• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Skeeter

Panerai
26 grader i skuggan, pustar ut efter en makalöst god lunch och njuter av utsikten
IMG_0680.JPG
 

par

Patek
2-Faktor
Tjenare!

Ska åka in o prova på en Tudor Pelagos imorgon och eventuellt köpa men fått upp ögonen för Squale 60 Atmos Galaxy Blue. Fantantisk tavla och ser underbart polerad ut. Enda problemet är att den är på 44mm, och mina handleder är drygt 16.5cm.
Finns det någon som har en som kan beskriva hur den bärs? Är van vid min 38mm Skx013 samt en 36mm Daydate, är väldigt rädd den ska upplevas som alldeles för stor..
Bara så jag hänger med, du väljer mellan den och tudorn? Enligt mig är Tudorn i en annan liga, inget snack!
 

frasse

Cartier
Att en klocka kan vara för liten tror jag inte på, däremot att den är för stor är ett problem jag haft förr. Förstår dock att lugsen hjälper till att bryta av lite ifrån den stora klockan då de ska krama om handleden väldigt skönt, är det något som återfinns på din 1521?

Inte kan vara för liten ? Har 50cm armar och nästan 20cm i handled så det kan kännas barnflickor men trivs ändå.
Dina handleder börb
Att en klocka kan vara för liten tror jag inte på, däremot att den är för stor är ett problem jag haft förr. Förstår dock att lugsen hjälper till att bryta av lite ifrån den stora klockan då de ska krama om handleden väldigt skönt, är det något som återfinns på din 1521?

Ja det tycker jag
 
Bara så jag hänger med, du väljer mellan den och tudorn? Enligt mig är Tudorn i en annan liga, inget snack!

Hade nog egentligen hellre velat ha en Squalematic än Tudorn. Storleken är bara ett jädra problem alltså, ville mest bara se ifall den faktiskt känns så stor eller ifall man kanske hade kunnat klara av det...
 

par

Patek
2-Faktor
Hade nog egentligen hellre velat ha en Squalematic än Tudorn. Storleken är bara ett jädra problem alltså, ville mest bara se ifall den faktiskt känns så stor eller ifall man kanske hade kunnat klara av det...
Om man bortser från priset så håller jag inte alls med :) Tudorn är på en annan nivå när det gäller allt.
 
Topp