• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta eller ej?

Ta
Tackar! Jag är ju medlem på TTT sen två år men bara inte orkat regga mig här. Dessutom är ju nog den på 34 mm betydligt billigare än jumbon. Finns ju inte många, men har sett dem från 3500-10 000 eur.

ja gillar mindre klockor när det handlar om elegans ;).. hur som helst du är kungen som har motbevisat allt... krossat all fördomar som folk har haft, om beteende, analyser, "student"..osv.. du kom bara in cool och lugn.. kul att ha dig här.. välkommen hit också! (jag är väl inte först som har sagt det????)
(oftast när det kommer en nybörjare och frågar om en parfymklocka sp brukar alla skrika välkommen, märkligt att alla är tysta nu)....

som sagt kul att ha dig här,känns som att du har mkt att tillföra och lära oss ;)

• Like
Reactions: SFS
Måste säga att jag inte riktigt förstår det här med bildbevis på intyg etc. Jag menar jag har ju inte hotat Nymans ur eller något.

Deras misstag har egentligen bara kostat mig intygets pris, ett intyg som jag kanske ändå skaffat. Visst blev man lite sur men iom att de bjöd på länkkortningen (250kr) så är jag någorlunda nöjd...

Du hade lika gärna kunnat slängt iväg din klocka eller rent ut av slängt den i backen när en klockbutik (som man ska kunna lita på right) var Säkra på att det var fejk.

Hade du även då varit nöjd med att dom erbjöd dig en gratis länkkortning (250kr) på din trasiga klocka?

Jag tycker personligen att dom borde ha löst på på ett helt annat sett (utöver gratis justering)

Äter du en relativt dyr måltid på en restaurang (ponera 500:- +) och hittar en fluga i maten. Då kan jag lova att du får en ny måltid (till värde 500:- och säkert ett presentkort på en till måltid eller liknande) Och då var det värsta som kunde hända att du åt en fluga. Det värsta som kunde hända för dig var att du slängde iväg något till ett värde av 50.000+(?):- och dom erbjuder dig en gratis länk justering till värde av 250... inte ok i mina öron.

Med "inte ok" menar jag att att sure, det är bättre att dom erbjöd något än inget såklart.. Men med tanke på vad dom kunde ha orsakat om dom VILL att man ska kunna LITA på deras butik och kunskap så är det förkastligt.

Du kunde ju även ha trott att någon blåste dig på 50.000+. I och med att du fick det garanterat av en professionell klockbutik. Och beroende på hur du är som person och vad din bakgrund är kan ju detta ha lett till några hastiga beslut vid ett snabbt återbesök till denna personen som du Vet blåste dig på 50.000:-. För jag menar även om han påstår att det är äkta så vet du ju att den är fejk så det skulle ju bara göra dig ännu mer förbannad.

Innan jag tar detta för långt summerar jag bara med att Nymans borde skämmas ordentligt.

Tänk vilka konsekvenser det egentligen skulle kunna fått, en mindre kunnig kunde ju mycket väl ha kastat klockan eller dylikt efter att ha fått konstaterat att den var falsk. Kul att Nymans bedömning inte stämde, och gratulerar till en fin (och ovanlig) klocka! :)

• Like
Käftsmäll till både Nymans och till de som skriker troll på klocksnack.

Grattis till dinkan, bär den väl

Wow Bruce Lee lugn med käftsmällarna. Du kan skada någon eller dig själv.

Troll är tyvärr ett naturligt inslag i ett forum. Så ibland prickar man rätt i bland blir det fel.

Men jag håller med dig när de gäller AD :mad:. De har inte skött det på ett fint sätt.

Grattis, skönt att klockan är äkta och att Nymans hade fel. Känns också lite extra skönt att jag vågade stå upp för att du inte var ett troll ;)

Välkommen till forumet!

Givetvis så har ni rätt med att Nymans borde skämmas, men jag kunde ju ha varit mera påstridig vid mitt första försök. Jag tyckte ju då att jag hade researchat rätt bra före jag slog till.

-"VC har aldrig haft en sådan modell. Länken borde även på insidan vara guld osv."

-"Det är en gammal modell från 80-talet, är ni helt säker att den är oäkta? Kan jag få ett intyg så att jag kan visa säljaren?"

-"Ja, vi är säkra. Prova med Kaplans angående intyg."

Så gick diskussionen.

Givetvis så har ni rätt med att Nymans borde skämmas, men jag kunde ju ha varit mera påstridig vid mitt första försök. Jag tyckte ju då att jag hade researchat rätt bra före jag slog till.

-"VC har aldrig haft en sådan modell. Länken borde även på insidan vara guld osv."

-"Det är en gammal modell från 80-talet, är ni helt säker att den är oäkta? Kan jag få ett intyg så att jag kan visa säljaren?"

Så gick diskussionen.
... men vad sa de när du gick tillbaka med intyget? Träffade du samma person?

• Like

Så gick diskussionen.

Det är djävligt genant när man kränger varor i den prisklassen och är ad för märket. Finns inget försvar.

Tycker som samtliga andra att Nymans gjort gravt fel här. Jag skulle personligen inte varit nöjd med en länkjustering för 250 kr men det är jag. Sedan tycker jag du skulle gjort detta känt hos dem tydligare.

Jo, Nymans får lära sig av detta. Men nu gick det ju bra till slut. Jag kommer nog gå dit igen, misstag händer och det är ju som sagt en ovanlig modell.

Tänk om detta hade varit ett fall där inte klockan var köpt av en kille med is i magen som gjort research och dessutom visste vad han betalat - tänk om detta varit ett byrålådafynd eller ett arv (jodå, sånt händer) där personen hade litat till 100 % på ADns kunskap. Vojnevojne.

Tänk om detta hade varit ett fall där inte klockan var köpt av en kille med is i magen som gjort research och dessutom visste vad han betalat - tänk om detta varit ett byrålådafynd eller ett arv (jodå, sånt händer) där personen hade litat till 100 % på ADns kunskap. Vojnevojne.
Klart att det hade kunnat gå illa. Kunde ha varit en multikriminell som dessutom skulle bötfälla säljaren för han blivit blåst.
Kunde ha varit nån av oss som sålt en klocka till nån som kunnat göra det surt för en. Men nu är det lugnt. Det blev inte så.

Tänk om han blivit ledsen på väg tillbaka från nymans och påkörd av en buss. Finns miljober med tänk om.

Jag säger bara att SF har ändå hanterat hela situationen rätt. Gått vidare och fått klockan undersökt och ändå varit lugn utan att spy på allt och alla.

Tillbaka
Topp