• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller ej?

Pistol_Pete

Panerai

Hugii

Audemars
antal följare ökar hela tiden, och snart är vi fler som följer tråden än vad det är medlemmar på KS.

Av anonyma källa har jag hört att intresset från utlandet har blivit stort. BBC och CNN har återkallat sina utrikeskorrespondenter från Syrien och skickat de till Sverige för att bevaka tråden :)
 

Hugii

Audemars
nästan så att man vill ringa till Kaplans och muta de för ett förhandsbesked :)

Har vi ingen frivillig som kan stå och vänta utanför Kaplans för att ge oss ett snabbt besked? :) "SFS" verkar ha nerver av stål och känner på mig att han kommer att göra det sent ikväll :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Om jag skulle köpa en dyr klocka och få indikationer på att den är falsk så skulle inte jag släpa benen efter mig..

Knappast ett vanligt beteende att vara student, vara tvungen att köra taxi för sitt uppehälle men samtidigt inte bry sig om man förlorat massa pengar..
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kom igen!
Knappen börjar bli skållhet!
20140924_190540.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Om jag skulle köpa en dyr klocka och få indikationer på att den är falsk så skulle inte jag släpa benen efter mig..

Knappast ett vanligt beteende att vara student, vara tvungen att köra taxi för sitt uppehälle men samtidigt inte bry sig om man förlorat massa pengar..

Å andra sidan är jag student som jobbar vid sidan av och kan meddela herrn att tiden inte alltid räcker till. Jag hade vid det här laget troligen inte ens hunnit inom Kaplans en gång för att lämna in den(eller lokala urmakaren eftersom jag bor i Lund).

Jag tror nog bara att SFS har lite mycket på schemat, lit-trusta på killen! :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Å andra sidan är jag student som jobbar vid sidan av och kan meddela herrn att tiden inte alltid räcker till. Jag hade vid det här laget troligen inte ens hunnit inom Kaplans en gång för att lämna in den(eller lokala urmakaren eftersom jag bor i Lund).

Jag tror nog bara att SFS har lite mycket på schemat, lit-trusta på killen! :)

Köper du mycket klockor i den prisklassen?
 
  • Like
Reactions: ZQT

JaTack

Rolex
2-Faktor
Köper du mycket klockor i den prisklassen?
Nej det tillhör inte något som hänt under min livstid. Än.

Men å andra sidan har SFS funnits registrerad på TTT under nästan två år, och genom google så får jag upp en 1,5 år gammal säljesannons där TS verkar sålt en NOMOS. Så om ingen har hackat TTT-kontot och skapat ett nytt här så är det en väl genomarbetad bluff. Kan ju vara så att SFS också bara tröttnat på klocksvängen och ska skoja med oss.. Men det känns inte lika troligt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nej det tillhör inte något som hänt under min livstid. Än.

Men å andra sidan har SFS funnits registrerad på TTT under nästan två år, och genom google så får jag upp en 1,5 år gammal säljesannons där TS verkar sålt en NOMOS. Så om ingen har hackat TTT-kontot och skapat ett nytt här så är det en väl genomarbetad bluff. Kan ju vara så att SFS också bara tröttnat på klocksvängen och ska skoja med oss.. Men det känns inte lika troligt.

Jag säger inte att han är troll utan att han har ett mycket udda beteende.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
"Ifall den nu får godkänt av Kaplans så får jag bara gå tillbaka och be att de gör ett nytt försök ;). Men visst den kan vara fejk, dock säger min magkänsla att den är äkta. Men, men Nymans är ju proffsen."

Låter som att det inte är så "farligt" om den visar sig vara fake. Nä, inte normalt det här.....
 

billo

Cartier
Satana pekele, har inte resultatet kommit än?

Har banne mig haft dagar innan julafton som varit lättare att ta sig igenom.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
"Ifall den nu får godkänt av Kaplans så får jag bara gå tillbaka och be att de gör ett nytt försök ;). Men visst den kan vara fejk, dock säger min magkänsla att den är äkta. Men, men Nymans är ju proffsen."

Låter som att det inte är så "farligt" om den visar sig vara fake. Nä, inte normalt det här.....

Jag säger inte att han är troll utan att han har ett mycket udda beteende.

Jo får nog hålla med om att det är lite udda.

Kan också vara så att han hoppas och tror att den är äkta så pass mycket att chansen att den är fejk känns så liten vilket gör honom cool-lugn. Ska bli spännande att se om det kommer någon uppdatering ikväll hur som helst!
 

Minuteman

Rolex
Har nu läst igenom hela tråden, och trodde att det var safe att det skulle finnas ett svar i slutet, med tanke på att den startades för några dagar sedan -men inte.

Jag borde ha väntat en dag till eller två med att börja läsa den :)
 

Hugii

Audemars
Köper du mycket klockor i den prisklassen?


tycker inte att vi ska döma för snabbt ;) vi har har trotts allt för lite underlag för att kunna säga om det är rätt eller fel beteende.

Bra för att han är student behöver inte betyda att han saknar cash. Men det kan det oxå vara en trollkarl :)
Du kanske kan hjälpa oss att se om samma IP använder flera konto :) :)
 
Topp