• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äger du en klocka du hatar?

Hmpson

Cartier
Problemet är att jag vill sälja den dyrt, men inte lura någon. På Tradera får du tag i likadana till rätt pris. Jag orkar inte sälja något på Tradera. Bara köpa. Jag är som min förre kollega. Han hade en skräpbil han alltid fick reparera. Efter varje reparation kunde han inte sälja den, eftersom han hade kostat på den så mycket.

Edit: Såg nu att det var Afs klocka du ville köpa, inte min. Jag vill också köpa Afs klocka billigt. Men är vi fler om den blir den kanske inte så billig? :(
Vi kanske kan ha delad vårdnad?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Med åldern kommer visheten... kanske. M.a.o väntar jag fortfarande.
För att ha det här intresset måste man vara en aning vrickad, det hjälper i längden !
Jag bär den fortfarande och tycker fortfarande att den är snygg. Men det är just det är att den är både för stor och att den är batteridriven. Jag stod och velade mellan den och Visodate men tyckte att Visodate var både för tjock och för liten...
 

Daytona96

Rolex
Jag tycker att min Tag Heuer 2000 är lite trist och ful på nått sätt, den är okej som beater:)
image.jpg
 

UncleBear

Panerai
Ha ha ha! You never walk alone...
image.jpg

Köpt dock billigt tror jagservat och bytt glas mm enligt nedan. Därefter begränsat använd. Hata är dock lite hårt, tänkte mer #backafattigmansomega
image.jpg
 

UncleBear

Panerai
Jo, hata är väl att ta i för mig också. Men när jag startade tråden var jag på uselt humör. Jag hade just förlorat en auktion pga att jag klickade fel när jag skulle höja maxbudet i sista sekunden. Ilskan gick ut över en oskyldig klocka. Tur att man inte jobbar som lärare eller polis.

Men jag är inte bekväm med den och därför är den min hackkyckling.
Uppskattade din post och tror även att du hade behövts i polisväsendet eller i läraryrket! Något hat fanns inte i din tråd, bara förnekelse. Klockan sitter stenhårt på armen imorgon.

Jag tror att jag betalade runt 500 pix för klockan plus 2,3kg för service och nytt glas. Känner dessutom igen mig med det du skriver om att sälja saker...
Må gott
 

UncleBear

Panerai
500 + 2,3k kan ju knappast sägas vara en dålig affär. Jag funderade på det du skrev om fattigmansomega. Det kanske är där skon klämmer? Jag känner samma sak. Det handlar kanske snarare om självförakt. Jag bär ett fint märke, men just MIN är inte ett dugg fin. Jag tror att den får mig att känna mig som om jag har en märkeskopia. Det finns ju faktiskt kopior som är både dyrare och bättre kvalitet än en urgammal Omega. Istället för att köpa kopior köper jag gamla klockor, men känner att jag innerst inne tänker likadant som kopiaägarna. Låtsas ha något fint som bara är billigt.

Usch, vilken psykologisk djupdykning detta blev, men ditt första inlägg fick mig att fundera ett nytt varv varför jag inte gillar den riktigt.
Har för mig att Omega Geneva kallades för poor mans Omega då det var instegsmodellen för att attrahera kunder till märket. Kan ha fel i det uttrycket men det rättar säkert någon på forumet i så fall....
En Seamaster 600 eller Constellation Pie Pan från samma tillverkare är enligt min smak mycket finare klockor men tycker den ändå våra Geneve har charm.
 
Topp