör att det blir helt ointressant för mig. Lite som att köpa och köra en Lamborghini.
Jag är väl förmodligen för mycket svensk jante för att fatta. :)


Beror väl på om man köper sin Rolex/Lamborghini för att flasha eller för att man gillar den.
 
Topp